Fortune Rush - A new twist to the ordinary maze game

Frederik88
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2014, 13:03

Fortune Rush - A new twist to the ordinary maze game

Unread post by Frederik88 » 18 Dec 2014, 17:42

After a lot of long working nights “Fortune Rush” is now available on the App Store for iPhone, iPod and iPad. The game is a new twist on the regular maze game with awesome 3D levels, amazing power-ups, beautiful game menus and much more. “Find your inner treasure hunter, and rush your way to fame and fortune”.

Link to the App Store: https://itunes.apple.com/nz/app/fortune ... 12111?mt=8

Facebook: https://www.facebook.com/pages/Fortune- ... 0977764955?
ref=aymt_homepage_panel

Twitter: https://twitter.com/Fortune_Rush

Website: http://fredevi.com/

Image
Image
Image
Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Fortune Rush - A new twist to the ordinary maze game

Unread post by jonaz.dk » 22 Dec 2014, 21:58

Fik lige kigget på det.
Et labyrintspil uden Hugo.. den er jo helt gal. ;)

Lige en kommentar på controls. Jeg syntes ikke de holder som de er nu.
Det er egenligt fint nok at der er twin stick. Så længe man er på iPad. Men det kan gøres mere simpelt. Mere simpelt er nærmest altid bedre på mobile.
At de er statiske på skærmen og at man kegler vildt meget rundt ved at kigge op og ned. Er ikke lige super. Især I et spil man ikke har brug for at kigge og og ned i. Så ville jeg nok begrænse deres op/ned faktor en hel del. Hvis ikke fjerne den helt.
Og lave joysticket spawne på skærmen lige præcist der hvor man trykker ned med fingeren og yderkants max området langt større.

Mindre energikrævende for spilleren kunne være at implementere en swipe løsning hvor man bevæger sig på et grid. Som også ville fjerne HUD joystick.
Swipe left/right turn. Up/down for at bevæge sig frem og tilbage.

Eller køre et joystick helt ned på et enkelt stick til at styre alt med. Men hvor look up/down er skåret væk. Og turn i stedet for strafe naturligvis.

Fake-kister man løber efter.. de er egentligt bare lidt nedtur. Så hellere lave nogle secondary goals. Coins, stars..something.

Hvorfor ikke fylde nogle guldmønter i labyrinten generelt? Så er der noget at gå efter hele tiden. Og potentielle distractions man >selv< vælger. Fremfor at spildesigneren har placeret en fusker kiste et sted.
Man savner også at hygge-grinde monstre. ;)
Begge dele har naturligvis implikationer for nogle større systemer der skal laves.

Frederik88
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Jul 2014, 13:03

Re: Fortune Rush - A new twist to the ordinary maze game

Unread post by Frederik88 » 22 Dec 2014, 22:19

Mange tak for den super gode respons, jeg vil have de ting, du har skrevet i baghovedet til næste opdatering.

Post Reply