Feedback on my Steam store front.

User avatar
JesperSB
Level 26 - Evil ghoul
Posts: 269
Joined: 31 Aug 2017, 13:08
Location: Hvidovre
Contact:

Feedback on my Steam store front.

Unread post by JesperSB » 14 Jun 2018, 09:52

My first game is a little bit closer to be released on Steam.

I have setup a storefront on steam, and I would like some feedback on stuff I can improve.

https://store.steampowered.com/app/879270/1st_Core/

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by jonaz.dk » 14 Jun 2018, 11:34

It's beautiful! You bring joy to the world. <3

The only issue is the lack of a game trailer. :)

User avatar
JesperSB
Level 26 - Evil ghoul
Posts: 269
Joined: 31 Aug 2017, 13:08
Location: Hvidovre
Contact:

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by JesperSB » 14 Jun 2018, 13:15

:superlike:

It is there, but you have to be logged in to steam... I hope.

Can somebody log in and see if the video is there...?!?

It is just opened today, so maybe it needs time.?

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by Zee » 14 Jun 2018, 23:19

Her er lidt feedback:
  • På et screenshot er noget af teksten (ammo) cuttet af, ser ikke så godt ud.
  • Du bør ikke have FPS counter med på dine screenshots, det er vel mere noget debugging-noget, og det er ikke imponerende når der står "18" på et screenshot.
  • Nu er jeg ikke kreativ/grafiker, men de fonte du bruger i HUD´en virker meget uinspirerende.
  • På screenshot 8 ligner jorden et meget "stretchet" billede. Da screenshottet ikke umiddelbart viser noget spændende, men kun giver et dårligt indtryk af grafikken i spillet, bør det nok skrottes.
  • På screenshot 2 står "enemy" teksten et underligt sted på skærmen, burde måske have været på midten?
  • "you can buy better and strong weapons...." -> "you can buy better and stronger weapons...."
  • "The money you can use to buy better weapons" -> "You can use the money to buy better weapons"
  • "mini gun" -> "minigun"
  • "Garbage collector ." -> "Garbage collector."
  • Et sted skriver du "fight the animals in the waste." et andet at det er zombies.
  • Navnet "1st Core", jeg synes ikke det "giver noget" godt fremfor "First Core". Og hvis det refererer til det med "first line of defense", så synes jeg ikke det fungerer så godt. Altså order "core" passer ikke ind i det. Hvis man ser det som flere "lines of defense", så er "core" jo netop den sidste. Så jeg tænker man kan finde et navn der er mere beskrivende.

User avatar
JesperSB
Level 26 - Evil ghoul
Posts: 269
Joined: 31 Aug 2017, 13:08
Location: Hvidovre
Contact:

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by JesperSB » 15 Jun 2018, 09:36

Tak for de ting.

Billederne skal jeg have opdateret. Det var også en af de mindre fejl som Steam sagde til mig.
De skal helst være 1280x720, så jeg skal lige have fundet ud af hvordan jeg gør det bedst.

Der er en god grund til at den hedder 1st Core. Den skulle have heddet the Core. Som i elite kernen i teamet, men ...
Hvis du bruger tal, så kommer du højere på steam søgelisten.

Jeg skal ændre font'en på HUD'en, så den passer med dem jeg bruger på de andre ting...

Stavefeljene... tja.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by jonaz.dk » 15 Jun 2018, 13:54

Jeg elsker FPS counteren i hjørnet. 18 FPS. Det er SÅ cute! :D

Nu er det er jo et suuuuper kitchet amatøristisk projekt. Syntes virkelig det underbygger stemning. Stavefejl og alt. I wouldn't change a thing.

Det skulle måske laves ENDNU mere kikset så vi når ud i noget. Hvor det bliver et eller andet kultspil folk smider som 1$ gifts til hinanden.
Eller måske starte price point på 100$ Og så køre det på sale for resten. 99% off!!

Og det kunne sagtens være at klaske en masse lenseflares ind. Comic Sans fonte der virkelig proklamerer at det er er FEDESTE spil nogensinde.
Naturligvis med et selvironisk humoristisk glimt i øjet.
18FPS!!! AMAZING FRAME RATE. Achieved on SLI Geforce GTX Titan X.

'BATTLE TRASH ZOMBIE ROYALE MODE'

Ting i den dur

Realiteten er jo at det aldrig kan komme op på noget tilnærmelsesvis acceptabelt niveau.
Så det jeg egenligt bare at køre stilen langt langt ud over kanten. Så håbe det vinder på charmen i sit eget corny og kiksede univers.
Glem ikke det fantastiske billede af Jesper man moppen i Fakta. Helt fantastisk at have med også. :)
Fx. i en in-game.. meet the developer skærm hvor Jesper fortæller om hans baggrund for spillet.
viewtopic.php?f=12&t=2673&start=25#p19533

Bare en tanke. :)

User avatar
JesperSB
Level 26 - Evil ghoul
Posts: 269
Joined: 31 Aug 2017, 13:08
Location: Hvidovre
Contact:

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by JesperSB » 15 Jun 2018, 15:35

Jeg bruger billedet af mig til sidste som vinder baggrund....

The Zombie King might be dead, but somebody still has to clean up.


Mit mål er at tjene de 100$ jeg betalte til steam, og derefter er det kun for sjov.

Jeg fandt så fejlen med ammo' som bliver skåret over i kanten.
Jeg programmede den, så passede når den havde xx/xx ammo.
Når man så får xxx/xxx ammo, så cutter den forkert...
Det er nu rettede, (men først efter at jeg tog nogle flere ScreenShots. :roll: )

User avatar
JesperSB
Level 26 - Evil ghoul
Posts: 269
Joined: 31 Aug 2017, 13:08
Location: Hvidovre
Contact:

Re: Feedback on my Steam store front.

Unread post by JesperSB » 15 Jun 2018, 21:24



Hurtig animation + Motion-tracking, som jeg bruger til at lave lidt reklame for mit spil.

Post Reply