Visuel GUI editor til Unity 3.1

soenberg
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 16 Nov 2010, 15:45

Visuel GUI editor til Unity 3.1

Unread post by soenberg » 16 Nov 2010, 15:52

Hej alle,

Apex Virtual Entertainment har udgivet et snapshot af et visuelt værktøj til editering og konstruktion af GUI i Unity 3D. Mere information kan findes på: http://forum.unity3d.com/threads/66873- ... -Unity-3.1 hvor der også er link til download. Her skal i være mere end velkomne til at lægge feedback og forslag til forbedringer.

Med venlig hilsen,
Tore Sønberg Madsen
Apex Virtual Entertainment

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Visuel GUI editor til Unity 3.1

Unread post by Wikzo » 16 Nov 2010, 17:58

Fedt og brugbart værktøj. Sådan noget burde være indbygget i Unity som standard, men så er det godt, at nogen andre har mod på at lave det. Thumps up herfra.

Er det noget, I planlægger at tage penge for i fremtiden?

Dog ville være rart med lidt screenshots i guiden. Desuden havde jeg lidt svært ved at regne ud, at jeg skulle kigge i selve Unity-panelet øverst i vinduet, da jeg læste dette:

"Import the contents of the ColdGUI.unitypackage to the Unity project . Select 'ColdGUI->Show GUI Editor Window' and the GUI editor window will appear and can be docked if desired."

Da jeg aldrig har arbejdet med custom plug-ins i Unity, brugte jeg en del tid på at lede efter 'ColdGUI->Show...'. Jeg kiggede først i Project-panelet, hvor pakken jo var blevet importeret, og først efter et stykke tid gik det op for mig, at jeg skulle kigge i værktøjslinjen ved siden af punkterne 'Component', 'Terrain', 'Window' og 'Help'. Måske er det bare mig - men med et screenshot kunne det gøres endnu nemmere at forstå :)

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Visuel GUI editor til Unity 3.1

Unread post by JeppeKM » 17 Nov 2010, 10:03

Tak for at i deler det, Tore!
Jeg sender det flux videre til produktionen!

Vi har arbejdet med EZGUI i et stykke tid, men ser frem til at prøve noget nyt, for at se hvad der er bedst.

http://www.anbsoft.com/middleware/ezgui/
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

soenberg
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 16 Nov 2010, 15:45

Re: Visuel GUI editor til Unity 3.1

Unread post by soenberg » 02 Dec 2010, 10:47

Hej igen og tusind tak for feedback :)

Jeg er rigtig glad for at i kan bruge det og jeg vil fortsætte med at udvikle og raffinere værktøjet. I har ret i at dokumentationen kunne være mere brugervenlig, men det bliver forhåbentlig bedre når vi får sat en dedikeret sub-space op på vores hjemmeside til værktøjet.

Tore Sønberg Madsen
Apex Virtual Entertainment

soenberg
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 16 Nov 2010, 15:45

New version released ColdGUI 0.2

Unread post by soenberg » 10 Jan 2011, 13:44

I have uploaded a new version of ColdGUI with a lot of new additions and fixes. The updated post and notes can be found in the original post at the UnityGUI forum: http://forum.unity3d.com/threads/66873- ... -Unity-3.1

Regards,
Tore Sønberg Madsen
Apex Virtual Entertainment

Post Reply