Mormors Dagbog

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Mormors Dagbog

Unread post by Vanulla_Ace » 25 Dec 2010, 00:29

Ja, OK. Det er nok ikke den mest ophidsende titel i verden, hvis man ellers mest er til store GUNS og hårde mænd med skægstubbe der spiser beef jerky ;)

Men jeg ville alligevel gerne lige flashe det seneste projekt, som er et lille spil jeg har lavet for De grønne pigespejdere sammen med min dygtige grafiker. Det er udformet som en "forklædt" personlighedstest, på den måde at spillet tracker hvordan spilleren samler den dagbog som giver navn til spillet, og ud fra dette fastlægger hvilken slags spejder spilleren er, og hvilke af de aktiviteter som De grønne pigespejdere tilbyder, som ville passe bedst til dem.

Målet var at pakke en klassisk personlighedstest ind i en narrativ og interaktiv ramme, der for det første skulle gøre det til en mere vedkommende oplevelse, og for det andet også skulle gøre det sjovere en en klassisk "kryds-af"-test.

Vi planlægger at lave en opdatering på den anden side af nytår, så enhver form for feedback modtages med kyshånd.

Spillet findes her: http://dl.dropbox.com/u/4359646/mormors_dagbog_v100.exe

Og så ellers bare God Jul til alle på Spiludvikling.dk herfra :)

Screenshots:
Image Image
Image Image
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Mormors Dagbog

Unread post by simonmoeller » 25 Dec 2010, 09:33

Virkelig fin stil

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Mormors Dagbog

Unread post by vonknut » 26 Dec 2010, 21:52

Quizzer og personligheds tests er altid gode.
-og hvis man formår at skrue dem sammen, så de danner en narrativ oplevelse, så er det jo bare disco!

Hvis man ønsker viral spredning, så kan man også udvide med "du er [type x], se hvilke typer dine venner er" -mekanismer.
-f.eks. på facebook, eller ved on-location spil.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply