Tænkte jeg lige ville vise mit spil

MONDARIZ
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 08 Jul 2008, 10:23

Tænkte jeg lige ville vise mit spil

Unread post by MONDARIZ » 08 Jul 2008, 10:57

Hej,

Jeg læser til datamatiker og har haft spilprogrammering på 4 semester. Dette spil var projektopgaven til afslutning og eksamen. Jeg kom ikke op i spilprogrammering, så jeg ved ikke hvilken karakter det ville have fået.

Spillet er baseret på TV serien Månebase Alpha, der kørte i 70'erne. Derfor er det med vilje, at baggrundsmusikken er ualmindelig påtrængende, som enhver der har set serien vil genkende :-)

Der er egentlig ikke så synderligt meget gameplay, da det grundlæggende er en demo af basale spilprogrammerings teknikker. Det gælder om at overleve i godt 1 minut, ved at undgå, eller ødelægge, de astroider der vælter over skærmen.

Spilkontrol er piletaster for højre og venstre bevægelse, samt space for at skyde og til at starte spillet.

Spillet er skrevet i java.

Jeg vil gerne i kontakt med andre begyndere, så vi eventuelt kan udvikle et spil sammen. For tiden arbejder jeg lidt med et side-scroller spil i stil med Alien Breed (men også baseret på Månebase Alpha - nej jeg er ikke Månebase Alpha freak, der er bare noget cool 70'er grafik).

Det kan lyde lidt hårdt, men ideer har jeg massere af, så hvis du ikke har programmeringserfaring, eller kan lave grafik, så er det desværre ikke her du bør henvende dig.

I er selvfølgelig velkommen til at anvende hele, eller dele af, koden.

Image

http://rapidshare.com/files/128066236/E ... ht1999.jar

Post Reply