Animath Farm - beta test

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Animath Farm - beta test

Unread post by Henrik LSP » 03 Dec 2011, 18:46

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en demo af Animath Farm - et multiplayer hotseat matematik spil rettet mod folkeskoler.
Jeg håber, at nogle af jer har lyst til at beta teste demoen og fortælle mig om de fejl og uhensigtsmæssigheder, I finder. Både store problemer og små detaljer, som kan finpudses, og spil mekanikker som ikke er umiddelbart åbenlyse.

http://www.henriklsp.dk/animathfarm/ind ... ge=spillet

Hvis I kan finde nogen at spille mod, er det endnu bedre. Jeg anbefaler at finde en lommeregner frem, med mindre man er god til hovedregning. :geek:

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Animath Farm - beta test

Unread post by vonknut » 03 Dec 2011, 21:06

Rigtig fin approach, hvordu får integeret matematikken fint + lader resultatet være "gradueret" efter evner.
-istedet for at hardcode svar muligheder, hvor forkert = absolute fail og rigtig = absolut succes.

Derudover er våbnene også meget sjove og spillet er egentlig o.k. som simpelt spil.

Og så rigtigt fint at man kan sætte tiden, det er godt tæntk ift. brugs kontekst (de sidste 10 minutter af timen / fritidsorndingen, hvor man har x antal minutter ved computeren, før det er en andens tur).


Ideer til forbedringer:

Automatiseringer:
Hop automatisk videre til næste dyr, når et dyr har rykket (man kan alligevel kun gøre en ting pr dyr).
Skift automatisk tur / lad "afslut tur" stå og blinke, når alle ens dyr har rykket

UI
Grey out "våben knapper" hvis man allerede har skudt i denne runde
Skjult "så langt kan du gå" cirkel, hvis man har trykket på et våben
Sæt et "m" ind på x og y akserne (det tager lidt tid før man fatter at det er meter, da din "12 meters radius eksplosion" alligevel ikke viser grafik der er 12 meter. Det er først når man kommer til "hvor mange % af din max længde vil du skyde" at man faktisk kan se, at det passer med meter.

Bugs:
Det er ikke altid spillet loader automatiks. Så "klik for at starte" virker ikke, når man trykker på billedet hvor det står. Man skal først trykke på "knappen", hvorefter spillet loader, hvorefter man så kan trykke på billedet....

Polish:
Mere lyd, får og grise har sjove lyde og det er "cheap content".
Lad spillet køre i højere opløsning, så teksten ikke bliver så pixeleret (og lad flash selv skalere resten af grafikken)
Lidt pænere grafik måske :)

Ekstra features
SINGLE PLAYER MODE!
-bare lav en helt idiotisk AI, der bare agerer næsten random hele tiden (e.g. skyder mod den nærmeste, hvis der er våben, eller går mod våben. Og gør dens udregninger helt random). Det gør ikke noget at den failer totalt, sålænge børnene kan vinde over den, ved selv at regne rigtigt.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

KasperKJensen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 25 Nov 2011, 01:41

Re: Animath Farm - beta test

Unread post by KasperKJensen » 04 Dec 2011, 06:58

Klokken er mange så det bliver lidt noget overfladisk feedback det her.

Jeg synes det er et rigtig fedt koncept og det er meget sjovt at spille. Det krævede lige jeg gravede noget gammelt glemt matematik frem igen og lavede lidt hovedregning, så det er helt klart noget man lærer af. Det er en rigtig fed måde at sætte perspektiv i det børnene lærer, så de kan se hvad det kan bruges til og ikke bare bliver ren ark regning.

Som Vonknut nævnte så kunne UI'et bruge en smule forbedring. Gameplayet syntes jeg virkede fint, jeg fik prøvet alle våben tror jeg og der virkede til at være en god balance. Det eneste våben jeg havde problemer med var tæppebomberen der backfired når jeg brugte det. Jeg er ikke sikker på om det er for arealet skal være præcis 10 eller 21 eller om det kan være alt ind imellem (et areal på 12 backfired f.eks.)

Og så thumbs-up for Orwell referencen, jeg troede kun det var et ordspil indtil jeg læste baggrundshistorien.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Animath Farm - beta test

Unread post by Henrik LSP » 04 Dec 2011, 12:55

Tak for feedback :)

VonKnut, jeg har sat alle dine ideer på TODO listen. Nogle af dem stod der i forvejen. Tak.
Eksplosionen burde passe præcis til den angivne størrelse. Men jeg har måske ikke gjort det klart nok at det er omkreds og ikke radius. En radius på 12 ville dække hele skærmen. Jeg kan måske tiløje et vink om at omregne til radius.

KasperKJensen, fantastisk at du har gravet noget gammel matematik frem. Det er lige det, der er målet for spillet. Så har jeg ikke ramt helt ved siden af.
Jeg kan ikke sige præcist hvad der er gået galt med tæppebombningen for dig, men der mangler helt klart en besked, når man rammer galt - noget i stil med "Dit tæppe selvdestruerede! Du prøvede at bombe et areal på 2,0m * 6,0m = 12m2. Maximum var 11m2". Det skal i øvrigt ramme indenfor et interval. Intervallet er ret snævert, f.eks. 10-14 eller 16-21.
...Og der var en, der fangede Orwell referencen! Imponerende.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Animath Farm - beta test

Unread post by Henrik LSP » 30 Jan 2012, 12:05

Så er Animath Farm lanceret!
www.animathfarm.dk
og på engelsk - www.animathfarm.com

Jeg har rettet og tilføjet de ting, I foreslog inklusiv single-player mode.

Post Reply