Nyt spil: Project Guardian

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Nyt spil: Project Guardian

Unread post by Scarzzurs » 20 Aug 2008, 15:18

Jep, jeg bliver ved med at starte på nye spil-projekter. Det jeg er igang med nu hedder Project Guardian, indtil videre.

Image

Gameplay:
Du er en robot der skal udrydde alle fjender på banen. På banen findes der også en masse kasser hvoraf nogen kan skydes, indeholder fjender og/eller powerups. Der er indtil videre to våben du kan bruge. Jeg arbejder også på at få en campaign op at stå samt en level editor. Spillet har 3 sværhedsgrader der indtil videre bestemmer hvor langt du kan se.

Jeg har ved samme lejlighed købt blastingpixels.com domænet og vil derfor introducerer mine nye spil projekter der, samt prøve at få de gamle derover.

Alt feedback er velkommen. Også gerne på hjemmesidens udseende/design :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Nyt spil: Project Guardian

Unread post by Pelding » 20 Aug 2008, 21:31

Rigtigt fint lille spil, jeg morede mig godt :)

Jeg fandt aldrig nogle nye weapons dog (bug?) og det kunne være sjovt hvis man måske skulle finde en exit på banen istedet for blot at dræbe X% fjender (det ville også give mere mening i forhold til det ret cool'e "fog of war" du benytter)

Et simpelt XP/Money system der tillod spilleren at købe extra health, nye våben, mere speed etc. mellem banerne ville også være en sjov udvidelse, men formatet har vel også sine begræsninger og det er absolut fint håndværk som det er nu.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Nyt spil: Project Guardian

Unread post by jonaz.dk » 20 Aug 2008, 21:58

@Scarzzurs
Imponerede hvor meget krudt du har i kroppen til at arbejde på fritidsprojekter. De sprøjter jo ud. :)

lige et par kommentarer.
1. nogen speciel grund til at man skal downloade en zip fil når det alligevel er kodet i Java?
folk er dovne og forvente nu om dage. undertegnede inklusiv. ;)

2. min korte oplevelse af spillet.. first try.
Jeg startede et spil på easy.
første bange kørte igennem uden problemer. lidt småkedelig dog. generel mangel på aktiv modstand.

i næste bane steg min opfattelse af sværhedsgraden eksponentielt. jeg dødede en 4-5 gange og droppede at komme videre.

så lidt tweaking på den side er anbefalet her fra.

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Re: Nyt spil: Project Guardian

Unread post by Scarzzurs » 21 Aug 2008, 16:37

@Pelding:
Du starter med 2 våben: Chaingun og Lightning gun. Du kan skifte på de taster du sætter op, eller på højre musetast.
Mht. et exit, er det min plan at indføre sådan nogen (en eller flere på samme bane) når jeg får taget mig sammen til at lave map-editoren.
Jeg er helt enig med hensyn til penge/xp system. Dette kræver dog at jeg først får noget campaign op og kører, hvilket igen "kræver" (gider ikke hardcode det :P ) at jeg får lavet map editoren :-)

-----------------------------

@Jonaz.dk:
Heh, jeg har sku nok bare for meget fritid... Og så tænker jeg at det kunne være fedt at tjene penge på det på et tidsspunkt :-)

Nå men til dine kommentarer:
1. Jeg har planer om at lade spilleren lave sine egne maps, tage screenshots og andet. Jeg synes det bliver noget rod hvis man ikke kan finde og eventuelt slette disse filer. Det er derfor det kommer som en .zip fil. Men du kan da have ret i at det var noget som spillet selv skulle kunne pakke ud af .jar filen når det blev kørt første gang... Jeg prøver lige at se om jeg ikke kan finde ud af en bedre løsning på et tidsspunkt :-)

2. Lyder generelt som om at din oplevelse af spillet vilde blive bedre hvis der var campaign missioner med stigende sværhedsgrad, i stedet for tilfældigt genererede baner af forskellig sværhedsgrad...

-----------------------------

Tak for kommentarerne begge to. Det er altid rart når folk viser interesse og smider noget feedback :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Nyt spil: Project Guardian

Unread post by Pelding » 21 Aug 2008, 16:42

Hmm, altså når jeg trykker på den "next Weapon" tast jeg har sat op, sker der efterfølgende intet når jeg klikker "Fire" på musen?
Hvad gør det andet våben (man ikke starter med)?

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Re: Nyt spil: Project Guardian

Unread post by Scarzzurs » 21 Aug 2008, 18:34

Hmmm, kan godt se problemet. Håber på at det kan klares med noget forklaring i en købe-menu, hvis jeg får lavet det...
Nå, men våbnet rister op til 3 fjender samtidig, hvis de er inden for range (som er rimlig kort) og field-of-view vinkel. Det er ligeglad med om det er ting i vejen og kan derfor dræbe fjender på den anden side af kasser. Det er desværre ikke særligt effektiv i den nuværende version, da jeg forsøgt at gøre den dårlig nok til at den skulle kunne dræbe fjender bag kasser. Har ikke helt fundet ud af hvad jeg skal gøre...

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Nyt spil: Project Guardian

Unread post by Pelding » 22 Aug 2008, 14:42

Ah, ok fik det til at virke.
Søg altid for at der er en eller anden feedback til spilleren, kunne være at der kom en ring rundt om robotten der indikerede afstanden når man trykkede, men ingen "killer-rays" før modstanderne er tæt på (ligesom du har laser-pointers på det andet våden).
Whatever, bare man ved at der sker noget når man trykker på musen :)

Post Reply