Confuxed - Indie9000 Game Jam spil.

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Confuxed - Indie9000 Game Jam spil.

Unread post by Kristian Hedeholm » 18 Apr 2012, 22:09

Hey Spiludviklere.

Som i måske ved, så har der her i den foregående weekend været et Game Jam i Aalborg kaldet Indie9000

I den forbindelse, lavede mit hold og jeg et spil ved navn Confuxed (sammensat af ordne confused, fucked og boxed)

Kort fortalt er spillet et puzzle spil hvor man er placeret indeni en kasse. Ved at gå hen til en væg kan spilleren ændre tyngdekraften 90 grader og væggen bliver således til det nye gulv. Ved hjælp af denne mekanik kan spilleren flytte forhindringer rundt og derved give sig selv adgang til målet.

Spillet gik hen og vandt Dommernes Favorit Pris med kommentaren om, at det har en meget simpel og interessant spilmekanik som er værd at arbejde videre på. Dommerne var Søren Lundgaard (DADIU) og Henrik Weide. (ProgressivMedia)

Undertegnet (+ måske nogle flere fra holdet) har nu planer om at arbejde videre på spillet og derfor vil jeg rigtig gerne have noget feedback fra jer!

Jeg vil meget gerne hører:
Hvad synes du om spillet?
Hvad fungerer rigtig godt - hvad fungerer rigtig dårligt?
Hvis du skulle købe spillet - hvilke(n) platform skulle det så være på og hvor meget vil du give for spillet?

Du kan prøve spillet lige her på Kongregate!

Du kan også klikke forbi spillets Indiejam side, hvis du vil hente en standalone udgave af spillet.

Hilsen Kristian

Ps. Skulle du have lyst til at tjekke nogle af de andre spil som blev lavet til Indie9000, kan du klikke forbi denne side
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

User avatar
deleicht
Level 4 - Newbie
Posts: 42
Joined: 07 Jan 2010, 17:08
Location: Aarhus, Denmark
Contact:

Re: Confuxed - Indie9000 Game Jam spil.

Unread post by deleicht » 24 Apr 2012, 11:56

Hej Kristian

Det minder mig rigtig meget om mit første DADIU projekt BoxBob (http://deleicht.dk/boxbob/) ... that was the good days :)

Jeg kan godt lide idéer om at arbejde i flere planer, det giver nogle syrede designmuligheder - om end det ofte forvirrer spilleren hvis ikke det er lavet korrekt. I jeres spil havde jeg ret svært ved at orientere mig - det har dog nok blot noget at gøre med manglen på tid til finpudsning :)

Det ville, i min optik, være oplagt at lave sådan noget på en platform med motion controls...det kunne give en rigtig fed (og confuxed) følelse at spille det her med f.eks. Kinect? :)
/Anders Leicht Rohde @ Funday Factory

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Confuxed - Indie9000 Game Jam spil.

Unread post by Kevin Petersen » 03 Sep 2012, 14:13

Hey Kristian,

Spillet ser rigtig godt ud, grafikken er blæret, og det samme er modellerne.
Jeg kan rigtig godt li' konceptet om, at ændre rotationen, hvor man er. Det giver mig virkelig en fed oplevelse. Det er dog bare lidt ærgeligt, at det ikke helt er finpuset helt endnu.

Jeg ville helt klart spille dette spil, men det skulle klart være noget Xbox 360 eller PlayStation.

Prisen ville jeg sætte på en lille slat af 5-10$, og så evt. en demo version af det, som folk kunne prøve før man køber spillet som unlocker resten af spillet f.eks.

Glæder mig til se og hører mere om projektet.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Post Reply