[Spil] Bacon Copter

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

[Spil] Bacon Copter

Unread post by Scarzzurs » 25 Sep 2008, 13:12

Selvom jeg er ved at drukne i opgaver på studiet, har jeg lige fået tid til at starte endnu et projekt.
Jeg mente ikke rigtigt at have tid til et større projekt som Project Guardian, så indtil jeg mente jeg fik tid igen, gik jeg således i gang med projektet: Bacon Copter.

Image
(Tryk på banneret for at gå til Projekt-siden med spillet)

Spillet er inspireret af de emner der kommer op til det ugentlige arrangement Spiltirsdag på diku.
I Bacon Copter styrer du en Bacon Copter der skal løse forskellige opgaver som f.eks. bringe bacon og svin til Diku. Disse opgaver skal udføres på tid så de sultne dataloger på Diku kan få deres daglige forbrug af svinekød.

Bacon Copteren styres med piletasterne og ved at holde space nede kan man holde sin krog åben.
Jeg har planer om at lave flere missioner end dem der er i øjeblikket ligesom jeg har tænkt mig at ændre på kontrollen af ens Bacon Copter.
Gameplayet er stadig på et tidligt stadie, så alt feedback er velkommen :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: [Spil] Bacon Copter

Unread post by JeppeKM » 25 Sep 2008, 14:24

Hvorfor er dette spil ikke blevet levet tidligere?
Et meget oplagt koncept!
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: [Spil] Bacon Copter

Unread post by jonaz.dk » 25 Sep 2008, 21:15

@Scarzzurs
du er en endeløs inspiration.

jeg ser slagterspillet til Wii for mit indre øje svæve forbi.
Boltpistol, kødøkse, blod og spegpølse, kødhakker, finker, saltvandssprøjte, cattle prod, svinetransport.
og ikke mindst penge og prisregulering.
Det kunne blive så smukt

Cooking Mama, you're dead to me. :)

nå ja.. back on topic.
Space har en ret langsom release. man skal holde den lidt nede i noget tid før der gives slip.
Hvis det endelig skulle være en første bane virker den lidt for langtrukken. Jeg ville nok aime efter en ca. 3-4 minutters spilletid i første omgang.
Og indføre en mindre valgfri måde at servere kødet i og mere variation.
FX. Sekvenser af: Bacon, skinke, mørbrad, bacon, skinke, bacon, mørbrad, svin.

User avatar
Scarzzurs
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 09 Mar 2008, 11:34
Contact:

Re: [Spil] Bacon Copter

Unread post by Scarzzurs » 27 Sep 2008, 13:40

@Jonaz.dk:
Og så i lige måde. Jeg skal helt sikkert smide en masse minigames ind hvis det kan lade sig gøre :-)

Jeg har lavet om på krogen så den nu åbner mens man holder den inde og griber ting idet den bliver lukket. Altså er det en del sværere at fange ting, og lettere at give slip på dem. Det var i hvert fald meningen...
Jeg har ikke fået lavet flere slags svine-kød, men de skal nu afleveres i en bestemt rækkefølge for at klare missionen.
Kontrollen af bacon copteren reagerer meget hurtigere nu, hvilket giver hurtigere gameplay. Første banen har nu et limit på 5 min, så tempoet er gået en del op.

Takken for kommentaren begge to :-)

Offtopic: Jeg bliver altid lidt overrasket over hvor mange besøgende min side får når jeg laver en post som denne. Synes ellers ikke jeg ser så meget aktivitet i det her forum. Vi må have sat gang i alle de lurkers der gemmer sig rundt omkring :-)

- Scarzzurs
Medejer i Whalegun ApS og arbejder for tiden på Utopia 9.
Du kan følge spillet på Facebook og Steam Greenlight

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: [Spil] Bacon Copter

Unread post by vonknut » 29 Sep 2008, 08:00

mmmmm - bacon!
-det fjerde krydderi...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply