Unread post
by BjarneBiceps » 30 Apr 2013, 11:06
indtil videre "var" det bare test og leg, men responsen har været så overvældende at der bliver "talt om ting", men det kan jeg selvfølgelig hverken af eller be-kræfte lige nu.
Grafikken er ikke samme problem som man havde tidligere med spacesims og slet ikke i de gamle virtual reality setups, for ikke at tale om at det er blevet lettere at kontrollere at brugeren ikke bliver søsyg, ved at sørge for en framerate over de 60.
Det fungerer utroligt godt, faktisk er der ikke særlig meget information på selve skærmen, udover hvor du sigter og dit missile lock reticule, men det skal siges at det er p**** svært at forklare med ord, da det er en fuldstændig anderledes oplevelse at spille end hvad man tidligere har oplevet. bl.a. ved det fjerne hele first person idéen og går skridtet videre og bliver til en slags "virtual person" eller "real person".
jeg brugte personligt, som audio designer, utroligt meget tid på at fremprovokere at lydbillede som ikke længere kommer ud af to eller flere højttalere med et centrum i en monitor placeret x antal cm væk fra spilleren.
her er du nemlig selve spilleren, du er ikke den character i spillet, for den er dig. så derfor forsøgte vi med utroligt grov stereo manipulation og en masse scripts på 3D lyde at netop gøre alt meget virkelig og nært - og samtidig enormt informativt.
jeg forstår at det kan virke sådan på traileren, at der er for meget information, men det er ikke sådan i praksis, når man sidder med RIFT'en på og manuelt styrer skibet.
blandt andet har vi tvunget spilleren til at bruge sin head tracking istedet for at det bare er en gimmick - du skal nemlig fysisk kigge på den spiller du ønsker at lave missile lock på, hvilket betyder at du er tvunget til at bruge hovedet. hvilket faktisk var vores største udfordring at få forklaret til spillere, som ofte sad fuldstændig statisk som om at de kiggede på en skærm en meter foran dem.
Bjørn Jacobsen ||Audio Designer || EVE Online|| CCP Games || CCP WhiteNoiseTrash || Team Klang
Personal website http://cujosound.com <-- samples, reading material, me. etc. whatever. stuff. free.