BrainBuilder er på vej

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 11 Feb 2015, 01:39

Javira har haft nogle tekniske problemer de sidste to år, men nu begynder jeg så småt at rulle spil på gaden.
Lige nu er Brain Builder i review og skulle meget gerne gå live om en uge eller to.

I mellemtiden vil jeg gerne have kritik på visuals.

Jobsøgere:
Javira får mange ansøgninger. Desværre er Javira kun en enkeltmandsvirksomhed og kan derfor ikke tilbyde arbejde.
Jeg har også et stærkt internationalt team som jeg vælger at arbejde sammen med. Så skriver i ikke forgæves.
Attachments
bb screens.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by jonaz.dk » 11 Feb 2015, 13:37

Lækkert Tue. Gode visuals.
Måske budskabet du prøver at kommunikere forsvinder en lille smule i visuelt fontstøj. Og gør det lidt svært at fokusere, ved første øjekast, på hvad det egentligt er at der skal læses.

God kobling med den digitale hjernekasse.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by vonknut » 11 Feb 2015, 17:39

Ja, fine visuals, men fatter ikke hvad app'en (spillet?) går ud på via screenshots.

Er det tegne program?
Quiz?
Mind-Map?

Du skriver

"how it makes you feel" (realxing, challenging, feel like an artist)
"who its for" (families etc)
"the purpose" (personal trainer)

Men hvad med
"what is it"?


Måske endda placere screenshot i rækkefølge, der svarer på det, f.eks. :
The purpose
What is it
how does it make you feel
who is it for

Hvor man kan bytte lidt om på rækkefølgen, alt efter den dramaturgi man ønsker i mini-forløbet.


Bare et par tanker, men ser som sagt fint ud...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 11 Feb 2015, 19:20

Tak for feedback begge to.
Jeg har slet ikke overvejet, at det ikke var åbenlyst at der er tale om et trivia spil.

Så hvad er det?
Det er et multiple choice scratch and guess, ala 4 pics one word. Her kan man være med selvom man ikke kan stave, og energien bruger man på at tegne/skrabe og ikke på at stave ord. Det lyder let men det er det bestemt ikke, og der er stor forskel på hvor godt folk klare sig.

Modsat andre scratch and guess spil, så føles det som om man tegner. Folk hygger sig så meget med at tegne, at de helt glemmer at de også skal quizze :)

Jeg vil meget nødig bruge ord som trivia, quiz osv. men istedet gøre folk nysgerrig. Det kan uden tvivl spilles af børn, men det er ikke lavet til børn og er derfor i høj grad egnet til hele familien.

- A personal trainer in your pocket, har jeg selv lidt svært ved. A creative trivia game in your pocket, er måske bedre?
- Feel like a professional artist har jeg også lidt svært ved, men det er mest ordlyden.

Hvad sige i andre. Ved man ikke det er et trivia spil?

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Niels Jørgensen » 11 Feb 2015, 20:42

Nope, helt enig med skovfogeden... Jeg var et stort spørgsmålstegn efter at have set dine ellers fine screenshots...

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by vonknut » 12 Feb 2015, 01:25

Javira wrote:Jeg vil meget nødig bruge ord som trivia, quiz osv. men istedet gøre folk nysgerrig. Det kan uden tvivl spilles af børn, men det er ikke lavet til børn og er derfor i høj grad egnet til hele familien.

- A personal trainer in your pocket, har jeg selv lidt svært ved. A creative trivia game in your pocket, er måske bedre?
- Feel like a professional artist har jeg også lidt svært ved, men det er mest ordlyden.

Hvad sige i andre. Ved man ikke det er et trivia spil?
Jeg ville nok kigge lidt på nogle af de der brain-train games og så vinkle den lidt mere i retning af "creative and fun".
Og ja, ud med trivia, personal trainer og proff artist og smid nogle phrases ind som (bedre formuleret offcause):

Exercise you creative thinking / track your creative brain-age (eller lignende erstatning for "brain chart" som lyder tørt...)
Fun for the whole family and all left-brain lovers :)
A creative brain trainer in your pocket? (pendent til braintrain IP'en, men med creative added).
Zen and creativity-training in one app
-måske referencer til pictonary/quiz/scratch-and-guess i taglines, for at hinte lidt mere konkret til gameplay.

eller noget.....
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 12 Feb 2015, 02:47

Super feedback vonknut. Det er alle gode bud som går i den retning jeg ønsker og som passer bedst til spillet.
Jeg leger med det og ser om jeg ikke kan komme med et bedre bud i morgen.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Jesper Kondrup » 12 Feb 2015, 08:20

Hehe, da jeg så overskiften var jeg sikker på, at man skulle opbygge en rigtig hjerne på en eller anden måde visuelt :)
Jeg fangede heller ikke hvad spillet egentlig gik ud på, men synes at det grafisk ser rigtig fint ud.

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 13 Feb 2015, 05:08

Så har jeres feedback været igennem grafikmøllen.
Jeg synes selv det er endt med et bedre resultat. Hvad siger i?
Attachments
bb screens.jpg

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 13 Feb 2015, 20:38

Så er external test build godkendt i iTunes. Send mig din e-mail hvis du vil teste spillet. Kræver iOS8.

Du vil se en gamecenter error 15 pga. manglende sandbox account. Sig til hvis du også vil have sådan en.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by jonaz.dk » 15 Feb 2015, 18:25

Jeps mail sendt! Giver gerne et kig.

Kom lige forbi dit website i anledningen for at finde din mail.

Hvordan går det med den lille håndfuld at spil du har i produktion? Javira er kun dig ene mand ikke?
Der kan umuligt være tid til det hele.. Selvom du virker max produktiv. Det ser ellers fint ud. :)

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 15 Feb 2015, 19:20

Hej Jonas

Jo, jeg er kun 1 mand stærk.

Desværre er jeg bundet til det middleware der hedder Fusion. De har haft store problemer med lanceringen af Fusion 2.5 og det er gået ud over mig. Med Timo røg jeg i performance problemer med iPhone4 og satte produktionen på hold. Så døde premium og jeg satte fokus på Freemium, men Clickteam der laver Fusion har ikke kunne levere en god Ad platform til Fusion.

Samtidig har jeg haft en naiv ide om at jeg kunne lancerer 10 spil på en gang. Det er en strategi jeg har haft fordi jeg ikke ville undervurdere arbejdsbyrden på bugfixing og marketing. I hindsight har det været en rigtig dum ide.

Jeg har stadig ingen ad platform på iOS siden, men folk arbejder på det. Imellemtiden er jeg blevet træt af at vente, derfor skrev jeg Brain Builder om i Januar så spillet passer på en premium model. De øvrige spil tager jeg stilling til i næste måned, men de komme ud i år en efter en.

Det bliver et rigtig spændende år for mig.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by jonaz.dk » 15 Feb 2015, 19:54

hehe.. Tue for hulen da.
Kun et projekt af gangen og >laaaaserfokus!< Drop din kæreste.. sælg dine børn. osv. ;)

Men fik lige prøvet BrainBuilder. Syntes det virker ganske glimrende som hvad det er. Simpelt lille gæt et billede spil. Good job!
Fine mechanics med blyant der forsvinder med brugt tegnetid og forkerte svar. Og et fint niveau af polish og niceness fra enmandshæren. Coreloopet virker i hvertfald.
Fik spillet et par spil. Så har ikke den dybe indsigt. Måske mangler der en rigtig progression driver for at have nok kød på til en længere singleplayer oplevelse. Og noget multiplayer af en slags på den lidt længere bane. Men så vokser projektet i omfang og kompleksitet naturligvis hvis et større metaspil skal defineres.

Der var en GameCenter bug i opstarten. Men den er du forhåbentlig klar over.

Hvad er planen med distribution/publishing?

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 15 Feb 2015, 21:51

Tak for rosen.
Omkring runde 20 vil du se inverted billeder og fra runde 35 begynder enkelte billeder at rotere.
Jeg har nogle ideer til picture wise 2, men lige nu handler det bare om at få et spil på gaden. Multiplayer kommer dog ikke på tale da mine evner ikke strækker sig til backend kode.

GameCenter fejl skyldes at du ikke er logget ind med en godkendt sandbox user, så det er ikke en biggie.
Af nysgerrighed, hvad er din average score?

På distributionssiden er jeg hjulet lidt på vej af Fusion der tæller 10.000 brugere. Jeg har også brugt 2-3 dage på at analysere keywords og tager den del meget seriøst. Jeg er ved at opbygge en database af journalister men forventer ikke det store. Istedet vil jeg sætte min lid til egne artikler og facebook reklame.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by jonaz.dk » 15 Feb 2015, 22:04

Average score med 2 spil landede på 1429. Antager din er lidt højere? ;)
Begge spil lå ret tæt. Highscore på 1440.

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 15 Feb 2015, 22:54

Perfekt score! Der skal den helst ligge.

Jeg kan desværre ikke selv spille spillet. Det er snart 2år siden jeg lavede det, men jeg kan stadig huske alle spørgsmål i hovedet så jeg behøver slet ikke skrabe. Gad ellers godt prøve det :)

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 21 Feb 2015, 13:25

Så er der lidt at hygge jer med i familien eller på kontoret. Måske lave en lille dyst - Programmers vs Artists

Leg med her!
https://itunes.apple.com/dk/app/brain-b ... &ls=1&mt=8

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 22 Feb 2015, 09:38

Så fik jeg også strikket en trailer sammen.



User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 20 Mar 2015, 15:51

Efter at Brain Builder har ligget nr. 1 i Trivia, 2 i Puzzle og 8 i Games i Danmark, er downloads faldet til ca. 1 om dagen.

MEN...overnight ligger jeg nu på Top25 i USA i Trivia. Jeg gad godt vide hvad årsagen er, for jeg er ikke blevet featured, der er ingen nye reviews på google, og youtube giver heller ingen svar. Oven i det er alle mine keywords røde.
http://bit.ly/1vri3BU

Har i prøvet noget tilsvarende?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by jonaz.dk » 20 Mar 2015, 20:03

Vildt! Lyder meget mærkeligt. :)
Men Top25 i en US kategori. Det er ikke helt dårligt. Du har fået virkelig fin featuring.

Hvordan ser det ud for indtjeningen generelt. Er det noget der giver mening?
Nu snakker vi jo 1 man team og forholdsvist kort produktionstid. Might make a whole lot of sense! Specielt med din nye fornemme placering. :)

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 20 Mar 2015, 23:41

Den er åbenbart alligevel blevet featured i USA i Trivia kategorien, jeg kunne bare ikke finde det.

Indtjeningsmæssigt er det Danske premium marked fuldstændig ubrugeligt. Jeg har lavet noget der ligner 700kr total LOL . Jeg er dog fortrøstningsfuld da jeg snart udkommer med et nyt gratis spil med reklamer for Brain Builder. Forhåbentlig kan det skubbe mig lidt i USA, men jeg vil ikke være overrasket hvis det Amerikanske premium marked også er dødt.

Umildbart vil jeg tro at jeg er færdig med premium. Med lad os se. Skaberen bag Five Nights at Freddies klager vidst ikke.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by jonaz.dk » 21 Mar 2015, 00:23

Ah godt så. Ting plejer ikke at ske uden årsag på AppStoren.

Argh damn! øv! selv med 160 gange featurings i iTunes er det godt nok ikke meget at komme efter. Vi blev overdænget med hele 5-6 styks featurings i new kategorien. Great! tak for det.. ;)

Antager ikke Rumænien har rykket meget mere end DK. Krydser fingre for US.
Det er et tragisk svært marked for rigtigt mange at bevæge sig i.

User avatar
Javira
Level 10 - Dark arts student
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2009, 01:17
Location: Århus
Contact:

Re: BrainBuilder er på vej

Unread post by Javira » 21 Mar 2015, 00:49

Rumænien er en gåde for mig. Jeg har endnu ikke en eneste download i Rumænien, men jeg har ligget der længe. Spørgsmålet er om mine kære pirat kunder som bruger game center, primært kommer fra Rumænien og om de er skyld i den høje placering.

En anden sjov fact. Der skal kun 1 download til i Canada før man ligger på top 1000. Et land med 35mill mennesker, suk :) Jeg har også ligget på Top10 på iPads i Schweiz pga. 1 download. Det er indeed et tragisk svært marked. Jeg er meget glad for at jeg er et one man team

Post Reply