Pixie3D promo video

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Pixie3D promo video

Unread post by ZeroHero » 04 Mar 2015, 03:02

Hej,

Jeg har lavet en video der viser mit features fra mit 3D animations software Pixie3D.
Jeg overvejer for tiden at starte et Kickstarter projekt og til det skal jeg lave en promo video.
Videoen er taenkt som en raa skitse. Er der nogle kreativ sjaele herinde der kan give ris/ros og evt. hvordan jeg kan baere mig ad med at lave en super fed video til Kickstarter?




I kan laese mere om projektet paa http://www.pixie3d.com hvis I skulle vaere nysgerring onkring projektet.

Med venlig hilsen
Soren

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Pixie3D promo video

Unread post by Niels Jørgensen » 04 Mar 2015, 11:28

Først og fremmest: Imponerende stykke arbejde!

Jeg tror dog det er kommercielt op ad bakke at lancere et generelt 3D modellerings værktøj, og hvis du snakker Kickstarter så antager jeg at det er dit mål?

Hvis du går efter low-end/hobby segmentet så er prisen 0:- (Blender) og det er svært at lave forretning på. Hvis du går efter betalings software så er det Maya, 3DS Max osv. du er oppe imod.

Min personlige, trukket ud af røven, teori er at du enten burde finde en niche hvor du laver et super optimalt work-flow som ingen generisk pakke kan levere (jeg kender et firma der laver millioner, hvis ikke milliarder, på det koncept), eller også at du hægter dig på en eksisterende platform og laver nogle plugins som løser specifikke problemer (igen tror jeg mest på workflow optimering) - det kan være Max eller Unity, sidstnævnte er nok lettest at få rullet igang.

Mht. promo video til kickstarter, hvis du absolut vil det, så tror jeg du skal tage programmør hatten af og ikke fokusere så meget på det du selv ved er imponerende (fordi det er komplekst og du givet vis, og helt forståelig, er stolt over det), men igen finde den/de features som gør at du kan levere noget man ikke kan få lige så let i Max el.lign. Det er totalt ligemeget om det er en feature der har være triviel at implementere - hvis den kan spare en grafiker for en halv times arbejde, så kan du tage penge for dit software.

Der er ingen der vil betale for at du kan vise komplekse shaders i din viewport for det kan alle de andre også, så der er ikke meget ide i at vise det i en promo video. Fokuser på det der skaber værdi for dem der skal betale for det.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Pixie3D promo video

Unread post by ZeroHero » 04 Mar 2015, 13:40

Foerst og fremmest: Mange tak!

Ideen med forretningsplanen er at lave et gratis animation/modellerings software til indie udviklere og grafik entusiaster.
Samtidig vil der blive udgivet en professionel version med flere udvidede og forbedret vaerktoejer samt simpel fysik simulation til en rimlig pris.
Softwaren er bygget med henblik paa at blive en slags springbraet til de store kommersielle software som du har naevnt.
Det vil defor vaere meget lettere at gaa fra dette software til et kommercielt software end foreksempel Blender og andre gratis software.
Jeg er ved at havde styr paa modellerings vaerktoejerne og vil gerne snart til at gaa i bunden med animations delen.

Jeg har skam taenkt paa at faa et unikt del sneget ind i softwaret. Her er nogle ideer jeg taenkt paa:

1) Fjern-Modellering: (Kort Beskrivelse) Brugere kan bygge paa en scene samtidig via online vaerktoejer. Perfekt for indie udviklere der ikke bor i samme omraade.

2) Karakter Generator: (Beskrivelse) En karakter generator der hurtigt kan lave (animere klare) karakterer med tilhoerende bibliotek af animationer som kan bruges som grund animationer. Perfekt for indie udviklere der ikke har tid til at gaa i dybden med at lave flotte karakter.

3) Webcam Ansigts Animator: (Beskrivelse) Karakterene fra generatoren kan animeres real-time ved hjaelp af dit ansigt. Alt du behoever er et webcam der vil skanne dit ansigts udtryk og tilfoeje den til din karakter. En let og perfekt maade at lave animationer.

4) 3D Painter: (Beskrivelse) Et indbygget 3D male vaerktoej der giver brugeren lov til at male paa sine 3D objekter samt ridse rynker og ujaevenheder i overfladen paa dit geometri. Meget lettere end at skulle bruge andet software til dette og dermed bedre workflow.

...og ja, det vil tage lang tid at udvikle men Rom blev ikke bygget paa en dag!

Jeg vil tage dit forslag angaaende Kickstarter videoen til mig. Jeg vil overeje hvad der er mest relevant at havde i videoen for en bruger og lade programmeringshatten ligge paa hylden for en stund.

Mange tak for din feedback!

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Pixie3D promo video

Unread post by Jesper Kondrup » 04 Mar 2015, 21:47

Enig med Niels, det er super godt arbejde og fedt at se fremgang fra gang til gang.

Du kan evt. tage et kig på de andres promo videoer (modo, 3dsmax, maya, blender, xsi etc.) for inspiration, det hele skal klippes rimelig hurtigt og du skal nok vise de "fedeste" ting først i videoen, så folk ikke mister interesse.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Pixie3D promo video

Unread post by ZeroHero » 04 Mar 2015, 22:27

Mange tak Jesper.

Men hvad er total fede ting for en 3D artist?

I videoen har jeg proevet at vise den brede vifte af forskellige vaerktoejer som softwaret efterhaanden er ved at havde.
For at vise at softwaret er et all-round 3D software. Jeg har taenkt paa om nogle af klippene er lidt for lange og kedelige.
Men ja, jeg boer nok lige se forskellige promo videoer af forskellige lign. software for at faa lidt inspiration.

Tak for feedback.

Post Reply