M
DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 11 Apr 2015, 23:46 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 04 Oct 2012, 20:10
Posts: 5
Image

Hej allesammen!
Vi er et mindre team der er ved at opskalerer produktionen af vores stemningsfyldte spil Aporia.

Aporia er et firstperson adventure game der finder sted i en mÞrk og tÄget skov - glemt af tiden og indhyldet i mystik og overtro.
Som spiller skal du opklare hvem du er, hvor du er, og hvorfor du er der. Dette sker igennem gÄder og puzzles imellem gamle efterladte ruiner og overgroet frodig skov mm.
Men spÞrgsmÄlet er: er du alene?

Her er en Hurtig Teaser:


Som fremgÄr af billede og video implementerer vi i CryENGINE, hvilket har givet os gode muligheder for at slave flotte naturlige elementer og omrÄder. Vi hÄber pÄ at skabe et spil til eftertanke og med gennemfÞrt dyb stemning. Spillet bygger i Þvrigt pÄ flere Ärs forskning i den akademiske verden hvilket har hjulpet os til at skabe en unik historiefortÊlling helt uden ord og bogstaver, samt resultater til skabelsen af selve game-playet.

I forbindelse med vores opskalering sigter vi efter at have en spil-bar demo i starten af maj! Vi hÄber selvfÞlgelig pÄ en masse dejlig feedback fra brugerne - specielt jer pÄ spiludvikling.dk! :)

Kig gerne forbi vores side for en masse screenshots, nyheder og andet godt:
http://aporiathegame.com

PÄ forhÄnd tak for interessen!
/Spoisen


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 12 Apr 2015, 19:11 
Offline
Level 77 - Naked Cowboy

Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Posts: 778
Location: CPH
Det ser meget godt ud.

HĂ„ber dog at de der "flere Ă„rs forskning i den akademiske verden" er generel spil-forskning, da det ellers er lidt uheldig for cost-benefit regnskabet, hvis man skal forske mange Ă„r, for at lave et klassisk 1. person dystert adventure/mystik spil :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 13 Apr 2015, 00:21 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 04 Oct 2012, 20:10
Posts: 5
vonknut wrote:
Det ser meget godt ud.

HĂ„ber dog at de der "flere Ă„rs forskning i den akademiske verden" er generel spil-forskning, da det ellers er lidt uheldig for cost-benefit regnskabet, hvis man skal forske mange Ă„r, for at lave et klassisk 1. person dystert adventure/mystik spil :)


Hah, ja sÄ ville det have vÊret dyrt! :)
Vi har mÄlrettet forsket i immersion (indlevelse) og historiefortÊlling i flere Är. Dette har vi testet pÄ og udviklet i samarbejde med akademikere inden i branchen. Forskningen var dog "blot" forskning. Det kom der nogle kandidatgrader ud af, samt rejser til konferencer bÄde i danmark og udlandet.
Da forskningen var forbi blev vi enige om at putte den til god brug, og lave det spil vi altid gerne selv har ville spille. Aporia!
AltsÄ, har forskningen ikke vÊret for at lave spillet direkte. Den idé blev fÞrst realiseret efterfÞlgende :)


(Mandatory promo-pic per post:)
Image


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 13 Apr 2015, 00:24 
Offline
Level 14 - Dimensional traveler
User avatar

Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Posts: 143
Location: Glostrup
Fint arbejde og interessant med et dansk indspark i genren. Jeg gÄr udfra der er tale om en evt. steam title?

Der er ret tydeligt at i gerne vil gÞre spillet meget mystisk, men det er lidt som om der mangler en indgangsvinkel pÄ det andet end at det er mÞrkt og man er i en skov. Jeg forstÄr udemÊrket hvis jeres rationale er at i vil holde kortene tÊt inde pÄ kroppen da der i sagens natur er tale om et mysterie og en teaser, men jeg mangler lidt en grund til at ville vide mere. Er der parallelle dimensioner opstÄet af nazi experiementer?, Havde min bedstefar first contact? Har jeg en ulvehÄnd der kan tale med de dÞde? You get the point ;) Noget der giver det flavour og identitet andet end bare "mystisk!"

men uanset det har jeg da en ren professionel interesse i at vide mere om jeres akademiske indgangsvinkel :)

held og lykke!


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 14 Apr 2015, 21:49 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 04 Oct 2012, 20:10
Posts: 5
Trenox wrote:
Fint arbejde og interessant med et dansk indspark i genren. Jeg gÄr udfra der er tale om en evt. steam title?

Der er ret tydeligt at i gerne vil gÞre spillet meget mystisk, men det er lidt som om der mangler en indgangsvinkel pÄ det andet end at det er mÞrkt og man er i en skov. Jeg forstÄr udemÊrket hvis jeres rationale er at i vil holde kortene tÊt inde pÄ kroppen da der i sagens natur er tale om et mysterie og en teaser, men jeg mangler lidt en grund til at ville vide mere. Er der parallelle dimensioner opstÄet af nazi experiementer?, Havde min bedstefar first contact? Har jeg en ulvehÄnd der kan tale med de dÞde? You get the point ;) Noget der giver det flavour og identitet andet end bare "mystisk!"

men uanset det har jeg da en ren professionel interesse i at vide mere om jeres akademiske indgangsvinkel :)

held og lykke!


Yes, hvad der er unikt ved Aporia antager jeg du mener? Eller ogsÄ er vi mÄske bare lidt for nÊrige med info om spillet. :)
Du har helt ret at vi holder kortene tÊt. Hele spillet handler om opklaring, og der er ikke meget jeg kan sige uden at det spoiler hvad spillet gÄr ud pÄ.

Hvad jeg kan sige er at vi fortÊller spillets historie helt uden ord eller bogstaver. AltsÄ, ingen dialog eller skrift af nogen form. Her er vi selvfÞlgelig ikke de fÞrste - mange team'ets favorit-spil gÞr det samme, og det har en helt speciel effekt.
SÄfrem spillerens fantasi er god nok kan historien tolkes pÄ mange mÄder - og det bliver der designet imod. Det er lige fÞr dine fantasifulde forslag ogsÄ vil passe ind i historien, men det krÊver mÄske en mere end gennemsnitlig stor fantasi at fÄ "ulvehÄnden der kan tale med de dÞde" til at passe ind i hele spillet ;)

Dette kommer af vores undersĂžgelser i 'environmental storytelling', og vores forsĂžg med 'emergent narratives' i singleplayer.
Jeg er ikke sikker pÄ at dette er det rette forum til akademia, sÄ jeg vil i stedet hurtigt linke til et par af vores artikler hvis interessen skulle forblive:
1) http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-34851-8_4
2) http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-34851-8_9
3) http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-02756-2_7

Men ja, altsÄ er vores spil en stor omgang hemmeligheder. BÄde nu fÞr udgivelse, og inde i selve spillet.
Med det vi har i vÊrk hÄber vi dog pÄ at kunne vise en mere klar identitet i vores kommende offentliggÞrelser. Vi sÊtter i hvert fald stor pris pÄ al input! :)

Mandatory Promo Pic2:
Image


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 15 Apr 2015, 00:52 
Offline
Level 14 - Dimensional traveler
User avatar

Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Posts: 143
Location: Glostrup
Jeg er stor fan af environmental storytelling som metode. Der er ikke nok spil der tog teten op efter Portal og Dear Esther gjorde det ikke godt nok IMO. Emergent narratives lyder tilgengĂŠld meget ambitiĂžst :) isĂŠr hvis i ikke vil benytte dialog(Ken Levines narrative LEGOs?)

Mit rÄd vil vÊre at formulere en prÊmis som lige akkurat fortÊller nok til at man bliver interesseret i spillet uden at det fortÊller selve historien eller giver noget vÊk.
Det var lidt det jeg manglede udfra jeres teaser. Men godt at i er opmÊrksomme pÄ det.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 15 Apr 2015, 11:18 
Offline
Level 4 - Newbie
User avatar

Joined: 04 Aug 2011, 13:12
Posts: 40
Location: Copenhagen, Denmark
Det lyder fedt og ser stemningsfyldt ud. Jeg ville gerne spille det ud fra den trailer jeg har set. Prisen ville dog ogsÄ spille ind. HistoriefortÊlling uden dialog er svÊrt, men nÄr det lykkes er det voldsomt effektivt. Brothers: A Tale of Two Sons gjorde det nÊsten. Sig til hvis I skal bruge noget assistance pÄ den front i Þvrigt.

Ser fedt ud. Hel dog lykke.

- Morten Brunbjerg
Game writer
http://mortenbrunbjerg.dk


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 24 Jul 2015, 12:52 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 02 Jun 2014, 13:24
Posts: 8
Ladies and Gentlemen

We are very happy and proud to announce that the Alpha version of Aporia is finally done and out!

We would like to thank everyone who has been in the process of the making and all those awesome people who has backed up the project and seen potential in the game is it has progressed since September 2014, thanks a lot!

Go grab your very own copy here: http://www.moddb.com/games/aporia-uncover-the-mystery/downloads
Windows or antivirus might block the file because its an .exe, but allow it, its quite safe wink emoticon
The game is graphically heavy and it will require a decent graphics card. We have not yet made the exact requirements, but you should be able to run it on a standard gaming desktop, not older than three years old (around HD7850 or GTX 470 and above). To run it smoothly, we recommend having a GTX 960 or a Radeon R9 290 or higher.

Since it is an early alpha version, there will be some bugs, frame-drops and inconsistencies, so please report to us if you find any, and let us hear general feedback of your game experience. Then you can help us improve the game greatly smile emoticon
Remember, the alpha version of Aporia will be a hard game to complete. Don’t expect to complete it the first time you play. Use your mind and have patience smile emoticon If you are having trouble memorizing the controls during the game, go check them out in settings.

If you want to know more about our game, please visit our website for more information http://www.Aporiathegame.com


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 22 Oct 2015, 11:34 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 02 Jun 2014, 13:24
Posts: 8
The brand new Gameplay trailer from the alpha version, with customized music - check it out here


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 28 Oct 2015, 09:36 
Offline
Level 17 - Jade Raymond
User avatar

Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Posts: 171
Location: Copenhagen
Det ser stadig fedt ud! Godt arbejde!
Det virker ogsÄ dragende, men det er korrekt som ovenfor - Man mangler lige den hook, der skal forklare, hvorfor man drysser rundt ude i den skov der ... Men det er ser absolut fedt ud! Og stemningen virker bestemt ogsÄ til at vÊre pÄ plads!


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 22 Aug 2016, 12:44 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 02 Jun 2014, 13:24
Posts: 8
SÄ er der ny teaser for alpha versionen af Aporia, som vi lige nu, arbejder pÄ at fÊrdiggÞre!

enjoy :)



Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 25 Aug 2016, 12:16 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 25 Nov 2014, 23:21
Posts: 8
Det ser virkelig ud til at der er sket meget fra fĂžrste teaser til den her! Meget mere gameplay.. Selvom det ikke er helt tydeligt hvad man skal i spillet synes jeg stadig det ser meget mere interessant ud.

Lige angÄende klipningen i teaseren irriterer det mig lidt at klippene har samme lÊngde og nogle gange cutter steder hvor det virker lidt random og man gerne vil se mere.
Det har selvfĂžlgelig ikke noget med selve spillet at gĂžre, men det er stadig en stor del af hvordan det bliver prĂŠsenteret :)

GlĂŠder mig til at se mere :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 30 Aug 2016, 15:57 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 02 Jun 2014, 13:24
Posts: 8
Hej folkens!

Vi har hÄrdt brug for jeres hjÊlp! for at vi kan realisere vores drÞm og fÊrdiggÞre Aporia, har vi brug for stÞtte. Vi er pt. med i en afstemning pÄ Crytek's hjemmeside! hvor vi kan gÄ videre hvis vi har nok likes. Lige nu, ser det lidt stramt ud, da andre projekter haler ind pÄ os!

Derfor vil det betyde utroligt meget for mig hvis i bruger 2 minutter af jeres tid pÄ at oprette en bruger og stemme pÄ vores spil, ved at give det et "like" - Det ville vÊre en fantastisk stÞtte!

https://www.cryengine.com/development-fund/projects/aporia


Image


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 30 Aug 2016, 20:29 
Offline
Level 24 - Cyber demon

Joined: 10 Mar 2008, 00:11
Posts: 241
Location: London, UK
Stemt! :)

Det ser meget atmosfÊrisk ud, men som andre her ogsÄ har sagt, ville det vÊre interessant at se lidt mere gameplay eller historie.

Omkring looket, sÄ er det jo et flot lys, med nogle gode texturer og modeller, men det er ogsÄ et look som ligner det fra mange andre AA(A) spil.
Det er ikke nemt for folk at genkende at det er Aporia ud fra et enkelt screenshot, eller 5 sekunders video. Bare lidt venlig kritik :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 08 Jun 2017, 17:18 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 02 Jun 2014, 13:24
Posts: 8
Hermed seneste trailer fra Aporia som snart er ved at vÊre pÄ trapperne pÄ Steam http://store.steampowered.com/app/573130/Aporia_Beyond_The_Valley/
SĂ„ skynd jer ind og pre-order hvis det er noget for jer :)
Tjek traileren ud her:



Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 08 Jun 2017, 23:11 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Posts: 1513
Location: DK
Fixede lige youtube embedding. :)

Det er super flot arbejde! HĂ„ber det bliver godt. Alt muligt held og lykke med projektet. :D
Hvor stort er holdet nu om dage?


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 09 Jun 2017, 08:23 
Offline
Level 20 - Link

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 202
Location: England
Flot flot grafik!

Held og lykke med det.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 11 Jun 2017, 22:44 
Offline
Level 23 - Spider demon

Joined: 10 Mar 2008, 10:40
Posts: 230
Slet ikke min type spil, men det ser flot ud, hÄber I fÄr nogle gode salgstal!
Fik mig til at tÊnke pÄ "Myst", det er godt nok mange Är siden man spillede det.

Game/level-design mÊssigt ser det ud til at krÊve en del arbejde pr. spilbar time. Er spÊndt pÄ hvad gennemfÞrselstiden er. Hvis folk klarer det pÄ 2-3 timer fÞler de nok ikke de fÄr nok for pengene - ja man forventer noget mere af et spil end en biograf-film :)
Spillets natur betyder jo nok 0% replayability, sÄ det er nok noget af det de fÞrste reviews vil kommentere pÄ.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group