 |
|
Page 1 of 1
|
[ 18 posts ] |
|
Author |
Message |
Spoisen
|
Posted: 11 Apr 2015, 23:46 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 04 Oct 2012, 20:10 Posts: 5
|
 Hej allesammen! Vi er et mindre team der er ved at opskalerer produktionen af vores stemningsfyldte spil Aporia. Aporia er et firstperson adventure game der finder sted i en mÞrk og tÄget skov - glemt af tiden og indhyldet i mystik og overtro. Som spiller skal du opklare hvem du er, hvor du er, og hvorfor du er der. Dette sker igennem gÄder og puzzles imellem gamle efterladte ruiner og overgroet frodig skov mm. Men spÞrgsmÄlet er: er du alene? Her er en Hurtig Teaser:
|
|
Top |
|
 |
vonknut
|
Posted: 12 Apr 2015, 19:11 |
|
 |
Level 78 - Basher of noobs |
Joined: 14 Mar 2008, 16:34 Posts: 794 Location: CPH
|
Det ser meget godt ud. HÄber dog at de der "flere Ärs forskning i den akademiske verden" er generel spil-forskning, da det ellers er lidt uheldig for cost-benefit regnskabet, hvis man skal forske mange Är, for at lave et klassisk 1. person dystert adventure/mystik spil 
|
|
Top |
|
 |
Spoisen
|
Posted: 13 Apr 2015, 00:21 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 04 Oct 2012, 20:10 Posts: 5
|
vonknut wrote: Det ser meget godt ud. HÄber dog at de der "flere Ärs forskning i den akademiske verden" er generel spil-forskning, da det ellers er lidt uheldig for cost-benefit regnskabet, hvis man skal forske mange Är, for at lave et klassisk 1. person dystert adventure/mystik spil  Hah, ja sÄ ville det have vÊret dyrt!  Vi har mÄlrettet forsket i immersion (indlevelse) og historiefortÊlling i flere Är. Dette har vi testet pÄ og udviklet i samarbejde med akademikere inden i branchen. Forskningen var dog "blot" forskning. Det kom der nogle kandidatgrader ud af, samt rejser til konferencer bÄde i danmark og udlandet. Da forskningen var forbi blev vi enige om at putte den til god brug, og lave det spil vi altid gerne selv har ville spille. Aporia! AltsÄ, har forskningen ikke vÊret for at lave spillet direkte. Den idé blev fÞrst realiseret efterfÞlgende  (Mandatory promo-pic per post:) 
|
|
Top |
|
 |
spa
|
Posted: 13 Apr 2015, 00:24 |
|
 |
Level 14 - Dimensional traveler |
 |
Joined: 11 Mar 2008, 23:56 Posts: 144 Location: Glostrup
|
Fint arbejde og interessant med et dansk indspark i genren. Jeg gÄr udfra der er tale om en evt. steam title? Der er ret tydeligt at i gerne vil gÞre spillet meget mystisk, men det er lidt som om der mangler en indgangsvinkel pÄ det andet end at det er mÞrkt og man er i en skov. Jeg forstÄr udemÊrket hvis jeres rationale er at i vil holde kortene tÊt inde pÄ kroppen da der i sagens natur er tale om et mysterie og en teaser, men jeg mangler lidt en grund til at ville vide mere. Er der parallelle dimensioner opstÄet af nazi experiementer?, Havde min bedstefar first contact? Har jeg en ulvehÄnd der kan tale med de dÞde? You get the point  Noget der giver det flavour og identitet andet end bare "mystisk!" men uanset det har jeg da en ren professionel interesse i at vide mere om jeres akademiske indgangsvinkel  held og lykke!
|
|
Top |
|
 |
Spoisen
|
Posted: 14 Apr 2015, 21:49 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 04 Oct 2012, 20:10 Posts: 5
|
Trenox wrote: Fint arbejde og interessant med et dansk indspark i genren. Jeg gÄr udfra der er tale om en evt. steam title? Der er ret tydeligt at i gerne vil gÞre spillet meget mystisk, men det er lidt som om der mangler en indgangsvinkel pÄ det andet end at det er mÞrkt og man er i en skov. Jeg forstÄr udemÊrket hvis jeres rationale er at i vil holde kortene tÊt inde pÄ kroppen da der i sagens natur er tale om et mysterie og en teaser, men jeg mangler lidt en grund til at ville vide mere. Er der parallelle dimensioner opstÄet af nazi experiementer?, Havde min bedstefar first contact? Har jeg en ulvehÄnd der kan tale med de dÞde? You get the point  Noget der giver det flavour og identitet andet end bare "mystisk!" men uanset det har jeg da en ren professionel interesse i at vide mere om jeres akademiske indgangsvinkel  held og lykke! Yes, hvad der er unikt ved Aporia antager jeg du mener? Eller ogsÄ er vi mÄske bare lidt for nÊrige med info om spillet.  Du har helt ret at vi holder kortene tÊt. Hele spillet handler om opklaring, og der er ikke meget jeg kan sige uden at det spoiler hvad spillet gÄr ud pÄ. Hvad jeg kan sige er at vi fortÊller spillets historie helt uden ord eller bogstaver. AltsÄ, ingen dialog eller skrift af nogen form. Her er vi selvfÞlgelig ikke de fÞrste - mange team'ets favorit-spil gÞr det samme, og det har en helt speciel effekt. SÄfrem spillerens fantasi er god nok kan historien tolkes pÄ mange mÄder - og det bliver der designet imod. Det er lige fÞr dine fantasifulde forslag ogsÄ vil passe ind i historien, men det krÊver mÄske en mere end gennemsnitlig stor fantasi at fÄ "ulvehÄnden der kan tale med de dÞde" til at passe ind i hele spillet  Dette kommer af vores undersÞgelser i 'environmental storytelling', og vores forsÞg med 'emergent narratives' i singleplayer. Jeg er ikke sikker pÄ at dette er det rette forum til akademia, sÄ jeg vil i stedet hurtigt linke til et par af vores artikler hvis interessen skulle forblive: 1) http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-34851-8_4 2) http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-34851-8_9 3) http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-02756-2_7Men ja, altsÄ er vores spil en stor omgang hemmeligheder. BÄde nu fÞr udgivelse, og inde i selve spillet. Med det vi har i vÊrk hÄber vi dog pÄ at kunne vise en mere klar identitet i vores kommende offentliggÞrelser. Vi sÊtter i hvert fald stor pris pÄ al input!  Mandatory Promo Pic2: 
|
|
Top |
|
 |
spa
|
Posted: 15 Apr 2015, 00:52 |
|
 |
Level 14 - Dimensional traveler |
 |
Joined: 11 Mar 2008, 23:56 Posts: 144 Location: Glostrup
|
Jeg er stor fan af environmental storytelling som metode. Der er ikke nok spil der tog teten op efter Portal og Dear Esther gjorde det ikke godt nok IMO. Emergent narratives lyder tilgengÊld meget ambitiÞst  isÊr hvis i ikke vil benytte dialog (Ken Levines narrative LEGOs?)Mit rÄd vil vÊre at formulere en prÊmis som lige akkurat fortÊller nok til at man bliver interesseret i spillet uden at det fortÊller selve historien eller giver noget vÊk. Det var lidt det jeg manglede udfra jeres teaser. Men godt at i er opmÊrksomme pÄ det.
|
|
Top |
|
 |
Morten Brunbjerg
|
Posted: 15 Apr 2015, 11:18 |
|
 |
Level 4 - Newbie |
 |
Joined: 04 Aug 2011, 13:12 Posts: 40 Location: Copenhagen, Denmark
|
Det lyder fedt og ser stemningsfyldt ud. Jeg ville gerne spille det ud fra den trailer jeg har set. Prisen ville dog ogsÄ spille ind. HistoriefortÊlling uden dialog er svÊrt, men nÄr det lykkes er det voldsomt effektivt. Brothers: A Tale of Two Sons gjorde det nÊsten. Sig til hvis I skal bruge noget assistance pÄ den front i Þvrigt. Ser fedt ud. Hel dog lykke. - Morten Brunbjerg Game writer http://mortenbrunbjerg.dk
|
|
Top |
|
 |
Squall_dk
|
Posted: 24 Jul 2015, 12:52 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 02 Jun 2014, 13:24 Posts: 9
|
Ladies and Gentlemen We are very happy and proud to announce that the Alpha version of Aporia is finally done and out! We would like to thank everyone who has been in the process of the making and all those awesome people who has backed up the project and seen potential in the game is it has progressed since September 2014, thanks a lot! Go grab your very own copy here: http://www.moddb.com/games/aporia-uncover-the-mystery/downloads Windows or antivirus might block the file because its an .exe, but allow it, its quite safe wink emoticon The game is graphically heavy and it will require a decent graphics card. We have not yet made the exact requirements, but you should be able to run it on a standard gaming desktop, not older than three years old (around HD7850 or GTX 470 and above). To run it smoothly, we recommend having a GTX 960 or a Radeon R9 290 or higher. Since it is an early alpha version, there will be some bugs, frame-drops and inconsistencies, so please report to us if you find any, and let us hear general feedback of your game experience. Then you can help us improve the game greatly smile emoticon Remember, the alpha version of Aporia will be a hard game to complete. Donât expect to complete it the first time you play. Use your mind and have patience smile emoticon If you are having trouble memorizing the controls during the game, go check them out in settings. If you want to know more about our game, please visit our website for more information http://www.Aporiathegame.com
|
|
Top |
|
 |
Squall_dk
|
Posted: 22 Oct 2015, 11:34 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 02 Jun 2014, 13:24 Posts: 9
|
The brand new Gameplay trailer from the alpha version, with customized music - check it out here
|
|
Top |
|
 |
Instawin
|
Posted: 28 Oct 2015, 09:36 |
|
 |
Level 17 - Jade Raymond |
 |
Joined: 30 Apr 2015, 09:28 Posts: 171 Location: Copenhagen
|
Det ser stadig fedt ud! Godt arbejde! Det virker ogsÄ dragende, men det er korrekt som ovenfor - Man mangler lige den hook, der skal forklare, hvorfor man drysser rundt ude i den skov der ... Men det er ser absolut fedt ud! Og stemningen virker bestemt ogsÄ til at vÊre pÄ plads!
|
|
Top |
|
 |
Squall_dk
|
Posted: 22 Aug 2016, 12:44 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 02 Jun 2014, 13:24 Posts: 9
|
SÄ er der ny teaser for alpha versionen af Aporia, som vi lige nu, arbejder pÄ at fÊrdiggÞre! enjoy
|
|
Top |
|
 |
ChristianLH
|
Posted: 25 Aug 2016, 12:16 |
|
 |
Level 1 - Speck of dust |
Joined: 25 Nov 2014, 23:21 Posts: 11
|
Det ser virkelig ud til at der er sket meget fra fÞrste teaser til den her! Meget mere gameplay.. Selvom det ikke er helt tydeligt hvad man skal i spillet synes jeg stadig det ser meget mere interessant ud. Lige angÄende klipningen i teaseren irriterer det mig lidt at klippene har samme lÊngde og nogle gange cutter steder hvor det virker lidt random og man gerne vil se mere. Det har selvfÞlgelig ikke noget med selve spillet at gÞre, men det er stadig en stor del af hvordan det bliver prÊsenteret  GlÊder mig til at se mere 
|
|
Top |
|
 |
Squall_dk
|
Posted: 30 Aug 2016, 15:57 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 02 Jun 2014, 13:24 Posts: 9
|
Hej folkens! Vi har hÄrdt brug for jeres hjÊlp! for at vi kan realisere vores drÞm og fÊrdiggÞre Aporia, har vi brug for stÞtte. Vi er pt. med i en afstemning pÄ Crytek's hjemmeside! hvor vi kan gÄ videre hvis vi har nok likes. Lige nu, ser det lidt stramt ud, da andre projekter haler ind pÄ os! Derfor vil det betyde utroligt meget for mig hvis i bruger 2 minutter af jeres tid pÄ at oprette en bruger og stemme pÄ vores spil, ved at give det et "like" - Det ville vÊre en fantastisk stÞtte! https://www.cryengine.com/development-fund/projects/aporia
|
|
Top |
|
 |
Gorm
|
Posted: 30 Aug 2016, 20:29 |
|
 |
Level 24 - Cyber demon |
Joined: 10 Mar 2008, 00:11 Posts: 242 Location: London, UK
|
Stemt!  Det ser meget atmosfÊrisk ud, men som andre her ogsÄ har sagt, ville det vÊre interessant at se lidt mere gameplay eller historie. Omkring looket, sÄ er det jo et flot lys, med nogle gode texturer og modeller, men det er ogsÄ et look som ligner det fra mange andre AA(A) spil. Det er ikke nemt for folk at genkende at det er Aporia ud fra et enkelt screenshot, eller 5 sekunders video. Bare lidt venlig kritik 
|
|
Top |
|
 |
Squall_dk
|
Posted: 08 Jun 2017, 17:18 |
|
 |
Level 0 - Null |
Joined: 02 Jun 2014, 13:24 Posts: 9
|
|
Top |
|
 |
jonaz.dk
|
Posted: 08 Jun 2017, 23:11 |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: 04 Mar 2008, 22:24 Posts: 1538 Location: DK
|
Fixede lige youtube embedding.  Det er super flot arbejde! HÄber det bliver godt. Alt muligt held og lykke med projektet.  Hvor stort er holdet nu om dage?
|
|
Top |
|
 |
ZeroHero
|
Posted: 09 Jun 2017, 08:23 |
|
 |
Level 20 - Link |
Joined: 21 Jul 2009, 19:03 Posts: 207 Location: England
|
Flot flot grafik!
Held og lykke med det.
|
|
Top |
|
 |
Zee
|
Posted: 11 Jun 2017, 22:44 |
|
 |
Level 23 - Spider demon |
Joined: 10 Mar 2008, 10:40 Posts: 230
|
Slet ikke min type spil, men det ser flot ud, hÄber I fÄr nogle gode salgstal! Fik mig til at tÊnke pÄ "Myst", det er godt nok mange Är siden man spillede det. Game/level-design mÊssigt ser det ud til at krÊve en del arbejde pr. spilbar time. Er spÊndt pÄ hvad gennemfÞrselstiden er. Hvis folk klarer det pÄ 2-3 timer fÞler de nok ikke de fÄr nok for pengene - ja man forventer noget mere af et spil end en biograf-film  Spillets natur betyder jo nok 0% replayability, sÄ det er nok noget af det de fÞrste reviews vil kommentere pÄ.
|
|
Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 18 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 4 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|