Adam's Hoppespil

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Adam's Hoppespil

Unread post by W01ff » 18 Oct 2015, 14:23

I denne weekend blev de første frø lagt i jorden til en kommende spiludvikler. Jeg tilbød at lave et iPad spil sammen med min ældste søn Adam der netop er fyldt 6. Aftalen blev at han skal designe alle elementer af spillet, samt lave alt artwork - så kan jeg være kode-abe ;)

Her ses hans første skitser til spillet han så fint har navngivet "Adam's Hoppespil" (jeg undskylder for børnestavning, men knægten har kun 2 måneder på skolebænken bag sig)
Image

Og her er et work-in-progress after 2 gange 2 timers arbejde:
Image

Så vi har et helt simpelt endless-runner spil med random forhindringer og coin spawns/despawn samt point system på plads - så må vi se hvornår knægten er tilfreds nok med sit artwork til at vi kan få det ind i spillet - han er ret selvkritisk :) Hvis der er interesse for at følge dette lille hobbyprojekt skal jeg nok poste updates herinde når der sker noget...

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Adam's Hoppespil

Unread post by Code » 18 Oct 2015, 21:11

Hehe sødt :) Keep em' coming ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Adam's Hoppespil

Unread post by jonaz.dk » 18 Oct 2015, 22:51

Cute. :)
Jeg havde også en plan med at lave et spil med lillemanden. Men han ville ikke have at jeg bruge et selvportræt, han havde malet hvor han sælger smør, som main character. Så der stoppede planen lidt.
Men han fik lavet lidt musik.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Adam's Hoppespil

Unread post by Instawin » 19 Oct 2015, 13:05

Super ... excellence kommer hurtigere, hvis det kommer ind tidligt ;) Tag bare Tyker Woods :)

Og nogle gange må man hylle børns fantasi, fors kønt mange af os måske beskæftiger os med det til daglig, eller har det som en passioneret og velyndet hobby, så må jeg erkende, at nogle gange får min egen søn nogle idéer hvor jeg tænker: "Selvfølgelig, hvorfor tænkte jeg ikke selv på det". Ha ha :D

Adam - Jeg synes dit spil ser spændende ud :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Re: Adam's Hoppespil

Unread post by W01ff » 01 Nov 2015, 17:51

En kort update efter min artist has leveret lidt nye sprites:

Image

En tiled jord texture samt en ternet kasse blev det til - billede taget med iPhone og klippet lidt til - baby steps, men sønnike var pave-stolt over at se hans egne tegninger inde i spillet :)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Adam's Hoppespil

Unread post by Instawin » 02 Nov 2015, 14:16

Naturligvis! Det er da også mega fedt!
Fortsat god fornøjelse :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply