HoMaM

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

HoMaM

Unread post by Niels Jørgensen » 08 Nov 2015, 15:39

Ja, det' mam :)

Jeg er ved at lægge sidste hånd på et nyt indlærings spil til børn: Heroes of Math and Magic :)

Hvis nogen af jer har et indre barn eller "rigtige" børn i 7-10 års alderen, og I har lyst til at give lidt feedback må I meget gerne sige til, så vil jeg fluks sende en TestFlight invite til jer.

Spillet er pt. iPad only, men en Android build kommer senere.
Attachments
screen2_2048x1536.jpg
screen3_2048x1536.jpg

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: HoMaM

Unread post by Scurvy Lobster » 09 Nov 2015, 10:36

Spillet ser rigtigt fint ud!

Jeg er ked af at komme til at lyde som en 'broken record', da jeg lige har skrevet det samme om et andet spil her på forummet, men... Titlen på dit spil er alt for tæt på et eksisterende IP - du ved nok hvilket ;) Juridisk falder den slags sjældent positivt ud for snylteren, der ligger sig tæt på kendte brands. Gori vs. Flügger i 2005 etc.

Det kan godt være, at dit spil bliver overset, men strengt taget er det nok bedre at rette navnet nu, end når der lander et cease and desist brev i din postkasse.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: HoMaM

Unread post by Niels Jørgensen » 09 Nov 2015, 11:06

Kan godt være du har ret, jeg er ikke advokat - Jeg ved dog at der er noget der hedder "fair use" og "parodi" på eksisterende IP som jeg mener dette falder ind under - det er en sjov twist på et kendt navn. Jeg ved også godt at det er en gummi paragraf og at den der har flest penge til advokater vinder sådan en sag, så det har jeg selfølgelig ingen interesse i ;).

Var det ikke Spies der sagde at dårlig reklame er bedre end ingen reklame og min erfaring fra SOAK er at det er uendeligt let ikke at blive set. Så min umiddelbare betragtning er at hvis jeg har ret i at det er "fair use" og der ikke er nogen der siger noget så er all good, og hvis jeg tager fejl og spillet bliver så kendt at jeg får et cease and desist letter så skal jeg gerne bruge 5 minutter på at rette navnet.

Den skal jo også forbi Apple's navle pillere, så det kan være det gir' sig selv :)

Men jeg vil da meget gerne høre hvad andre mener? Er det sjovt eller er det at gå over stregen?

... Jeg har iøvrigt planlagt en anden variant med ord istedet for tal som skal hedde Heroes of Wordcraft :D ...

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: HoMaM

Unread post by Niels Jørgensen » 09 Nov 2015, 14:24

Som Jonas lige pointerede på Skype så skulle jeg måske have skrevet noget kontakt info :)

Min (allerede spam inficerede) e-mail er nj@boaneo.com

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: HoMaM

Unread post by ZeroHero » 09 Nov 2015, 15:17

Jeg vil lige skynde mig at sige at spillet ser meget flot og interessant ud.

Angaaende navngivningen tvivler jeg paa at spillet vil faa problemer da den aabenlyst ikke proever at konkurrerer med 'Heroes of Might and Magic'.
Desuden er den henvent til en anden aldersgruppe og er heller ikke engang samme spil genre.
Jeg syntes derimod at det er rigtigt set af Niels at indie spil let bliver overset i maengden af spil.
Saa smaa kneb for at skille sig ud har jeg det helt fint med (saa laenge det bliver gjort med et glimt i oejet).

En sjov sammenligning (og en naesten modsaetning til Niels's spil) er eksempelvis den Brazilianske animations studie Vídeo Brinquedo (der vist ikke laengere eksistere) https://en.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADdeo_Brinquedo
Dette studie kopierede paa en skamloes maade Pixar film.
I sig selv syntes jeg at det er en ganske morsom ide men jeg kan da godt se at det er forvirrende for bedstemor der vil koebe en DVD til barnebarnet og koeber den forkerte.
Saa vidt jeg ved mener jeg ikke de kom i juridske problemer.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: HoMaM

Unread post by Instawin » 10 Nov 2015, 08:49

Ser virkelig fint ud! Super, at der allerede er kommet noget fra hånden efter SOAK.
Jeg ville gerne prøve det, men vi har desværre lige måtte sende iPad'en til de evige jagtmarker, efter et uvlekomment møde med stuegulvet. Til min søns store fortvivlelse.
Så der skal lige findes penge i budgettet til en ny en.

Jeg synes det ser interessant ud, og jeg er helt sikker på, at det ville være en genial måde at engagere nogle børn på i dagens moderne verden!
Nu ved jeg ikke lige, hvordan det præcist virker - i sagens natur, men det villev ære fedt, hvis den der "VS-mode" kunne være sådan at mine børn og jeg kunne skiftes til at tage ture. Lidt ligesom et almindeligt brætspil.

Kunne man eventuelt overveje at kalde det "MathWizards" i stedet for? Hvis det endte med, at det andet gav for meget "ballade".
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: HoMaM

Unread post by Niels Jørgensen » 13 Nov 2015, 22:34

Takker for de pæne ord - Det startede faktisk sit liv som "MathKnights" med samme grafik men helt andet koncept, og blev senere til ZimZum og blev så til sidst skrottet fordi det var for... mærkeligt :) ... Så jeg er ikke fremmed for at skifte navn ;)

Jeg har som sagt en variant der bygger på ord-leg, både stavning og sprog øvelser, men venter dog med at release den til jeg har fået første runde feedback fra forskellige review sites, og de første iOS brugere i Sverige og DK. Der er næsten altid et eller andet semi-obvious man misser når man sidder alene med snuden nede i et projekt ;)

Fik lige mail fra Apple at det er "approved", så de fik ihvertfald ikke lige umiddelbart ticks over navnet :D.

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: HoMaM

Unread post by DonSonz » 14 Nov 2015, 12:34

Har det lidt som de andre.
Spillet ser rigtigt fint ud, men navnet er jeg virkelig ambivalent med.

Hvis du har flere spil varianter i støbeskeen er det nok en god ide at vælge et genkendeligt navn.

Måske noget i stil med : Magic Math - Magic Spell - osv.

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: HoMaM

Unread post by Kristian Hedeholm » 15 Nov 2015, 07:47

Tror det bliver ret svært at blive opdaget hvis spillet bare hedder "Magic Spell"

Ordspillet giver fint mening. Men når magic spell allerede er et ret brugt fanasy element, bliver det svært at skille sig ud.
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: HoMaM

Unread post by DonSonz » 15 Nov 2015, 12:39

Point taken - var også mere tænkt som et eksempel, men tror du har ret.
(lidt ærgerligt, håbede ellers lige jeg kunne tjene lidt på den geniale titel :-)

Post Reply