Mit første spil: Swinging Bird - 2D platform game

Sandway
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 30 Nov 2015, 23:18

Mit første spil: Swinging Bird - 2D platform game

Unread post by Sandway » 30 Nov 2015, 23:44

Hej alle

Jeg har startet en One Game A Month challenge, som nogle af jer måske kender og er med i? Mest fordi jeg som mange nok er god til at starte udviklingen af spil eller få idéer, men sjældent bliver færdig. Den her udfordring tvinger en til at release hurtigt og få nogle erfaringer med. Derfor kan mine spil ikke måle sig med de store 3d-projekter mange af jer sidder med i årevis, men spillene kan jo godt være sjove, lærerige og måske ligefrem indbringende alligevel.

Mit første spil hedder Swinging Bird. Det er lavet i Phaser som HTML5 Game Engine og kompileret med CocoonJS, i første omgang til Google Play. Det fungerer bedst på mobilen, men kan også spilles i browseren og på tablet.

Der er nogle få kendte bugs, men ellers fungerer spillet med In-app-purchases, bannerannoncer osv. Hvis I kan lide det, håber jeg at I vil smide en rating på Google Play. Ellers så smid gerne jeres kommentarer herinde. Det er allerede planlagt at gøre spillet lidt nemmere, specielt i de første par levels ;)

Web demo: http://www.sandwaygames.com/games/swingingbird/
Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... ingingbird

Hvis der er andre af jer der udvikler i Phaser og gerne vil samarbejde, så skriv gerne til mig :)

Image
Image
Image

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Mit første spil: Swinging Bird - 2D platform game

Unread post by Instawin » 02 Dec 2015, 11:21

Det ser sgu vældig fint ud. Sjovt koncept, som sikkert godt kan appellere til en del. At dømme fra din teaser virker tyngdekraften lidt rigid, men det er måske for tidligt for mig at sige noget om, indtil jeg har prøvet det :)

Godt arbejde! Og god idé med de challenges. Det tror jeg er én af de aller bedste måder at komme i gang på, og få gjort noget færdigt. Fælles for mange i denne branche er nok, at vi tænder sindsygt meget på idé- og udviklingsfasen, men at få "slået knude" på projekter er knap så appelerende ... det er jo ikke "nyskabende". Kender det alt for godt med mig selv.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply