Bombs N Stuff - A 38 hour game jam

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Bombs N Stuff - A 38 hour game jam

Unread post by DennisJensen » 07 Dec 2015, 18:00

Heeey :)

Til dem der ikke ved det, så var der et game jam i Viborg henover weekenden, det var super sjovt, og for mit vedkommende rigtig hårdt.

I kan se alle spilene her:
http://gamejolt.com/tag/xmasgamejam

Jeg lavede et 2-4 multiplayer pvp spil, hvor man hopper og skygger til hinanden, man skal undgå at lande i lava, men samtidig prøve at skubbe de andre ned i det. Det var super fedt at lave, og også at se andre spille det bagefter og have det rigtig sjovt med det. Mit fokus var på game mechanics og lave noget der føltes godt at spille og styre.

9y6EFOx3V9o

Planen er at jeg vil prøve at arbejde lidt videre på det, jeg kan se der er en del ting som kunne forbedres så det bliver en endnu federe oplevelse. Lige nu fungere det kun med XBox controller så jeg vil se om jeg kan lave det til keyboard også. Det er lavet med PlayMaker.

Jeg vil også gerne tilføje nogle flere gameplay elementer, jeg har overvejet at nurf'e deres push og give dem bomber istedet for, så det bliver mere ligesom bomber man.

Inputs er velkomne :)

Download link:
http://gamejolt.com/games/square-clash/112167
Last edited by DennisJensen on 20 Dec 2015, 21:51, edited 1 time in total.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Square Clash - A 38 hour game jam

Unread post by Instawin » 08 Dec 2015, 13:07

Måske kan man vælge mellem nogle forskellige abilities, så man kan f.eks. "nova skubbe", "være svære at skubbe rundt, eller ikke blive skubbet så langt?
Det kan også være, at disse ting kan samles op på banen, lidt i stil med Mario Carts og lignende?
Det vil måske øge den kompetitive endnu mere ... selvom den ser stor nok ud i forvejen ;)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Square Clash - A 38 hour game jam

Unread post by DennisJensen » 09 Dec 2015, 17:57

Instawin wrote:Måske kan man vælge mellem nogle forskellige abilities, så man kan f.eks. "nova skubbe", "være svære at skubbe rundt, eller ikke blive skubbet så langt?
Det kan også være, at disse ting kan samles op på banen, lidt i stil med Mario Carts og lignende?
Det vil måske øge den kompetitive endnu mere ... selvom den ser stor nok ud i forvejen ;)
God ide ;) Man kunne måske være en tyk karakter som ikke kunne skubbes.

Det er meget sjovt at spille, men det bliver hurtigt ensformigt. Så noget jeg vil prøve at gøre er at gøre spillene længere fordi de er super korte lige nu og evt. have et mål som at vinde 3 eller 5 gange, måske man skal samle mønter imens man spiller, eller se hvem der kommer længst. Man kunne have så man har tre liv hver, og så respawner man end til man ikke har flere liv i samme bane.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Square Clash - A 38 hour game jam

Unread post by Instawin » 11 Dec 2015, 08:56

Der kan jammes videre på mange sjove ting.
Måske kunne man have hemmelige missioner, der gav dig ekstra points? Altså, at jeg fik flere points, hvis jeg f.eks. fik nakket "den grønne". "Asist points", hvis jeg var i nærheden når "den blå" nakkede "den røde". Osv. osv.
Altså hemmelige missioner som ingen af de andre spillere vidste noget om.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Square Clash - A 38 hour game jam

Unread post by DennisJensen » 11 Dec 2015, 12:06

Ja, det kunne os være sejt :D Ideen er dog at det kun er lokalt multiplayer, så det bliver lidt svært at dele hemmelige missioner ud. Men en anden ide jeg leger med er at lave det til Apple TV og så kan man bruge sin IPhone some controller, og på den skærm kunne man jo lave specielle hemmelige missioner :) Det må tiden lige vise, men fed ide :D

Igår fik jeg lavet keyboard controls, builded er dog ikke uploaded endnu.

Her er lidt af hvad jeg har planer om:
- Spillerne skal lave til prefabs istedet for 4 forskellige game objects så de er nemmere at ændre i.
- Bomber man kan ligge som spiller
- Evt. power ups der booster ens bomber, move speed osv. Jeg forstiller mig dem som buffs.
- Coins man kan samle
- En meget kort single player kampagne med 6-8 levels.
- Evt. revision af controls.
- Effect sounds

Hvorfor? Jeg tror det kunne være sjovt, og så får jeg lidt erfaring med level design hvis jeg laver forskellige levels. Det er et rent fritids projekt, så nu må jeg se hvor langt jeg når.
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Square Clash - A 38 hour game jam

Unread post by Instawin » 14 Dec 2015, 13:47

God vind - og lykke til ;)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Bombs N Stuff - A 38 hour game jam

Unread post by DennisJensen » 20 Dec 2015, 21:58

Okay der er nu en update.

Man kan nu både spille med keyboard og joystick, så det gør forhåbentligt at flere spiller det. Derudover er der kommet bomber med i spillet. Jeg har prøvet at finde på et bedre navn. Feedback er meget velkommen.

Changelog:
  • Added Bombs
  • Sound Effects
  • Stunn Effect
  • Death Count. Now each player have 3 lives.
  • Code clean up
  • Added Settings for controls.
Screenshot:
Image

Download link:
http://goo.gl/Prmbrg
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Bombs N Stuff - A 38 hour game jam

Unread post by Instawin » 21 Dec 2015, 10:16

Getting there ... :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Bombs N Stuff - A 38 hour game jam

Unread post by DennisJensen » 21 Dec 2015, 20:56

Tak for støtten :)
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

Post Reply