Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Henrik LSP » 19 Mar 2016, 17:31

Jeg er glad for at kunne annoncere vores nye spil under udvikling kaldet "Finding the Time" - en dialog drevet interaktiv historie.

Prøv den første spilbare demo her: http://findingthetimegame.com/

Vi får brug for jeres hjælp til at færdiggøre spillet. Læs mere om projektet og spillet på Kickstarter siden: https://www.kickstarter.com/projects/45 ... g-the-time

Image

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Henrik LSP » 20 Mar 2016, 01:23

Feedback på spillet og på kampagnen og gode forslag i det hele taget vil være meget velkomne.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by jonaz.dk » 20 Mar 2016, 18:53

Fint projekt! Gode illustrationer og stemning. :)

Prøvede først at spille den helt perfekt kæreste. Og dernæst en lidt mere nederen kæreste. Det sidste var nok det sjovest. ;)

Nu er det svært at snakke om når man selv står meget langt fra målgruppen. Men pengene der er gået ind på kickstarteren pt. ser det ud til at blive ret svært at få den i hus. :/
Har i noget god research på lignende kickstarter koncepter der har klaret den?

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Henrik LSP » 20 Mar 2016, 19:21

Tak for feedback. Havde ikke overvejet at det kunne være sjovere bare at prøve at sabotere det hele. Måske værd at udforske nærmere.

Vi har lige startet kickstarter kampagnen i går. Men ja, første dag af kampagnen gik trægt. Vi gør hvad vi kan for at sprede kendskab til spillet.

Ja, vi har lavet en del research, og der findes ikke ret meget der minder om en interaktiv kærlighedshistorie. Risikoen ved at lave noget eksperimentelt der ligger uden for mainstream, er at vi ikke ved præcis hvem målgruppen er eller om den overhovedet findes. Men det finder vi jo snart ud af.

User avatar
Morten Brunbjerg
Level 4 - Newbie
Posts: 40
Joined: 04 Aug 2011, 13:12
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Morten Brunbjerg » 21 Mar 2016, 00:47

Hey

Interessant projekt! Jeg kan dog ikke få det til at køre i Safari. Mit Unity plugin virker fint til andre ting. Jeg downloadede så versionen til Mac som hos mig bare pakker uendelige zip- og ccpgz filer ud.

Men! Jeg læste i stedet på jeres billeder. :)

Udelukkende fordi du direkte spurgte til kritik kommer lidt her. Sorry for roderiet, det er sent og jeg burde sove. :)

Overvej at give sproget en lille overhaling, da det er jeres primære kontaktflade. Jeg ved ikke hvilken stil i går efter, men i betragtning af at det er et spil om følelser og kærlighed, virker sproget lidt distanceret. Næsten for teknisk til tider.

“With a graceful swinging of the weight towards his lap, Andrea gives Will the cue to take her to their bedroom.”

Beskrivelsen af hendes bevægelser er meget specifik. Spørgsmålet er naturligvis hvad der er vigtigt for spilleren at vide, det ved I bedst. Jeg gætter bare på at bevægelsen ikke er så vigtig som resultatet af den. Sætninger skal desuden give mening så tidligt som muligt. Prøv at bytte rundt sådan her:

“Andrea gives Will the cue to take her to their bedroom with a graceful swinging of the weight towards his lap.”

Vi ved hurtigt hvad der foregår og ser således beskrivelsen af hendes bevægelser i det lys. Før forstod vi ikke hvorfor hun svingede sig graceful før vi nåede slutningen af sætningen. Men, jeg er stadig ikke så meget for sætningen. Den er for teknisk. Hvad med bare:

“Andrea gives Will the cue to take her to their bedroom.”

Vi ved godt hvordan det kunne foregå. Er beskrivelsen af anatomi og bevægelse nødvendig? :)

Et andet tip er simpelthen bare at skrive hvad der sker i stedet for at beskrive hvad der sker. Giver det mening? Fx:

“Knowing that this night could very much well represent the change in the relationship she is longing for, Andrea decides to play to her strengths and seduce her companion.”

Der er mange ord. Og det er en beskrivelse hvor spilleren ikke helt er med på rejsen. Hvad med:

“This night could represent the change in relationship she is longing for. Andrea decides to play to her strengths and seduce her companion.”

Stadig lidt mange ord, men ved at skære ord som “knowing” og “very much well” væk står det alligevel en smule skarpere. Desuden bragte de ord ikke rigtig noget til bordet. Jeg satte også et punktum for overskueligheden.

Håber I får held med Kickstarteren. Uddyber gerne ovenstående vrøvl. Skriv eller ring bare.

Morten Brunbjerg
- Writer

http://mortenbrunbjerg.dk

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Henrik LSP » 21 Mar 2016, 07:15

Tak. Jeg vil sørge for at få rettet fejlen på Mac så hurtigt som muligt. Og jeg giver dine gode råd videre til vores manuskriptforfatter.

sbn
Level 3 - Infant
Posts: 35
Joined: 30 Mar 2012, 15:30

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by sbn » 22 Mar 2016, 12:57

Hej Henrik! Jeg har et par links og kommentarer, men har ikke testet spillet og kun lige set på screenshots.
Henrik LSP wrote:Ja, vi har lavet en del research, og der findes ikke ret meget der minder om en interaktiv kærlighedshistorie. Risikoen ved at lave noget eksperimentelt der ligger uden for mainstream, er at vi ikke ved præcis hvem målgruppen er eller om den overhovedet findes. Men det finder vi jo snart ud af.
Du skriver, at det er svært at finde paraleller og lignende projekter? Jeg vil anbefale at kigge på Episode, f.eks. Som har irriterende mange IAPs og er kønsstereotypt ud over alle grænser, men hvad. Ligner for mig nærmeste konkurrent.

Det interaktive tekst-spil, der er kommet længst ud over rampen de senere år er nok 80 Days - som er værd at kigge på, selv om jeres projekt er mere traditionelt branching-story-agtigt. Inkle har i øvrigt også omsat nogle af Steve Jacksons (Sværd og Trolddom) verdener og idéer i Sorcery-spillene, som er et blik værd.

I øvrigt kan jeg ikke anbefale højere at læse alt, hvad der kan krybe og gå af Emily Short, når det handler om tekst og interaktiv narrativ. F.eks. bliver det næppe meget skarpere, når det handler om narrativ struktur, end hendes artikel Standard Patterns in Choice-based Games. Altid en øjenåbner at prøve at placere ens eget projekt i de kategorier.

Ud over det, grafiske kommentarer:
  • Fonten, I anvender hører til blandt de ikke-optimerede til skærmlæsning. Jeg vil hurtigt blive irriteret på den temmelig hurtigt. Jeres hjemmeside bruger jo OK display-fonts?
  • Layoutet ser ud til at klemme illustrationerne lidt, og alt i alt ser det en kende uovervejet ud. Et grafisk-design-pass vil være på sin plads.
  • En vigtig beslutning er også, hvor meget tekst, der egentlig er plads til. Skal I bruge paginering? Overvej at skrive til formen (for lang tekst duer ikke i en tegneserie).
  • Illustrationerne selv er fine, og minder mig lidt om Ude & Hjemmes gamle fotoreference-stil i deres novelle-illustrationer. Hvis det er en OK vibe (passer med målgruppen), så tag og ej den! Er det måske værd at se på, hvad der får de gamle blade til at fungere rent grafisk? Lysere, bløde akvarel-agtige kanter osv.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Henrik LSP » 23 Mar 2016, 08:19

Ja, 80 days og Sorcery har ganske rigtigt været en del af inspirationen til dette spil. Tematisk ligger de dog i en helt anden boldgade.
Du har også ret i at layoutet ikke er optimalt. Vi har eksperimenteret med flere muligheder, men har ikke fundet det perfekte endnu.
Vi prøver løbende at forbedre det. Også ved at skære ned på mængden af tekst.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Henrik LSP » 02 Apr 2016, 08:15

Jeg har besluttet at afslutte Kickstarter kampagnen. Som tidligere nævnt er spillet en smule eksperimentelt med en usikker målgruppe. En del af formålet med kampagnen var at undersøge, om der overhovedet eksisterer en sådan målgruppe. Det ser ud til, at der findes folk derude, som gerne vil have et spil med mere voksne realistiske temaer, men ikke så mange og de er svære at nå.
Derfor er spillet mere egnet til en langsommere strategi end den traditionelle projekt-orienterede udvikling. Vi vil derfor udgive episodiske opdateringer, der løbende forlænger historien og tilføjer små forbedringer. Og spillet vil være tilgængeligt på vores hjemmeside i sin helhed, og ikke kun som demo: http://findingthetimegame.com/

Så vil tiden vise, om spillet samler et voksende følge, eller om det slutter som et interessant eksperiment, der fejlede.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Finding the Time - under udvikling, med spilbar demo

Unread post by Instawin » 04 Apr 2016, 09:18

Uanset, så er den viden, der er opnået og de erfaringer I har høstet været yderst værdifulde.

Det er min erfaring, efter også at have brugt 2 år på et projekt, som efterfølgende blev "skudt til hjørne".
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply