M
DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 20 Oct 2016, 12:40 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 19 Oct 2016, 23:20
Posts: 2
Efter 7 år med on-off udvikling på et Asteroids/TurboRaketti/Thrust inspireret raket spil, er det nu endelig nået til et punkt, hvor det kunne lægges på Steam Greenlight. Så der ligger det, og I må meget gerne give jeres stemme til kende :)

Another Rocket Game - Steam Greenlight
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =780213268

Koden til spillet havde ellers ligget stille og samlet støv i flere år, og jeg var begyndt at kigge på Unity3D som den næste udviklingsplatform, jeg skulle i gang med - men i sommerferien fik jeg lige gnisten tilbage, og det skulle da udnyttes. I dets nuværende form er det kun en demo med nogle få baner og en demo kampagne - og det er meget meget svært (har jeg ladet mig fortælle). Det kan godt være, det ikke bliver til mere end det, men hvis det skulle blive "grønlyst" på Steam Greenlight, så tror jeg bestemt, der skal laves en lidt mere finpoleret, endelig version med "meget mere".

I dag er det vist mest mig, der er tilbage på projektet, men det startede meget klassisk i en kælder, hvor vi var 2 i gang. En til fysik og kollisions beregninger (ja, det var før Unity), og mig på koden. Det er bygget op fra bunden i XNA (først 3.1, nu konverteret til 4.0), grafikken er primært lavet i blender.org, og musikken er fra indiegamemusic.com

Så, nu bliver det spændende, om det bliver greenlit, og så vil jeg i mellemtiden (endelig) i gang med noget Unity3D :)


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 20 Oct 2016, 12:58 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Posts: 187
Location: England
Foerst og fremmest vil jeg give dig et stor tillykke til dit projekt.
Jeg kan helt sikkert nikke genkende til at arbejde paa et langsommeligt projekt.
Som du naevner, saa kan til tider vaere svaert at holde gnisten oppe og man har ofte lyst til at loebe skrigende vaek fra det hele.
Saa det er rigtigt godt gaaet at komme saa langt som at kunne udgive det.
Jeg haaber at projektet gaar dig godt og jeg oensker dig held og lykke med det hele.

Soren
www.Pixie3D.com


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 21 Oct 2016, 14:10 
Offline
Level 18 - Zelda

Joined: 24 Oct 2008, 09:31
Posts: 183
Godt gået at holde gejsten oppe så længe :) Nogle gange er det rart bare at få bundet en sløjfe på et projekt og kommer videre i teksten...

Turbo Raketti har kostet mig rigtigt mange timer i mine unge dage med vennerne. Det var "Deathmatch" inden det havde et navn ;)

Anyways, held og lykke med det, og det er ikke for at tage modet fra dig, men turbo-raketti segmentet er bestemt ikke overset og konkurrencen er ret hård:

http://flowstormgame.com/play/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takker :o)
Unread postPosted: 21 Oct 2016, 15:23 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 19 Oct 2016, 23:20
Posts: 2
Tak for ordene. Det er nemlig rigtigt, at det er rart at kunne komme videre. Egentlig var det også planen, men når gnisten nu pludselig kom tilbage, syntes jeg, det ville være ærgerligt at lade så mange timers kode gå helt til spilde. Nu er det i det mindste blevet til en spilbar demo version, der omend ikke andet, er så udfordrende, at der er lidt underholdning i den. Da jeg støvede koden af i sommerferien, havde vi ikke andet end én bane og noget til tider meget dårligt performende kode, så det er fedt at have fået lavet en menu, baner, kampagne, musik, performance optimering osv. osv. Det var sjovt, og så er det i det mindste blevet til noget semi-færdigt, der "nemt" kan gøres færdigt, hvis vi når der til.

Jeg kender godt flowstorm :) Vi har selvfølgelig holdt øje med konkurrenterne igennem årene, og flowstorm virkede klart som en af de bedste. Det er dog mange år siden, jeg sidst spillede det (i flere timer), så det virker også lidt som om, de er gået i stå eller er løbet tør for tid. De er dog velfortjent blevet grønlyste på Steam Greenlight.

Det er ikke sikkert, der kommer mere ud af Another Rocket Game, men jeg vil helt sikkert tilbage til genren på et tidspunkt. Jeg har allerede en ide til 2'eren ;) Men så bliver det i Unity på en helt ny kodebase. Når jeg tænker på, hvor mange timer, vi har lagt i fysik og collision detection, og så sammenligner det med, hvor nemt det er i Unity, så... ja :|

:)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group