Page 1 of 1

3D dreng for animation

Posted: 07 Jul 2017, 02:18
by ZeroHero
Hej,

Jeg er ved at modellerer min foerste high-poly model i Pixie3D. Det er et spaendede projekt fordi jeg tvinger mig selv til at bruge Pixie3D men ogsaa fordi jeg kommer til at studere anatomi og bruge min kreative side, hvilket efterhaanden er sjaeldent. Jeg vil gerne bruge ham til en lille animation saa jeg vil rigge og animerer ham paa et senere tidspunkt. Jeg ved ikke hvordan I andre laver high-poly modeller men min fremgangs maade er at lave en low-poly model og saa smide en subdivision modifier paa ham. Det ser ud til at virke godt og samtidig kan jeg lave forskellige resolutioner afhaengig af kamera vinkel samt afstand. Jeg er ikke helt faerdig med hans krop og jeg vil ogsaa give ham toej og fodtoej. Hvis I kan spotte nogle ting som ikke ser rigtig ud eller guidelines eller blot kommentar & kritik saa hold jer endelig ikke tilbage.

Soren

Image

Image

Re: 3D dreng for animation

Posted: 07 Jul 2017, 10:30
by Kerff
Du har fat i den rigtige ide med at kigge på anatomi. Men ikke kun i forhold til størrelser og former. Det er super vigtigt at dine edge-loops også følger musklernes form og ligge korrekt i forhold til "rundheden". Dit mesh er for "square" og man kan nærmest se at det er bygget af cylinders.

Kig evt her: https://www.pinterest.dk/homiesapien/3d ... edge-flow/

God fornøjelse med modelleringen :)

Re: 3D dreng for animation

Posted: 07 Jul 2017, 12:17
by ZeroHero
Mange tak for din kommentar.
Efter at havde besoegt linket kan jeg sagtens se hvad du mener.
Jeg vil gaa tilbage til min model og se om jeg kan faa det til at se mere organisk ud.

Soren

Re: 3D dreng for animation

Posted: 25 Jul 2017, 03:02
by ZeroHero
Saa er der en lille opdatering :)

Image
Image