Dead Space: Extraction

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Dead Space: Extraction

Unread post by petervesti » 06 Oct 2009, 00:07

Hej alle.

Saa blev jeg faerdig med mit andet spil weee!

En del sider har indtil videre anmeldt det og det ser ganske fornuftigt ud so far: http://www.metacritic.com/games/platfor ... extraction

Der er ogsaa en del video reviews at finde derude fra blandt andet IGN, Gamespot, Gametrailers etc.

EA-drengene har i oevrigt deltaget i stribevis af PR-relaterede interviews, saa nu maa vi se hvordan det gaar med salget. Tror ikke det kommer til at gaa specielt godt, men haaber paa det bedste. EA har jo udtalt, at deres strategi inden for Wii mature titler afhaenger af hvordan det gaar med vores titel.

Kan desuden naevne, at det har vaeret en fornoejelse at arbejde sammen med Visceral-folkene.

Hvis der skulle vaere nogen spoergsmaal, saa skal I vaere velkomne.

Over and out,
Peter

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by jonaz.dk » 06 Oct 2009, 02:20

ja det er super sejt Peter. godt gået til dig og holdet :)

spørgsmål..kan du fortælle lidt om hvad du specifikt har lavet på produktionen?

og kan jeg få en anmelderkopi? ;)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by Scurvy Lobster » 06 Oct 2009, 11:33

Gode anmeldelser ser det ud til. Tillykke med det! :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by petervesti » 06 Oct 2009, 13:09

Takker.

Kort om mit arbejde (level & gameplay designer):

Jeg har staaet for 2 ud af de 10 baner i spillet. Det er banerne 5 (Emergency Care) og 10 (Secrets and Salvation).

Mine primaere arbejdsfunktioner har vaeret:
  • Design and implement camera paths (our camera editor was niceness, thx programmers!)
  • Trigger/script enemies, NPCs and sound (primarily voice over)
  • Create and tweak NavMesh to match the current gameplay
  • Insert pick ups
  • Implement cut scenes
  • 'Classic' level design (geometry) - but restrained as most of my geometry was also seen in the original Dead Space
Overordnet set kan man sige at vi designere har staaet for at binde alting sammen og vi har reelt vaeret en mellemting mellem klassisk level/game designer og instruktoer/kameramand/cinematograf paa grund af spillets natur (rail shooter med fokus paa storytelling/cinematic experience).

Grafikere og animatorer var underlagt EA's guidelines rimelig strengt, mens det for designerne var helt aabent og vi fik mere eller mindre lov til det vi havde lyst til (eller kan kun tale for mig selv, det gjorde jeg i hvert fald). Det var klasse nok.

Laekkert at have EA onsite under det meste af produktionen, saa vi kunne have moeder hvergang der var brug for det eller bare sidde og diskutere baner eller spilmekanik.

Naa ja og for en god ordens skyld skal jeg lige naevne at det eneste i spillet der ikke er produceret hos os er assets i form af grafik, animationer og lyd (de ting vi genbrugte fra det originale Dead Space). Saa 100% af udviklingen er altsaa foregaaet her, selvom det godt kunne forekomme anderledes, naar man laeser anmeldelser, interviews etc. Det er vist en markedsfoeringsting =)

Alt i alt maa jeg sige at det har vaeret overraskende interessant at vaere designer paa saadan en railshooter, man skal ind i et helt andet tankesaet end normalt.

Edit: Jonas, tvivler. Vi har endnu ikke faaet vores kopi eller merchandise, men faar det vist senere i dag dog =)

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by Tabu » 06 Oct 2009, 14:20

Tillykke.. opturen :) Det lyder jo vildt spændende, gad godt det var mig :)

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by Wikzo » 06 Oct 2009, 19:00

Orv, hvor fedt. Tillykke med produktet!

Jeg var selv vild med Dead Space, men er stadig ved at overveje, om jeg har brug for Wii-versionen. Generelt er jeg ikke så meget til on-rails spil, og af hvad jeg kan se, ligner spillet en nedskaleret udgave af sin originale forgænger. Ikke at det er noget stort minus, men jeg har det sådan, at idet jeg ejer både en Xbox 360 og Wii, vil jeg helst have flotte og store spil til førstnævnte. Især lyden og det visuelle var jo fænomenalt i det første spil, og jeg er desværre bange for at blive skuffet grundet Wii'ens begrænsede hardware.

Jeg kunne i øvrigt ekstremt gerne tænke mig at høre, hvordan du havnede hos EA Visceral. Hvad er din baggrund, uddannelse osv.? Jeg går næsten ud fra, at du bor i USA (jævnfør de manglende skandinaviske tegn i din tekst) :)

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by petervesti » 06 Oct 2009, 19:09

Nej arbejder ikke hos EA. Arbejder hos Eurocom i England. Vores publisher var bare EA/Visceral Games.

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by freedomwriter » 07 Oct 2009, 13:48

http://www.deadspacegame.com/?sourceid= ... cquisition

Ser supercool ud - der er både noget for the fanbois og nye kunder i biksen - ser ud til at der er solid markedsføring på nettet, jeg faldt da over ovennævnte banner-link på Boingboing.net.

EA=still evil, but they do good occasionally...

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by fehaar » 09 Oct 2009, 16:06

Nice Peter,

Tillykke med det!

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Dead Space: Extraction

Unread post by petervesti » 09 Oct 2009, 16:54

Takker!

Ja det virker sgu lidt til at det er A... der er de onde nu til dags =)

Post Reply