Links til branchen | Kontakt | PROdev | Google Translate | Seneste indlæg

| Nyheder | Arrangementer | Artikler | Jobs | Site info | Showcase | Offtopic |
| Branchen | Programmering | Udvikling | IGDA |

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Vi skal udvikle et spil! 
Author Message
Level 17 - Jade Raymond

Post Re: Vi skal udvikle et spil!
CaptainKirby wrote:
Hvis I helt oprigtigt tror I har erfaringen og evnerne til at lave et MMO med folk fra hele verden og så videre, så held og lykke med det.
Et par pointers til at få folk interesseret i jeres projekt:
1. Vis noget fra jeres projekt, concept art, 3d modeller...anything. Det vil vise at I rent faktisk ved hvad i laver(hvis i gør det) og at I allerede har taget initiativet til at bygge en god basis for spillet.
2. Drop NDA - eller skriv bare lidt om spillet, I er ikke de første der har fået den "geniale" idé og der er mange iblandt mig selv der er meget pessimistiske over for meget flygtige ideer, men uden noget der viser at i rent faktisk har lavet noget ud over at skrive et 2 siders design dokument.

Enig, idéer er virkelig 2 dime a dozen, og INGEN inklusive publishers vil underskrive noget som helst før de har set jeres spil. Sådan er det altså.

CaptainKirby wrote:
Hvis I helt oprigtigt tror I har erfaringen og evnerne til at lave et MMO med folk fra hele verden og så videre, så held og lykke med det.
3. Drop at lave et MMO - netkoden og ressour der skal til for at skabe et stabilt mmo er absurd, hvis I altså ikke er ligeglade med lag and whatnot. Og i finder ikke mange erfarne folk der vil joine en team der laver et mmo. Ikke hvis de ved hvad der er godt for dem anyway :P

Her er jeg drønende uenig. Løb efter jeres drøm. Fuld fart fremover og så afsted. Det kan være i fejler, det kan være i ikke gør, men det vigtigste er at i prøver. Et eksempel på et MMO, som jeg såvidt jeg ved i starten var en enkel mands arbejde er A Tale In The Desert. Spillet kører nu på sin 4 sæson og har ramt sin niche fantastisk. Det har faktisk også fået gode anmeldelser her, og der er en interessant artikel på Escapist også.

Held og lykke!

Blog: The Digital Polymath

08 Mar 2010, 12:25
Profile
Level 1 - Speck of dust

Hej igen
Long time, no writings!

Først og fremmest - tak for alle de KONSTRUKTIVE udtalelser og gode råd! Som sagt tidligere sætter jeg STOR pris på det - ligesom jeg sætter pris på oprigtighed.

Men men men, for søren da, hvor er der meget typisk *du skal ikke tro du er noget* ævl imellem :)

Jeg startede ud med at fortælle, at vi er amatører, at vi aldrig har gjort det før. På intet tidspunkt har jeg antydet at sidde på en piedestal med en guldske et vist sted og troet jeg/vi 'bare' kunne eller at vi har 'erfaring' (hvilket vi absolut ikke har).

Jeg har heller ikke noget sted skrevet at vi 'vidste bedre' - tværtimod. Det er helt sikkert, at flere har prøvet og fejlet, end dem som har prøvet og haft succes. Men vi er enige om, at ingen kommer nogen vegne ved at *tro* at de fejler på forhånd, ikke? ;)

Basis er denne tråd lavet for at høre om forslag til, hvor man kan finde interesserede folk til frivilligt og ulønnet (i starten) at arbejde på et indie projekt som dette. De personer, som viser interesse og har nogle evner, der kan bruges, bliver også sluset 100% ind i projektet - og så kan de vælge at sige fra eller til.

Så back to core:

Vi har nu samlet 12 interesserede fra hele verden - og flere kommer til, når vi når længere i processen.
Vi har nu besluttet os for Unity - og 3 af de interesserede, som har erfaring fra andre engines, arbejder nu på at lære Unity at kende (fantastisk værktøj foriøvrigt) - hvilket ikke er så svært, hvis man kender til et par andre engines.
Vi har nu et 'lukket' forum, hvor vi brainstormer.
Vi har oprettet work-teams og uddelegeret opgaver efter interesse.
Vi har oprettet en file-share folder - hvor alle filer deles og koder osv. tjekkes.
Vi har udarbejdet skitser på diverse mobs (3 originale forslag til en start og indtil flere 'løse forslag'), avatars, første basis 'verden', nogle værktøjer osv. - og et par stykker arbejder nu med Blender m.v. for at føre dem ind i 3D.

Så det er status p.t. :)
Det er et projekt vi forventer tar' en del tid, for alle har RL jobs osv. ved siden af - men vi har egentligt ikke så travlt - vil hellere gøre det ordenligt og sørge for, at al research osv. er, som det skal være.

Tak igen :)
Lykke

09 Mar 2010, 09:52
Profile
Level 3 - Infant

Jeg saa en interessant foredrag om hvordan Uncharted 2 var blevet lavet som jeg tror I kan drage nytte af. Han taler om nogle vigtige fundamentale ting om at saette et kreativt team sammen og hvad de fandt ud af virkede og hvad der ikke virkede. Desuden naevner han ogsaa hvor vigtig pre-production er i et spil-sammenhaeng. Altsammen som man kun kan blive lidt klogere af naar man gerne vil igang med et stort spil-projekt.

Tag et kig:
http://www.cgchannel.com/2010/02/the-ma ... uncharted/

10 Mar 2010, 13:15
Profile
Level 1 - Speck of dust

Hej Zero :) Tak for linket. Det lyder helt sikkert som noget, vi kan bruge. Jeg vil kigge på det i aften, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Lykke :geek:

10 Mar 2010, 13:27
Profile
Level 0 - Null

det lyder super fedt :) men jeg skal nok have lidt træning før jeg prøver at arbejde med på et spil. some day :)

held og lykke med jeres projekt!

Last edited by Caro on 13 Apr 2010, 22:02, edited 1 time in total.

11 Mar 2010, 21:22
Profile
Level 29 - Bob Saget

At vælge Unity er i hvert fald ikke dumt, ift. at man vil forsøge sig med at lave noget mmorpg agtigt. Her får i en masse "kedelig teknisk tjuhej" foræret, så der er meget i ikke behøver at bekymre jer om. Jeg ved ikke hvordan Unity scalerer fra small-scale mmo til large-scale mmo, men det er vel et sekundært problem.
-det handler først og fremmest om at få succes med det man laver i small scale, så kan man ekspandere både teknisk og content-mæssigt bagefter.

Derudover så tror jeg at der er masser herinde fra, som gerne ville give gode råd og vejledninger, anekdoter om to-do's og not-to-do's, fortælle om typiske problemstillinger og fortælle lidt om dem der har fejlet og dem der har sejret. -så i ligesom har noget at spejle jeres projekt i.
-jeg tror endda også der er mange der ville gøre det gratis, hvis bare i bød på mad og drikke en aften...

Så jeg ville foreslå jer at kigge på tråden og så pm'e dem som i lyder fornuftige (både kritikere og rosere af jeres ide / projekt) og se om i ikke kunne få et par coaching sessions. -det er virkeligt ikke løgn, når jeg siger at det er guld værd.

Jeg ved godt at man har tilbøjelighed for at tænke "hvorfor høre på råd fra gamle, reaktionære stoddere, der ikke ved noget om lige vores projekt.
-sådan tænkte jeg også til tider omkring vores bestyrelse, i opstarten af PortaPlay.
Men med tiden har det vist sig at 80% af det de har sagt, har været fornuftigt. Og der hvor vi har hørt efter, har det reddet vores røv på forskellige måder, både på short-term og long-term.

13 Mar 2010, 07:51
Profile
Level 1 - Speck of dust

Hej Vonknut :)

Ja, vi har haft en del engines oppe og vende. Og jo mere vi kiggede rundt, des flere spændende produkter dukkede der op. Vi starter som sagt helt fra 'bund' af - og financielt har vi ikke mulighed for at investere i cryE :D ... jk... men nogle af de engines, vi har haft kig på er dyre. Unity koster også ved lancering, men vi har kontaktet Unityfyrene for at høre dem om, hvilke muligheder der er senere også performance mæssigt, og det lyder faktisk helt ok til vores start.

Main er, at vi kan få noget op og køre som er basis for vores spil ide, som vi kan markedsføre os med. Det tager tid, og vi kan da også se allerede nu i processen, at ting fra den oprindelige story-line og handlingsplan har ændret sig - men til det bedre. Man lærer jo oftest af egne erfaringer (det er sådan lidt teenage agtigt ;) ) - men som du siger, bagefter, når man har brændt sig så tænker man "damn, det var jo det far sagde ...".

Vi er bestemt lydhør overfor gamle stoddere, som du siger og dem, som har kritik. Det eneste jeg ikke bryder mig om er, når man får fortalt at man ligeså godt kan give op før man er startet fordi andre har fejlet. For er der een ting mine 40 år har lært mig, så er det aldrig at gi' op - og det har ført mig langt på mange måder. At fejle er ikke det samme som at gi' op. I processen 'at fejle' lærer man oftest en masse dyrbare erfaringer som kan bruges næste gang.

Jeg kan lide ideen med at spørge, om der er nogen der vil coache for en god middag! Kan du lide whisky? :)

13 Mar 2010, 08:47
Profile
Level 29 - Bob Saget

Starhunter wrote:
Jeg kan lide ideen med at spørge, om der er nogen der vil coache for en god middag! Kan du lide whisky? :)

-jeps, sålænge det ikke er Jack D :)

15 Mar 2010, 08:49
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4