Hvilke puljer kan søges til spiludvikling?

organicoder
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2011, 10:49

Hvilke puljer kan søges til spiludvikling?

Unread post by organicoder » 16 Mar 2012, 15:52

Hvilke puljer kan søges til spiludvikling udover Spilordningen? (Har søgt idéudviklingspuljen for ca. 14 dage siden...)

Jeg mener at have stødt på en artikel over støttemuligheder for nyligt, men jeg kan ikke finde artiklen igen :-(

User avatar
KirstineA
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 14 Mar 2010, 23:06
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Hvilke puljer kan søges til spiludvikling?

Unread post by KirstineA » 16 Mar 2012, 18:53

Der er i øjeblikket tre muligheder for at søge støtte til spil:

Nordic Game Program d. 2. april 2012
Nordic Game Ekspertgruppen har netop meddelt at der er 5 millioner danske kroner i udviklingsstøtte til nordiske spilfirmaer i 2012. Nordic Game Programmet er en støtteordning der er finansieret af Nordisk Ministerråd. Ansøgningsfrist mandag d. 2. april 2012. Læs mere om vilkår og regler for ansøgning på NordicGameProgram.org

MEDIAdesk. Støtte for Interaktive værker 13. april 2012
MEDIA er EU's støtteprogram til den audiovisuelle industri i Europa. Der kan søges om støtte til udviklingen af interaktive værker, der komplementerer en film, dokumentar eller tv-serie. Der kan ansøges om 10.000 - 150.000 euro. Ansøgningsfrist fredag d. 13. april. BEMÆRK: MEDIA desk holder informationsmøde for spilbranchen d. 20 marts

Spilordningen - d. 6. september 2012
Spilordningen støtter udvikling af digitale spil til børn og unge. Spilordningen yder støtte til ideudvikling og projektudvikling til spil, og råder over i alt 20 millioner kroner i aftaleperioden. Næste ansøgningsfrist d. 6. september 2012. Læs mere om vilkår og regler for ansøgning på dfi.dk/Spilordningen.aspx

Det dokument du omtaler har du nok fundet på http://kapitalrejsen.dk/st%C3%B8ttekroner (scroll lidt ned på siden)? Her er i hvert fald råd og inspiration at hente. Jeg vil også anbefale dig at abonnere på Computerspilzonens nyhedsbrev, her skriver vi altid kommende deadlines :-)

God jagt

/KIrstine

organicoder
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2011, 10:49

Re: Hvilke puljer kan søges til spiludvikling?

Unread post by organicoder » 20 Mar 2012, 11:01

Mange tak for svaret!

Du skriver " BEMÆRK: MEDIA desk holder informationsmøde for spilbranchen d. 20 marts"...

Hvor kan jeg finde mere information om dette møde?

Edit: Så fandt jeg selv noget om informationsmødet:

http://www.dfi.dk/Branche_og_stoette/ME ... nchen.aspx

Og det er dermed for sent at deltage :-(

organicoder
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 26 Dec 2011, 10:49

Re: Hvilke puljer kan søges til spiludvikling?

Unread post by organicoder » 01 Apr 2012, 19:11

Jeg har ansøgt idéudviklingspuljen hos Spilordningen om penge til at videreudvikle et spilkoncept, der skal ende ud med en spilbar prototype. Nu da jeg sætter med ind i Nordic Game Programs pulje, virker det som om, denne pulje er mere rettet mod produktion - og ikke idéudvikling.

Er der nogen, der ved, om der kan ansøges til idéudvikling, eller om det er spild af tid?

Post Reply