Driving simulator/Racer spil med motion blur?

dannie
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2008, 23:14

Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by dannie » 11 Mar 2008, 23:24

Hej Udviklere

Jeg går og leder efter et racer spil eller en driving simulator som har implementeret motion blur og det skal gerne være sådan at man kan slå motion blur til og fra i settings før man spiller spillet. Kender I nogen titler som har denne feature? :geek:

User avatar
HateTank
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 10 Mar 2008, 23:51
Location: Fat Bastard's jock strap
Contact:

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by HateTank » 12 Mar 2008, 00:00

Ved ikke helt om det er det du søger (ej heller om det kan slåes til og fra) - men GTA:San Andreas har en blur feature når man kører rigtig stærkt i de dyre sportsvogne (eller en Sultan med NOS).

- heller ikke så meget simulation i det (andet end vold) - men hvis det er effekten du er efter, så er det vel hip som hap? der er biler, det går stærkt og der er blur ;)

Cheers
Nick Jensen
Pixel Monkey
Cadesign Form
PolygoN PooP

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by shrt » 12 Mar 2008, 00:10

Jeg er ikke sikker på om der egentlig er motion-blur implementeret (det ser dog sådan ud!), og om det kan slås fra, men check http://www.xnaracinggame.com/. Der er sovs tilgængelig og alt muligt.

Ellers er der sandssynligvis en masse blur at finde i mindst et af de hundrede need for speed spil?
Jacob Hauberg Hansen (github)

Software Developer at Novasa

dannie
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2008, 23:14

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by dannie » 12 Mar 2008, 01:17

Tak for de gode forslag - tager et kig på XNA racer spillet - hvis nogen kan komme på nogen titler som måske er lidt mere simulator-like vil jeg meget gerne høre om dem.. Når vejen laver loops så røger det meste af realismen 8-)

Elurahu
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 12 Mar 2008, 12:49

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by Elurahu » 12 Mar 2008, 12:52

Er heller ikke helt med på hvad det præcis er du leder efter - Men NFS: Underground har også den feature du beskrive. Har de fleste spil ikke det efterhånden? Motionblur / Bloom skal jo helst bruges i store mængder før et spil bliver godt! :shock:
Jesper Børlum
Game Programmer
Digital Out A/S

dannie
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2008, 23:14

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by dannie » 12 Mar 2008, 14:40

Hej Gutter

Tak for jeres forslag - kan se jeg må specificere det en smule mere siden I alle sammen starter jeres indlæg med: "Jeg ved ikke helt hvad du leder efter?" :? I første omgang ville jeg bare gerne have et spil hvor man kunne kører rundt også var der motion blur som kunne slås fra og til (Det skal bruges til et mindre eksperiment). Nu har jeg så XNA racer spillet som jo egentlig opfylde de krav eller næsten.. man kan kun vælge mellem at slå alle effekter fra motion (blur/bloom) eller have dem på. Jeg ville så gerne have et bedre alternativ. Så i første omgang skal man kunne vælge at slå motion blur seperat fra.. altså alene vælge til/fra for denne effekt alene! En anden ting som helst skal være tilstede i det spil jeg kigger efter er en vis form for realisme - i XNA racer er der f.eks. ingen tyngdekraft og kører banen svæver oppe i luften istedet for nede på jorden. Noget andet er at man skal kunne slå modstandere fra sådan så man kan kører alene rundt på kørebanen.

Nåh ja.. så skal det være tilgængelig til PC og have understøttelse for rat og pedal interfaces.

Hvis nogen af jer kender et spil som opfylder de krav så er det det jeg skal bruge :)

Håber I har flere forslag i ærmet!

User avatar
shrt
Level 4 - Newbie
Posts: 46
Joined: 08 Mar 2008, 17:07
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by shrt » 12 Mar 2008, 15:14

http://www.codemasters.co.uk/dirt/ måske? Det spil er ihvertfald mere præget af simulation end arcade.
Jacob Hauberg Hansen (github)

Software Developer at Novasa

dannie
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2008, 23:14

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by dannie » 12 Mar 2008, 15:49

Ahh.. tak for forslaget shrt. Jeg kan se der skal mere specifikation til :lol: Drifting/Rally er ikke det som er målet - Helst noget der kommer så tæt som muligt på det at kører på almindelig vej - Det sku jeg selvfølgelig have tænkt på :roll:

Jeg prøver dog alligevel lige at hente demoen.. kan se der er forskellige race-types..

Har I mere i ærmet så lad mig høre !! ;)

dannie
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 09 Mar 2008, 23:14

Re: Driving simulator/Racer spil med motion blur?

Unread post by dannie » 12 Mar 2008, 18:08

DIRT ER PERFEKT!! TAK :lol:

Post Reply