Prototyping tools and articles

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Prototyping tools and articles

Unread post by vonknut » 04 Oct 2012, 16:15

Hejsan, vi sidder og skal snart igang med at lade nogle lege lidt med nogle prototyping processer, i forbindelse med nogle uddannelses institutioner, som vi engang imellem hjælper med at få "fingrene beskidte".

Så jeg ville høre om der er nogen der er faldet over fede prototyping værktøjer, som de kan anbefale?
-eller sjove tekster / øvelser om det?

Vi kender selvfølgeligt alle Unity, men jeg tænker here mere på nogle endnu mere lavpraktiske / low barrier of entry tools, sådan lidt i stil med Gynt player, Gamemaker eller sågar Keynote.

Enhver inspiration vil blvie modtaget med kyshånd, afregnes i bajere og hjælpe den kommende generation af unge (its a loose-win-win scenario, hvilket ikke er helt ringe...).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Prototyping tools and articles

Unread post by timgarbos » 04 Oct 2012, 17:19

For simple digital game developerment: (non digital game development might be great as well)
- Scratch (8 years and up) http://scratch.mit.edu/
- Stencyl (mix between game maker and scratch. Runs in browser and publishes to iOS) http://www.stencyl.com/
- Flash (still quite good and very easy as a beginner tool because you can animate and draw in the sam window)

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Prototyping tools and articles

Unread post by JesperN » 04 Oct 2012, 21:14

Min yndlingsartikel om rapid prototyping: http://www.gamasutra.com/view/feature/2 ... der_7_.php

Det var processen, der førte til World of Goo

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Prototyping tools and articles

Unread post by vonknut » 05 Oct 2012, 13:42

Takker.

Nogle der har nogle gode plugins til Unity?
-f.eks. til in-unity modelering, hurtig gameplay test o.l.?

Altså nogen der kan få semi-retards, til at få noget crappy til at spille i unity rimeligt hurtigt?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Prototyping tools and articles

Unread post by Scurvy Lobster » 05 Oct 2012, 23:16

Vi må da ikke håbe nogen af dem læser med her... Vi har jo alle været nybegyndere engang.

Måske er det værd at overveje hvad de ønsker at få ud af det, og hvad deres forudsætninger er. Har de kun grundlæggende pc kendskab og vil være fint tilfredse med et enkelt 2D spil, så er eksempelvis Game Maker et fint valg. Hvis de kan lidt med programmering osv. kan Unity jo være sagen. Min filosofi er altid at lære eleverne noget, som gør dem i stand til at arbejde videre med det de har lært, så giv dem evt. noget grundlæggende, og vis hvad det kan føre til.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Prototyping tools and articles

Unread post by vonknut » 09 Oct 2012, 09:01

Scurvy Lobster wrote:Vi må da ikke håbe nogen af dem læser med her... Vi har jo alle været nybegyndere engang.
-semi-retards udi unity og gamemaker...

Hvilket netop er pointen ift. at det skal være super let hvis det f.eks. er til Unity.
jeg har også tænkt gamemaker, jeg forsøger bare at samle en palette af muligheder, ift. når jeg skal anbefale dem at kigge på prototyping tools til givne conceptualiserede projekter.

Så det er ikke til spil-folk, ITU'er e.l. m.a.o.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply