Hvordan var DGA '13?

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Hvordan var DGA '13?

Unread post by eMilk » 01 Feb 2013, 21:15

Havde ikke selv mulighed for at deltage - men er nysgerrig efter at høre hvordan Danish Game Awards 2013 var! (så ved jeg om jeg bør bestikke nogen for at få en billet til næste år)

De tidligere års show synes jeg var en kende præget af et behov for at hive semi-kendte med lille/ingen tilknytning til branchen ind, så er lidt spændt på at se om den nye model uden så meget publicity har ændret showet til det bedre. Her tænker jeg især på fodboldjongløren sidste år..

Når det så er sagt kan det også være at oplevelsen af tidligere års DGA var anderledes hvis man sad blandt publikum, i selskab med andre udviklere, omgivet af gratis øl osv. ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hvordan var DGA '13?

Unread post by jonaz.dk » 01 Feb 2013, 22:11

Oplevede det ikke selv i år. Men lur mig om ikke det er meget det samme. Hvor som udvikler føler sig en lille smule malplaceret mellem semi-kendisser, gamere, spilanmeldere og sælgere. Og man tænker.. nå var det det. Lidt langt og lidt showgøglet hvor sælgere modtager priser på vegne af andre. Sikkert meget hygsomt at komme lidt ud og nappe et par øl men jeg kunne have brugt min aften konstruktivt på at lave spil. ;)
Det er som regel tydeligt at arrangementet udspringer af den distributions og salgsdrevne del af branchen man normalt ikke har så meget kontakt med.
Og fint der også er en fest for dem.

Men med det sagt.. FEDT! Far Cry 3 tog årets spil og årets shooter... SÅÅÅDAN! :)
Ditte og Soundboy på scenen :)
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7097_n.jpg

Måske andre kan komme mine forudindtagede holdninger til livs?

Årets spil: Far Cry 3
Årets Shooterspil: Far Cry 3
Årets Actionspil: Assassin's Creed 3
Årets Sports-spil: FIFA 13
Årets Bevægelses-spil: Just Dance 4
Årets Racingspil: Need for Speed Most Wanted
Årets Familie/børnespil: Skylanders Giants
Årets Rollespil: Mass Effect 3
Årets Spil-app: The Walking Dead
Årets Danske spil: Hitman: Absolution
Årets Community: Fifa.dk
Årets Initiativ: Skylanders-butikken i Rødovre Centret
MUF Prisen: GameReactor
Årets Butik: Fona i Frederiksberg Centret
Årets Publisher: Electronic Arts Danmark

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Hvordan var DGA '13?

Unread post by ThomasLund » 02 Feb 2013, 12:41

Var nomineret, så sad derude sammen med Asbjørn, Bodie, Steffen beta dwarf og et par IO gutter. Heeeeeeeelt ende bagved på bord 12 som var "Danske Spiludviklere".

Resten af de 200-300? folk var sælgere, distributører, PR/marketing folk, Fona ansatte, journalister og en shitload af tøser som hentede gratis øl.

Det var mit første år..... "interessant oplevelse".........

Ikke meget Danish over Danish Games Awards imho.
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Post Reply