Test og feedback af GIG2013 entry (9 dage til deadline)

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Test og feedback af GIG2013 entry (9 dage til deadline)

Unread post by hmortensen » 06 Apr 2013, 19:18

Hej allesammen,

Jeg har til mit 2. spil i unity, valgt at være med i Edge Online konkurrencen GIG2013 (så var der en timeline) med det svære tema "Do no harm", og er nu nået så langt at jeg mangler nogle til at bruge 5-10 min på test, et spil tage lige nu omkring 50-90 sec.
Er det noget som jeg kunne få nogle herinde til at bruge deres tid på?
Er der en specifik sektion til test requests? Har ikke kunne finde noget nærmere end Showcase, men det er jo testere jeg er ude efter.

Er der nogen der her tid til at hjælpe, så ligger nyeste iteration af spillet på "the-blue-pixel.com/Blog/Games/DNA.html".

Håber der er nogen der har tid og lyst. ALT feedback er velkommen. :)
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Test og feedback af GIG2013 entry (9 dage til deadline)

Unread post by Wikzo » 06 Apr 2013, 20:07

Har prøvet det et par gange nu. Interessant koncept. Dog må jeg indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvad man egentlig skal, og hvordan pointsystemet fungerer. Kan ikke rigtig forstå, hvad der er meningen med de blå og grønne ting.

Desuden kan man ikke se sin mus, når der står, at man skal centrerer den på skærmen, hvilket gør det lidt besværligt at starte spillet. Dog kun en minor ting.

Håber selv at deltage med mit spil; skal lige se, om jeg når det her til sidst :)

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Re: Test og feedback af GIG2013 entry (9 dage til deadline)

Unread post by hmortensen » 06 Apr 2013, 20:40

Wikzo wrote:jeg ikke helt forstår, hvad man egentlig skal, og hvordan pointsystemet fungerer.
Jeg har prøvet at forklare det hele på instruktions siden, men ved det ikke er selvforklarende. :/

Det at man ikke kan se musen er meningen, da du styre partiklen som holdes i midten af skærmen. Hvis jeg også viser musne giver der endnu mere forvirring.
Wikzo wrote:Håber selv at deltage med mit spil; skal lige se, om jeg når det her til sidst :)
Cool, jeg glæder mig til at se hvad folk har fået ud af "Do no harm" uden at det er blevet til "protect".

Mange tak for dit feedback, jeg vil kigge lidt mere på om jeg gøre det mere synligt/klart at man skal undgå at ramme noget som helst.

Jeg glæder mig til spillet er leveret så jeg kan komme i gang med nogle andre, og ikke mindst bedre, spil ideer jeg har.

Held og lykke med dit spil, og sig endelig til hvis du mangler en tester.
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Test og feedback af GIG2013 entry (9 dage til deadline)

Unread post by Code » 06 Apr 2013, 22:02

Dit spil passer godt ind i temaet, kan godt se idéen. Synes det var underligt jeg ikke kunne flytte mig længere væk på et tidspunkt. Synes godt man kunne gå uendeligt væk fra midterpunktet :)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
hmortensen
Level 2 - Grain of sand
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2013, 08:39
Location: Ringsted, Danmark
Contact:

Re: Test og feedback af GIG2013 entry (9 dage til deadline)

Unread post by hmortensen » 07 Apr 2013, 08:14

Code wrote:Synes godt man kunne gå uendeligt væk fra midterpunktet :)
Hmm.. Kunne godt laves, jeg har haft fokus på at tvinge spilleren til at blive i midten for at gøre genereringen af forhindringer så simpel som muligt.

Det var i starten tænkt lidt som heisenberg usikkerhed princip, så du kunne bevæge dig langt væk fra midten så længe det var i kortere tid. Som tiden så gik, ville man kunne bevæge sig mindre og mindre, indtil man havde opfyldt h-bar uligheden igen. Men sådan endte det ikke. :)

Tror jeg skal have lavet min center indikator om, så den er rød når man er væk fra midten og bliver mere neutral/grøn når man er tættere på midten. For at hjælpe spilleren med at forstå at det er der at der er points at hente og hvor der er bedst bevægelses mulighed.

Tak for feedback
Henning Mortensen - C# programmer.
Personal Blog - http://incd021.com

Post Reply