Unity on Surface?

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Unity on Surface?

Unread post by vonknut » 22 Jul 2013, 01:09

Hejsa, nogen der har prøvet at køre unity editoren på en surface pro?
-tænkte at skifte in bærbar ud med en surface pro, men skulle lige høre om nogen havde erfaring med det.

Min tanke var at det kunne være en kombination af en "pæn præsentations tablet", der både kunne vise bilelder/video men hvor man også kunne showcase inde fra unity editoren. Performance skulle i teorien være ok, men praksis kan detn måske variere...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Unity on Surface?

Unread post by fehaar » 22 Jul 2013, 10:06

Har kørt den på en Samsung tablet med Win 8, der var mindre kraftig end en Surface Pro. Der virkede det glimrende. Man bør naturligvis have ekstern skærm/keyboard på når man udvikler.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Unity on Surface?

Unread post by vonknut » 22 Jul 2013, 11:27

Min tanke var at køre:

Surface pro med tilhørende eksternt tastutur, flash hd og mus til "on the go".
Og så et "docking setup" til kontoret med usb=> 2 skærme + et ordentlig tastatur.
-så jeg helt kan droppe bærbar og alligevel kunne køre alle programmer (office, unity, photoshop og max primært, mest ift. visning ikke så meget faktisk content creation).

Har du kunne droppe din bærbar helt?
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Unity on Surface?

Unread post by fehaar » 22 Jul 2013, 22:35

Kører faktisk stadig bærbar nu. Men jeg har spekuleret på om jeg ville kunne klare mig med en Surface Pro el. Lign. Tror dog først at det bliver næste generation af den der har nok power til at jeg tager springet. Er også meget lun på en bærbar med touch, men jeg er lidt pjattet med tablet form factoren - især når den får power som en rigtig bærbar. Skal også liga have solgt min gamle Mac Book Pro før jeg kaster mig ud i noget nyt. ;-)

User avatar
AndreasX12
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 10 Mar 2013, 18:34
Location: Århus

Re: Unity on Surface?

Unread post by AndreasX12 » 12 Aug 2013, 09:17

Hej :-)

Jeg har lige købt en Surface Pro og installeret Unity på den. Det virker rigtig godt og man kan enda sætte sin enhed i USB porten og debugge uden problemer. Touch og pennen virker ikke altid, men hvis man lukker og åbner Unity igen, virker det igen.

Jeg købte også en Wedge Mouse og den virker også rigtig godt.

Andreas.
Jet CombatGoogle Play og App Store

Battleship OperatorGoogle Play

Deep Space ProtectorsGoogle Play

Post Reply