Gratis Software = Malicious Software

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Gratis Software = Malicious Software

Unread post by ZeroHero » 01 Feb 2014, 01:50

Hvorfor er det at legalt gratis software altid indeholder malicious software? De sidste mange gange jeg har downloadet gratis software er min browsers start side blevet aendret og min default soege maskine og et hav af ubruglig soegebar. Det nye software samt aendringer der er blevet udfoert 'bag min ryg' er vild svaer at faa fjernet og jeg skal ofte bruge lang tid paa at finde sider der kan hjaelpe mig med at fjerne disse software. Saa til disse udviklere der staar bag disse software: Hvorfor er det at I tror at jeg vil faa positive associationer til jeres produkter eller firmaer ved at tvinge jeres software at blive installeret paa min computer?

:shock:

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Gratis Software = Malicious Software

Unread post by ZeroHero » 01 Feb 2014, 01:51

Der skal lige siges at software hentet fra udviklernes egen side ofte er glimrende.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Gratis Software = Malicious Software

Unread post by Jesper Kondrup » 01 Feb 2014, 12:21

ja, det handler jo om penge desværre. Også officielle installationer fra udviklernes egne sider gør brug af det.
Filezilla, AVG, Utorrent mener jeg er nogle af dem.

Men ofte kan man fravælge det unde installationen, men skal bare være på vagt.

Hvilken installation har du haft problemer med?

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Gratis Software = Malicious Software

Unread post by ZeroHero » 01 Feb 2014, 14:32

Den sidste installation jeg har haft problemer med var en Avi to Mp4 converter fra "A Software Plus". Jeg forstaar bare ikke at de software udviklere der aabenbart faar penge for at installere andet software ikke taenkere laengere. Jeg vil da aldrig downloade software fra dem laengere. Sidste gang jeg ledte efter en gratis screencapture software der kunne optage videoer gav jeg op. Jeg fik saa meget malicious software paa min computer at jeg ikke gad downloade flere forsoeg saa jeg udviklede min egen. Men det er da en falit erklaering for gratis software, er det ikke? Hvorfor laver de ikke smaa gratis kvalitets software som vil fange brugerne. Saa vil de kunne faa brugernes tillid og de vil kunne fortaelle om andre kvalitets produkter som brugerne mugligvis ville betale penge for. Jeg vil ikke havde noget imod at betale et fornuftig beloeb for et software som jeg ved et godt og ikke proever at tvinge mig til at installere alt muligt ragelse. Hvor lang tid tager det lige at lave en funktionel screen capture software? Jeg lavede en i loebet af en eftermiddag og det ville maaske tage et par dage at lave en GUI og polere software. Maaske en uges tid max i min fritid. Det vil vaere en let ting at give den gratis ud for at fange nogle brugere og vinde deres tillid.

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Gratis Software = Malicious Software

Unread post by BubbleWrapBoy » 01 Feb 2014, 22:44

Jeg ville sige prøv Fraps, men deres hjemmeside lade til at være nede. Ved ikke om de er gået konkurs.

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Gratis Software = Malicious Software

Unread post by Code » 20 Feb 2014, 12:03

ZeroHero wrote:Den sidste installation jeg har haft problemer med var en Avi to Mp4 converter fra "A Software Plus". Jeg forstaar bare ikke at de software udviklere der aabenbart faar penge for at installere andet software ikke taenkere laengere. Jeg vil da aldrig downloade software fra dem laengere. Sidste gang jeg ledte efter en gratis screencapture software der kunne optage videoer gav jeg op. Jeg fik saa meget malicious software paa min computer at jeg ikke gad downloade flere forsoeg saa jeg udviklede min egen. Men det er da en falit erklaering for gratis software, er det ikke? Hvorfor laver de ikke smaa gratis kvalitets software som vil fange brugerne. Saa vil de kunne faa brugernes tillid og de vil kunne fortaelle om andre kvalitets produkter som brugerne mugligvis ville betale penge for. Jeg vil ikke havde noget imod at betale et fornuftig beloeb for et software som jeg ved et godt og ikke proever at tvinge mig til at installere alt muligt ragelse. Hvor lang tid tager det lige at lave en funktionel screen capture software? Jeg lavede en i loebet af en eftermiddag og det ville maaske tage et par dage at lave en GUI og polere software. Maaske en uges tid max i min fritid. Det vil vaere en let ting at give den gratis ud for at fange nogle brugere og vinde deres tillid.

Der er nok for mange produkter til at man kan skabe tillid som er "størst". Alternativt kan det også bare være for at trække nogle hurtigere penge ud, imens software er aktuel.
Man skal dog altid kigge på hvad den installerer, det er tit der står "decline" i et omvendt spørgsmål, sådan at du siger "nej" til ikke at ville have det og på den måde har accepteret.

Der er en fin mængde gratis software hvor jeg synes de gør det i, hvor man egentlig bare skal være vågen.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Post Reply