PEGI rating

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

PEGI rating

Unread post by uluulu » 16 Sep 2014, 16:20

Er der nogen her som har erfaring med PEGI klassifikation og hvad det koster at få et spil ratet under PEGI? Jeg har kigget lidt omkring (dvs. spurgt Google), men har ikke kunnet finde informationer om priser og hvad det reelt kræver.

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: PEGI rating

Unread post by buchardt » 17 Sep 2014, 12:39

MS betalte for vores første LIMBO rating til Xbox 360, så ved ikke helt hvad det kostede, men da vi skulle have lavet en PC version betalte vi 1000 euro for den ekstra "licens"

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

Re: PEGI rating

Unread post by uluulu » 17 Sep 2014, 13:35

Okay, tak. Så man betaler pr platform?

Er det også en årlig licens for spil? Jeg kunne se at PEGI Online er en 1000eur licens pr år (fandt den pris i en zip fil, der lå begravet på det nederste af niveau 10 i et hemmeligt hjørne på deres hjemmeside).

Jeg er overrasket over hvor besværligt det er at finde informationer omkring det her. Deres hjemmeside er stor set kun henvendt til forbrugere, og ikke til spiludviklere eller producenter som vil have deres produkter pegi licenceret.

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: PEGI rating

Unread post by buchardt » 17 Sep 2014, 13:54

HAHA... så skulle du prøve at håndtere Korea og Japan... PEGI er en gå tur i parken sammenlignet...

Men jo det er ikke de bedste metoder de har til håndtering af noget som helst!

Vi betaler ikke årlig licens for limbo, kun for platformudvidelser...

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

Re: PEGI rating

Unread post by uluulu » 17 Sep 2014, 19:49

Haha ja, jeg har hørt rygter om CERO og at de til tider kan være rimeligt rigide, udover at alt skal oversættes til Japansk - Hørte forresten et rygte om at en ret så stor producent blev afvist fordi at de ikke leverede en gramatisk korrekt ansøgning til dem.

Sjovt nok, så er USK i Tyskland jo helt fremme i skoen, og der kan man finde alle informationer online og uden problemer.

Hvis der er andre som kunne være interesseret så er der et par hurtige link her.

"Europe" - PEGI - www.pegi.org
Germany - USK - www.usk.de/en/
United Kingdom - BBFC - www.bbfc.co.uk/
Finland - VET - ??
Portugal - IGAC - www.igac.pt/ (no english website)
USA/Canada - ESRB - www.esrb.org
Japan - CERO - www.cero.gr.jp/e/index.html
South Korea - GRB - www.grb.or.kr/english/default.html
Australia - ACB - www.classification.gov.au/Pages/Home.aspx
New Zealand - FVLB - www.classificationoffice.govt.nz/industry/industry.html

Post Reply