Aflønning af interns in Danmark

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

Aflønning af interns in Danmark

Unread post by uluulu » 28 Sep 2015, 14:49

Hejsa alle,
Jeg kunne se at der er en del som lever af at have interns til at producere en del af de behov som man nu har, så kom til at undre mig over hvad den "going rate" i Danmark er for interns?

I Singapore og Malaysia blev interns stort set spist af med "erfaring", pizza og et par håndører når de skulle lave assets etc., og undrede mig om det var det samme i DK eller om de fik en eller anden timeløn svarende til en ungarbejder løn eller lign?

Eller sagt på en anden måde. Hvad kan jeg tillade mig at give en intern pr time in Danmark?

Jeg sidder for tiden og knokler med at få et budget op for en titel som jeg har arbejdet på i et stykke tid, og har lidt udfordringer med at finde ud af hvad de reelle branche lønninger for et par ansatte er i DK.

loxfear
Level 1 - Speck of dust
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2011, 18:29
Location: Copenhagen

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by loxfear » 28 Sep 2015, 18:10

Hej uluulu ;/

Oftest skal du ikke betale dem noget, andet end build øl :D , da de fleste kommer fra uddannelser hvor de allerede får su.
det er sådan de fleste gør.

til gengæld har de forskellige skoler nogle krav du skal stille, men det er op til de enkelte praktikanter at forklare dig, hvad skolen skal bruge.

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by uluulu » 28 Sep 2015, 23:40

Super! Tak for svar. Det var lige hvad jeg kunne bruge.


(Ulu er forresten Malay / Singaporeansk, og betyder noget i stil med "langt ude", eller "noget der ligger laaangt væk" og udtales "oo-loo". Ulu Ulu, betyder så bare at det er noget som er endnu længere ude - hvis det skullle have nogen interesse overhovedet ;-) )

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by spa » 29 Sep 2015, 00:00

Tilgengæld kan du heller ikke rigtigt stille krav til at de kan levere varen rent produktionsmæssigt da de er der for at lære.. Du får hvad du betaler for :)
::Søren P Andersen
::Showcase

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by uluulu » 29 Sep 2015, 01:04

Det er jeg godt klar over Søren. Men der en hel del opgaver som sagtens kan klares af interns, og eftersom jeg er helt sikker på at de ikke er dummere end hvad jeg har oplevet fra andre steder i verden, så er jeg sikker på at de kan klare de opgaver der bliver stillet - inden for et eller andet imaginært tidsrum.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by Instawin » 29 Sep 2015, 11:40

Jeg har haft brugt lidt af begge dele. Og jeg vil blot nævne, at jeg synes det er værd at overveje, at tage den slags studerende ind som fritidsjobbere i stedet. Så skal du godt nok op med lidt håndører, til gengæld kan du netop stille krav, og jeg oplever også at engagementet kan være større hos din "praktikant" (som jeg tror det vil kaldes på godt dansk).
Samtidig får du måske en tilstrømning af flere interesserede, hvis der rent faktisk er mulighed for at lave lidt penge på det, og talentmassen i dit udvalg bliver derved også større! Der sidder f.eks. nogle afsindigt dygtige studerende hos The Animation Workshop, hvor jeg har været heldig at finde nogen af og til.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

uluulu
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 18 Aug 2014, 16:27

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by uluulu » 29 Sep 2015, 13:13

Ja, det har du ret i. Og jeg har intet imod at betale et eller andet for at få et engagement. Har hos tidligere praktikanter i andre roller dog aldrig oplevet manglende engagement hos de praktikanter som jeg har haft eller mødt i DK. Øh lige på nær en mandag morgen eller to i ny og næ. Men hvad, hvem har egentlig det?

Hvor meget endte du med (ca.) at give fritidsjobbere pr time?

Har tidligere kigget på hvad nuværende og tidligere studerende fra The Aminimation Workshop har lavet, og der er helt sikkert et par stykker som ligger på min "ønskeliste" over folk som kunne være interessante at arbejde sammen med en dag.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Aflønning af interns in Danmark

Unread post by Instawin » 29 Sep 2015, 14:19

Jeg ved det faktisk ikke helt, da det ikke var mig, der på det tidspunkt stod for den økonomiske del af det, men min kompagnon ;)

Men det var ikke så overvældende meget, så vidt jeg ved. Det skal vel lige akkurat kunne konkurrere med Netto eller sådan noget i den stil.
Jeg ved ikke hvad den slags HK-overenskomster dikterer?
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply