M
DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 28 Sep 2015, 14:49 
Level 3 - Infant

Hejsa alle,
Jeg kunne se at der er en del som lever af at have interns til at producere en del af de behov som man nu har, så kom til at undre mig over hvad den "going rate" i Danmark er for interns?

I Singapore og Malaysia blev interns stort set spist af med "erfaring", pizza og et par h√•nd√łrer n√•r de skulle lave assets etc., og undrede mig om det var det samme i DK eller om de fik en eller anden timel√łn svarende til en ungarbejder l√łn eller lign?

Eller sagt på en anden måde. Hvad kan jeg tillade mig at give en intern pr time in Danmark?

Jeg sidder for tiden og knokler med at f√• et budget op for en titel som jeg har arbejdet p√• i et stykke tid, og har lidt udfordringer med at finde ud af hvad de reelle branche l√łnninger for et par ansatte er i DK.

Profile  

Unread postPosted: 28 Sep 2015, 18:10 
Level 1 - Speck of dust

Hej uluulu ;/

Oftest skal du ikke betale dem noget, andet end build √łl :D , da de fleste kommer fra uddannelser hvor de allerede f√•r su.
det er s√•dan de fleste g√łr.

til gengæld har de forskellige skoler nogle krav du skal stille, men det er op til de enkelte praktikanter at forklare dig, hvad skolen skal bruge.

Profile  

Unread postPosted: 28 Sep 2015, 23:40 
Level 3 - Infant

Super! Tak for svar. Det var lige hvad jeg kunne bruge.

(Ulu er forresten Malay / Singaporeansk, og betyder noget i stil med "langt ude", eller "noget der ligger laaangt væk" og udtales "oo-loo". Ulu Ulu, betyder så bare at det er noget som er endnu længere ude - hvis det skullle have nogen interesse overhovedet ;-) )

Profile  

Unread postPosted: 29 Sep 2015, 00:00 
Level 14 - Dimensional traveler

Tilgengæld kan du heller ikke rigtigt stille krav til at de kan levere varen rent produktionsmæssigt da de er der for at lære.. Du får hvad du betaler for :)

Profile  

Unread postPosted: 29 Sep 2015, 01:04 
Level 3 - Infant

Det er jeg godt klar over S√łren. Men der en hel del opgaver som sagtens kan klares af interns, og eftersom jeg er helt sikker p√• at de ikke er dummere end hvad jeg har oplevet fra andre steder i verden, s√• er jeg sikker p√• at de kan klare de opgaver der bliver stillet - inden for et eller andet imagin√¶rt tidsrum.

Profile  

Unread postPosted: 29 Sep 2015, 11:40 
Level 17 - Jade Raymond

Jeg har haft brugt lidt af begge dele. Og jeg vil blot n√¶vne, at jeg synes det er v√¶rd at overveje, at tage den slags studerende ind som fritidsjobbere i stedet. S√• skal du godt nok op med lidt h√•nd√łrer, til geng√¶ld kan du netop stille krav, og jeg oplever ogs√• at engagementet kan v√¶re st√łrre hos din "praktikant" (som jeg tror det vil kaldes p√• godt dansk).
Samtidig f√•r du m√•ske en tilstr√łmning af flere interesserede, hvis der rent faktisk er mulighed for at lave lidt penge p√• det, og talentmassen i dit udvalg bliver derved ogs√• st√łrre! Der sidder f.eks. nogle afsindigt dygtige studerende hos The Animation Workshop, hvor jeg har v√¶ret heldig at finde nogen af og til.

Profile  

Unread postPosted: 29 Sep 2015, 13:13 
Level 3 - Infant

Ja, det har du ret i. Og jeg har intet imod at betale et eller andet for at f√• et engagement. Har hos tidligere praktikanter i andre roller dog aldrig oplevet manglende engagement hos de praktikanter som jeg har haft eller m√łdt i DK. √ėh lige p√• n√¶r en mandag morgen eller to i ny og n√¶. Men hvad, hvem har egentlig det?

Hvor meget endte du med (ca.) at give fritidsjobbere pr time?

Har tidligere kigget p√• hvad nuv√¶rende og tidligere studerende fra The Aminimation Workshop har lavet, og der er helt sikkert et par stykker som ligger p√• min "√łnskeliste" over folk som kunne v√¶re interessante at arbejde sammen med en dag.

Profile  

Unread postPosted: 29 Sep 2015, 14:19 
Level 17 - Jade Raymond

Jeg ved det faktisk ikke helt, da det ikke var mig, der p√• det tidspunkt stod for den √łkonomiske del af det, men min kompagnon ;)

Men det var ikke så overvældende meget, så vidt jeg ved. Det skal vel lige akkurat kunne konkurrere med Netto eller sådan noget i den stil.
Jeg ved ikke hvad den slags HK-overenskomster dikterer?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]