nonoba.com

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

nonoba.com

Unread post by fehaar » 03 Feb 2009, 16:47

Hey,

Er der nogen der har erfaring med nonoba.com til at lave mp flash spil og kan sige noget om det? Nævnte det for Jonaz og han råbte om at han kendte nogen der havde haft et spil oppe og ikke fået en dadel ud af det og at de derfor var fuppere.... Åbenbart er det noget med pre-game commercials som man skulle få en andel af, men jeg kan se at de også har et eller andet btealingsmodul man kan bruge til at købe spillet og ting til spillet.

Men alle erfaringer er velkomne.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: nonoba.com

Unread post by Zee » 03 Feb 2009, 17:24

Der var en gruppe til NGJ i sidste weekend som valgte at bruge det til deres spil... "The 5 minute MMO". Men de har så ikke (og får nok heller ikke, no offence :D) erfaring med betalings-systemet. Men de har da i hvert fald erfaring med at lave et online multiplayer-spil i deres framework.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: nonoba.com

Unread post by jonaz.dk » 03 Feb 2009, 17:27

Ja det var mit umiddelbare indtryk at de ikke var helt fine i kanten efter jeg hørte to præsentationer ved sidste igda arrangement der sammenlagt havde i omegnen af 1.5 mil plays og 0 kroner på deres nonoba konto. De nævnte at de skulle have andel i nogle reklameindtægter som aldrig var dukket op... så vidt jeg forstod deres præsentation.

Efterfølgende har jeg kigget kort på nonoba business model og kan se at den overvejende går ud på at folk selv skal implementere betalingsløsningen der eksempelvis går på at sælge in-game content. Men disse implementationer er ikke tilstede i de pågældende projekter. (eller Zombie spillet som er det eneste jeg kan huske).

Og så står den jo for egen regning at de ikke har fået en krone ud af deres projekt.
Undskyld forvirringen.

Men erfaringer med betalingsløsninger på http://www.nonoba.com modtages gerne.

Chris
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 05 Feb 2009, 15:45

Re: nonoba.com

Unread post by Chris » 05 Feb 2009, 16:09

Hejsa Folkens.

Vi giver ikke refshare for reklame indtægter på Nonoba.com. Ikke mindst fordi vi ikke har nogen reklamer på sitet overhovedet.
Det er dog frit op til udviklere at implementere og tjene penge via et af de eksisterende reklame systemer der allerede findes på dette marked.

Både http://mochiads.com/ og http://gamejacket.com/ kan anbefales.
Tidligere har gamejacket ikke virket med vores system, men vi løste det problem i fællesskab for et par uger siden.

Sidst men ikke mindst elsker vi gode multiplayer spil, så hvis du har en god ide og den tekniske knowhow til at implementere det sponsorere vi gerne spillet!

/Chris
Nonoba.com

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: nonoba.com

Unread post by jonaz.dk » 05 Feb 2009, 16:28

cool :)
har du nogle gode eksemper på spil der tjener fornuftige penge på jeres site?

og nogle planer om at understøtte eksempelvis Unity?

ellers syntes jeg jeres service ser tasty ud.
har et par gode ideer på lager. mangler dog tid og der var også lige et andet projekt der skal være færdigt inden jeg kaster mig ud i noget nyt.

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: nonoba.com

Unread post by fehaar » 05 Feb 2009, 16:57

LOL, godt at du læser med her Chris. Vidste ikke i var danskere før Jonaz skrev det til mig på mail. Men super. Det kan jo gøre det lidt lettere at kommunikere.

Helt ok at i ikke har reklamer - selvom det kan være en pokkers god måde at få penge til både jer og spiludviklerne på. Det er dog lidt tricky på det globale plan...

Jeg synes også Unity understøttelse kunne være top €. Det burde være til få til at ske da i kører .NET på backend (right?).

Nogle af de spil jeg har i tankerne er "async" multiplayer games. F.eks. turn-based games hvor man skiftes til at tage sin tur og kan gøre det når man lyster. Så man opdaterer en global state når man tager en tur. Dem der er med i spillet kan så få fat i den state og se hvor spillet er henne. Er det muligt at lave med jeres service, eller er det kun gearet til at man er online samtidigt?

User avatar
YaiEf
Level 1 - Speck of dust
Posts: 13
Joined: 20 May 2008, 01:13
Contact:

Re: nonoba.com

Unread post by YaiEf » 05 Feb 2009, 17:18

Jeg skrev koden til mp Zombies på nonoba, og har næsten kun godt at sige om hele processen. Det nonoba systemet er bygget til gør det fantastisk godt.

Der er nogen avancerede features jeg saver og Chris har lovet der kommer en federe lobby inden alt for længe. Et spil lever desværre kun så længe der er spillere i det, så der er ikke mulighed for et rigtigt async spil, desværre. Der køres .net på backend, så lur mig om Unity ikke bliver understøttet så snart det bliver mere mainstream.

Men har man ideer for et online mp flash spil så kan jeg kun anbefale Nonoba. Man sparer virkelig meget besvær, især med de indbyggede data APIer og deres hosting.

Jeg har også overvejet betalings-elementer i mine spil, men tror der mangler et virkelig fedt spil der kan bane vejen. Lige nu tror jeg der er meget få brugere på Nonoba der har købt "coins" - så for at overtale de første par tusind skal man nok have et federe spil end Zombies. Hvis man investerer et par hundrede timer burde det også være fint muligt :)

Derudover så kan man sagtens poste sit spil til sider som Kongregate og få ad revenue nemt derfra. Zombies har tjent $242 på den konto indtil videre og det er uden at implementere nogen af deres APIer. Men selvfølgelig småpenge i forhold til hvad betalings-modulet potentielt kunne give. Hvis betalingsmodulet på nonoba først bliver en succes tror jeg nok alle skal høre om det :)

Jonas

Post Reply