Fed idé til et online spil.

Rasmus466
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 08 Nov 2009, 23:17

Fed idé til et online spil.

Unread post by Rasmus466 » 08 Nov 2009, 23:22

Hej. Jeg har fået en rigtig, rigtig fed idé til et spil og ved simpelthen ikke hvem eller hvad jeg skal kontakte.
Spillet forgår på selve internettet og er ikke et spil som f.eks. counter strike eller world of warcraft.
Håber man kunne få nogle fede tips.

Hilsen Rasmus fra nordsjælland. ;)

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by Pelding » 08 Nov 2009, 23:51

Lav spillet selv.
Hvis du ikke kan det, så betal nogen for at gøre det.
Hvis du ikke har råd, så find nogen der vil gøre det gratis.
Ellers giv op.

Der findes ikke firmaer der tager imod gode spilideer og producere dem.

Alternativt: Bliv ansat i en virksomhed hvor du får lov til at designe den næste produktion.

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by Pelle K » 08 Nov 2009, 23:56

Og du kan roligt dele den, for sandsynligheden for at du har fået en original idé ligger et sted i promillerne :)

Rasmus466
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 08 Nov 2009, 23:17

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by Rasmus466 » 09 Nov 2009, 09:40

haha :D . Fair nok så må man jo finde nogen der muligvis har lyst. Men idéen går ud på istedet for bare når man spiller poker over nettet så, styrer man f.eks. en lille mand ligsom i Harbo og så løber man rundt på et casine med både poker, 1-armedetyveknægte, roulette osv. og så skulle det være online sådan så du går rundt med en masse andre mennesker online, sådan så det bliver måske lidt sjovere og mere varirered, istedet for bare at smutte ind på et pokerbord og bare spille. Så spillet bliver lidt sjovere. Så du kan være i las vegas men stadig sidde i stuen :lol: ;)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by Scurvy Lobster » 09 Nov 2009, 11:17

Online hassardspil med avatarer har efterhånden været fremme længe, så det er der ikke noget nyt i.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by krolldk » 09 Nov 2009, 15:16

Rasmus: Du bør spørge dig selv hvordan du mener det vil forbedre oplevelsen, eller forøge indtjeningen på spillet, i forhold til f.eks. et spil hvor man bare vælger det spil man vil spille, og så kan gå igang med det samme.

Personligt tror jeg ikke der er meget at vinde på den model.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by ZeroHero » 09 Nov 2009, 15:41

Jeg ser tit folk fra spilindustrien kritisere spil idéer for ikke at være orginale nok! Behoever spil virklig at havde unikke features for at folk vil spille dem? Bevares det vil selvfoelige vaere dejligt at kunne fremlægge et revolutionerende spil med helt nye features osv. Men derfor er det jo ikke garanti for at spil vil sælge. Er det ikke langt mere vigtigt at finpudse sine features frem for at udvikle nye features? Tag nu for eksempel Blizzard, har de nogen sinde lavet noget orginalt? Trods det har de altid kunnet sælge deres spil. Bare en tanke! :)

Rasmus466
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 08 Nov 2009, 23:17

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by Rasmus466 » 09 Nov 2009, 19:05

Jeg takker for jeres kommentarer de har faktisk hjulpet lidt :). Men har tænkt mig at tage til københavn hvor firmaet der lavede Hitman er. For har en del tanker omkring spil jeg gerne vil have ud. :)

Men selve det her med pokerspillet er jo bare en måde måske at lave det lidt mere sjovt. Istedet for at bare klikke sig ind på et link og så er man på et pokerbord. Så, det ikke så meget det at det skal være helt nyt eller andet, bare en idé for at gøre spillet sjovere :).

TheGameBoy
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 12 Aug 2009, 11:41

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by TheGameBoy » 09 Nov 2009, 23:33

Hey Rasmus466

Jeg vil først og fremmest sige, er det er en ganske sjov ide du har fået, men jeg må desværre fortælle dig, at den langt fra er original. Kan tydeligt huske et gammelt GameBoy spil, hvor man gjorde præcis om du fortæller. Desuden findes der også en lignende funktion i nogle af de gamle Pokémon spil.

Nu har jeg selv spillet online poker i snart 5 år, så vil mene at jeg har en smule forstand på det emne ;)
Personligt så har jeg lidt svært ved at se, hvordan din ide egentlig skulle gøre et pokerspil sjovere. Du må tænke på, at rigtig mange af de pokersites som findes i dag, har over flere tusinde bord kørerende på samme tid. Hvis alle disse borde skal kører på samme tid og i fuld 3D, så vil det virkelig kræve meget af kundernes computere. Hvis ikke kunderne har en fornuftig computer til at håndtere så meget 3D, så vil mange slet ikke opleve den følelse af Sjov, som du gerne vil give dem.

Faktisk, så findes der allerede et lignende tiltag ved navn PKR.com Dette er også et pokersite, hvor alt omkring bordet er i fuld 3D (dog er alle menuer i 2D, så man kan ikke skifte fra bord til bord i 3D) Dette kunne jeg ikke spille på min gamle PC, da den simpelthen ikke kunne håndtere så meget 3D grafik. Ved at stille sådanne krav begrænser du nok i virkeligheden din brugerflade frem for faktisk at udvide den.

Desuden, inden for Poker strategi, findes der et koncept der hedder "Table Selection" der i alt sin enkelthed går ud på, at man skal huske at vælge den rigtige plads, ved det rigtige bord, når man spiller poker - gør man ikke det, kan det koster dig dyrt i længden. Det fede ved online poker, siden at man har adgang til flere tusinde borde på samme tid, er du har rig mulighed for at at benytte dig af Table Selection, fordi du lyn hurtigt kan finde et nyt bord frem, hvis ikke det bord du stå ved nu, opfylder dine krav. Denne startegi vil blive gjort en del vanskelig at benytte sig af, hvis man var nødsaget til at skulle gå rundt om alle bordene.

Håber ikke det ødelage din ide alt for meget, synes bare det var vigtigt lige at pointer nogle mangler i din ide. Dog skal det langt fra forhindre dig, i at henvende dig til et firma der gerne vil starte et pokersite op, men din ide.

Ang. at smide nogle spilideer efter IO Interactive, så synes jeg da helt klart du skal prøve ad. Du skal dog være forberedt på at få afslag, med mindre at dit design dokument virkelig er overbevisende.

Håber det kunne hjælpe :)
Kristian Hedeholm:
Datalogi studerende v. Århus Universitet.
Skribent hos UngeSpiludviklere.dk
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by spa » 10 Nov 2009, 00:14

Jeg har urimeligt svært ved at forestille mig at IO kunne være interesseret i at samle ideer op fra gaden. Især kategorien online-pokerspil.

Hvis du vil designe spil så er der grundlæggende to muligheder:

1) Start dit eget.

2) Få job hos et spilfirma som programmør/grafikker/leveldesigner/lyddesigner eller lign. og begynd at pitche dine ideer internt.

Gamedesigners bliver traditionelt ikke ansat udefra - og især ikke hvis de ikke har en masse konkret erfaring på succesfulde titler. I denne her branche er alle latente game designers - når bare man har fået foden indenfor døren.

Held og lykke.
::Søren P Andersen
::Showcase

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by krolldk » 10 Nov 2009, 10:19

ZeroHero: Du rammer hovedet på sømmet: Originalitet er overvurderet, og execution er undervurderet.

Man kan have et nok så fantastisk og innovativt design (Og der er iøvrigt meget, meget lang vej fra en ide, til et design), men hvis man ikke formår at udføre ideen elegnt og afpudset, laver man et spil folk ikke gider spille.

Jeg tror, at når vi branchefolk reagerer med "Det er altså ikke originalt det der", så er det fordi man så uhyre tit hører folk pitche noget som værende det vildeste mest innovative siden brød i skiver. Nu, brød i skiver *på tværs* !!

Min umiddelbare reaktion er som regel: "Ja ok, men er det fedt ?". Innovation er defineret som et opgør med tradition og etablerede riter. Innovation er med andre ord ikke godt som sådan, i sig selv. Der er en del traditioner og riter der faktisk er ret fornuftige og værd at holde på. f.eks. bør man skyde helt traditionelt efter at ens spil er underholdende at spille.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Fed idé til et online spil.

Unread post by Zee » 10 Nov 2009, 10:52

Enig med Trenox, du kan være næsten helt sikker på at en tur til IOI kun vil være spild af tid.
Du kan jo sende en mail til dem og høre om de er interesserede i et møde med dig, og så kan du få et afslag der (der kan dog godt gå flere uger/mdr før de svarer), så sparer du dig selv for turen :)
Men ellers er det bare om at arbejde videre på dine idéer, hvis du får nogle gode spil idéer som kan omsættes til f.eks. et Flash-spil, så er det måske noget man kunne lave sammen med 1-2 andre og få ud til slutbrugerne.

Post Reply