Industry links | Danish game productions | Contact | Latest threads |
Google Translate |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Development | Offtopic |

| Event Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Windows Phone 7 - Need help
PostPosted: 01 May 2012, 10:06 
Level 9 - Conjurer

Hej alle her inde. 8-)
Jeg er en [Ros Af Mig] programmÞr, der har lavet en Winndows Phone 7 [WP7] App, som jeg prÞver at submitte til Marketplace. Jeg har testet i hoved og [Bib] pÄ emulatoren, og har vist luset ud i de fleste fejl... Men men men... NÄr jeg submitter til Market og lader dem teste gennem, sÄ er resultetet "Fail" og det fatter jeg jo ikke noget af? Specielt ikke nÄr de siger at den "fails to launch on all devices" og "silently terminates at launch" se den fulde besked nedenfor....

Mit rigtigt store problem er at jeg ikke ejer en WP7 selv :? sÄ jeg er sku ved at lÞbe lidt tÞr for ideer til hvordan i alverden jeg skal finde ud af hvad der er i vejen? Umidbart har jeg et par tanker:
1: Er der nogle der har en WP7 telefon (Helst Nokia Lumia 710, eller Nokia Lumia 800) og som kunne vÊre fristet til at droppe forbi VallensbÊk en dag eller 2, og fÄ en kop kaffe?
2: Er der nogle der har oplevet det samme med deres apps og kunne komme med input til hvad der kunne vĂŠre galt, og hvordan jeg lĂžser det?
3: Er der nogle udviklere der er meget inde i WP7's API som kunne sige hvordan jeg evt kan opsÊtte noget skÊrm output som med garangti vil kunne fortÊlle hvad der er gÄet galt? [Ps. Links til API metoder er fint.]

Det er lidt de 3 ideer jeg har til hvordan jeg kan komme videre. !Anny Idea is wellcome!

Microsoft App Submit result:
-------------
Comments: The application cannot be tested for compliance for Windows Phone 7 Application Certification Requirements because it fails to launch on all Windows Phone 7 devices. The application silently terminates at launch. Result: Fail
-------------

Min app: Hvis du er intresseret er det "bare" en lille Rollespils App, med nogle "simple" vÊrktÞjer. I fÞrste omgang til DnD 3.5, men sÄ snart den submittes udvider jeg med, Bla. Dark Herresy.

Profile  

Post subject: Re: Windows Phone 7 - Need help
PostPosted: 02 May 2012, 10:36 
Level 53 - Syntax error

sunstar wrote:
Microsoft App Submit result:
-------------
Comments: The application cannot be tested for compliance for Windows Phone 7 Application Certification Requirements because it fails to launch on all Windows Phone 7 devices. The application silently terminates at launch. Result: Fail
-------------

Hvis jeg lÊser det rigtigt, sÄ det er skriver er:

"Din app virker ikke pÄ ALLE windows 7 telefoner i verden!"
-og til det kan man kun sige: velkommen i klubben :)

SÄ du skal nok ind og restricte de devices din app understÞtter, sÄ du kun "claimer" at virke pÄ x devices (antager at man kan det pÄ Marketplace nu om dage, men ved ikke lige hvor).
-f.eks. dem hvor du understĂžtter skĂŠrmstĂžrrelsen e.l.

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 13:56 
Level 9 - Conjurer

Tak for input 8-)
Jeg er nu rimeligt sikker pÄ at de mener "Virker ikke pÄ alle (de 2) devices (vi har testet med) i verden" .. Men Ja formuleringen er vist ret Äben :geek:

App storen har ikke nogle device selection (ikke endnu i hvert fald)... SÄ jeg er rimeligt sikker pÄ at det ikke er her jeg skal finde fejlen ....

Men sjovt nok har dit reply bragt mig ind pÄ noget af det rigtige alligevel 8-) sÄ tusind tak for det :!: det keyword der fangede min opmÊrksomhed er "virker ikke pÄ alle I VERDEN" og det er self der problemet ligger... Lokalicering af appen: Det jeg tror der mÄske ikke virker, er devices der kÞre med et af de sprog jeg ikke understÞtter ...

Eg. Min app understĂžtter da-DK, og en-US... Men Inderen fra Microsoft [NEJ det er ikke rasisme MS test center ligger i Indien] har self testet med kn-IN (eller hvad de nu bruger) ....

Jeg tror nu nok at min egen fallback til en-US den virker fint... Men noget kunne tyde pÄ at et af de biblioteker jeg bruger ikke har fail safe fallback ved cunture Êndringer :geek:

Jeg takker ...
Ps. Men hvis andre har andre ting jeg kunne / bÞr kigge efter sÄ sig endelig til .... sÄ spare jeg sikkert et par ugers tid pÄ at resubmitte ;)

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 22:35 
Level 12 - Master of the dark arts

Hep,

Vi har et par forskellige devices inde hos os (Lumia 800/Omnia 7), sÄ send mig din XAP fil pÄ en eller anden mÄde, sÄ vil jeg med glÊde prÞve den af og se hvad der sker.

Profile  

PostPosted: 04 May 2012, 17:11 
Level 9 - Conjurer

Hey fehaar.
Tusind tak for tilbudet :) Meget generĂžst :!:

Min mistanke om at det var en refference dll der ikke understyttede andre sprog var korrekt, og efter at have fjernet denne har jeg nu fÄet appen lidt videre i processen... Den der dog stadig ikke fÊrdig submittet til marked endnu ....

Men hvis tilbudet stadig stÄr ved, nÄr jeg enddang har fÄet den submittet fÊrdig, sÄ vil jeg nok tage imod...

Indtil videre sÄ tak for hjÊlpen...

Mvh SĂžren.

Profile  

PostPosted: 14 May 2012, 09:43 
Level 12 - Master of the dark arts

Naturligvis. Du siger bare til.

Profile  

PostPosted: 07 Jun 2012, 11:40 
Level 9 - Conjurer

SĂ„ har jeg lige postet links til resultatet under "Showcase" ...

SĂ„ venligst hop ind og prĂžv den og kom med lidt feedback

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]