Hjælp mig med at lave en spilserie

SecretService
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 29 Nov 2011, 18:38

Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by SecretService » 29 Nov 2011, 19:05

Jeg har brug for folk der vil hjælpe mig med at udvikle en spilserie.

Spilserien skal kombinere gameplay og grafik fra spil som f.eks GTA, L.A Noire, SOCOM og diverse simulator spil.

Hovedemnet er at spillene skal få spillene ind i miljøer som man ikke stifter bekendtskab med hver dag.

Hvert spil skal koncentrerer sig om en politienhed, politiagenturer, militære eliteenheder, efterforskningsafdelinger.

Det skal både være udenlandske og danske der skal fortælles om

Håber det lyder interessant for nogle af jer.

OlyStein
Level 2 - Grain of sand
Posts: 25
Joined: 17 May 2008, 11:20
Location: Copenhagen

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by OlyStein » 29 Nov 2011, 22:16

En spilSERIE med grafik og gameplay på niveau med GTA, intet mindre... Sådan en lille sag kan man vel strikke sammen i løbet af en syv-otte år, med et par hundrede mand :)

Spøg til side: Med et så ambitiøst oplæg må du hellere specificere nærmere, hvad du egentlig forsøger at opnå, hvad du mangler, og hvad du selv kan bidrage med... Ellers lyder det bare dyrt og naivt.

Men ellers velkommen til forummet, undskyld de hårde ord, og held og lykke med din spilkarriere 8-)

SecretService
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 29 Nov 2011, 18:38

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by SecretService » 30 Nov 2011, 00:09

Jeg er godt klar over det tager lang tid.

Jeg har idéerne lige fra historierne, hvad der skal ske osv.

Jeg har bare ikke færdighederne til alt det grafiske og skabelsen af figurer osv

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by JesperN » 30 Nov 2011, 08:10

Så må jeg nok gå i OlySteins fodspor og informere dig om, at du ikke kommer langt med det herinde.

Idéer er der masser af og alle har dem. Færdighederne og ikke mindst viljen og talentet er i langt højere grad en mangelvare, og noget der kræver årevis af træning og gåpåmod.

Hvis du rent faktisk vil gøre dig nogen forhåbninger om at lave et spil på den skala, skal du gøre to ting:

1. Find mere præcist ud af, hvad du vil bidrage med. Det er ikke nok blot at have idéerne medmindre du er en stor skikkelse indenfor spilverdenen (og det er sikkert stadig ikke nok). Du skal kunne programmere eller kunne lave grafik eller være super dygtig til at lave godt spildesign osv.

2. Start småt. Der er ingen der kan kaste sig over en spilproduktion i GTA-skala bare fra ingenting. Og et er mere end muligt at lave super interessante, flotte og spændende spil på en langt mindre skala. Spil i GTA klassen kræver flere hundrede mennesker, der arbejder på spillet i flere år.

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by Zee » 30 Nov 2011, 13:53

SecretService: GTA4 tog 3,5 år at lave, der var over 1000 mennesker involveret i udviklingen og det kostede over 500 millioner kroner at udvikle.... Når du så kommer med et meget kort/upræcist oplæg til en spilserie (endda ikke bare et enkelt spil), og refererer til den slags projekter så er det MEGET svært at tage dig eller dit projekt specielt seriøst.
Medmindre du selvfølgelig har ½ milliard liggende at smide i projektet, det nævner du selvfølgelig ikke noget om.

Du er nødt til at få lidt realitetssans bygget ind i dine idéer. Hvis du f.eks. revurderer, og overvejer at prøve at få udviklet et enkelt mobilspil, så kan det være der er en reel chance for at det kan blive til noget. Men det kræver dog nok stadig at du har mere at tilbyde produktionen end en idé, de fleste personer der er i stand til at udvikle spil har også deres egne idéer, og der er en stor sandsynlighed for at de bedre kan lide deres egne idéer end din. Så hvis det eneste du kan bidrage med er idéer, så skal de VIRKELIG være gode og sælges godt for at du overhovedet kan få nogle til at gå sammen med dig om at lave et lille mobilspil.

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by Christen » 30 Nov 2011, 15:09

Gad vide om der er et tilsvarende forum for film branchen, hvor de også får tilfældige henvendelser fra folk?
(Jeg har en ide til en film det er en mellemting mellem Titanic og Avatar. Jeg har dog ingen midler eller færdigheder til at lave det, vil I ikke nok?)

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by JesperN » 30 Nov 2011, 15:35

Selvfølgelig er der det :)

SecretService
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 29 Nov 2011, 18:38

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by SecretService » 30 Nov 2011, 19:10

JesperN: Det er flot, blev netop rådgivet af et af danmarks største spilfirmaer til at søge hjælp herinde..


Og har masser af realitetssan, idéen kommer jo ikke bare ud af det blå.. Og hvis det stod til mig var det også de store spilfirmaer der stod for produktionen

JesperN
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 07 Feb 2011, 11:28

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by JesperN » 30 Nov 2011, 19:48

Men derfor har Zen jo stadig fuldstændig ret i, at ALLE her i brancher har idéer, og i 99% af alle tilfælde foretrækker man sine egner idéer fremfor andres. Hvis du ikke kan fremvise noget mere konkret og udarbejdet, og samtidig ikke har andet at tilbyde processen end dine idéer, uden en baggrund med tidligere spilsuccesser, så skal du forvente - konservativt sagt - at ingen vil samarbejde med dig.

User avatar
Morten Brunbjerg
Level 4 - Newbie
Posts: 40
Joined: 04 Aug 2011, 13:12
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Hjælp mig med at lave en spilserie

Unread post by Morten Brunbjerg » 01 Dec 2011, 22:43

Kan du ikke fortælle lidt mere om dig selv, dine talenter og din erfaring? Hvad driver din lyst til at ville det her projekt?

Jeg er spilforfatter og hjælper gerne med at få noget struktur over ideerne hvis det ellers er nødvendigt. Du er velkomment il at kontakte mig, jeg hører gerne dine tanker.

Morten Brunbjerg
http://level12.dk

Post Reply