Opfølger på DR P1 radio interview om "bibelspil"

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Opfølger på DR P1 radio interview om "bibelspil"

Unread post by jonaz.dk » 30 Jul 2009, 11:28

Jeg blev kontaktet af Ulla Abildtrup, journalist på DR P1 som ville lave et radio interview med eders undertegnede omkring min (med professionelle branchebriller på) vurdering af ’Biblens levemuligheder som spil i dagens Danmark'. Et noget uvant emne for mig skal det siges.

pt. ved jeg ikke lige hvornår det bliver sendt osv. Men Ulla har lovet at sende mig et link når det er klar.

Jeg syntes ikke jeg havde tid til at redegøre i detaljer. Der var kun afsat 10-5 minutter til telefon interviewet så det var ret hurtigt overstået.
Og det kan jeg jo virkelig ikke have siddende på mig. Når nu jeg endelig havde gjort så meget forberedelse! (og endelig havde jeg endda også lidt tid i en stille sommerferie periode til at levere lidt længere formuleret content til sitet..selvom det måske ikke lige er her vi finder modtagerne) ;)
Men nu bringer jeg mine overvejelser i forbindelse med interviewet her. Med det forbehold at jeg ikke har en årelang markedsførings eller religionshistorisk uddannelse bag mig.

Så endelig har Kristligt Dagblads læserne og P1s lytterne en grund til at kigge forbi sitet. Og ikke ment som en opfordring til disse om at skrive indlæg om at jeg skal brænde op i helvede for mine eventuelt blasfemiske udtalelser. Eller helvedet er måske ok.. så længe de har sprut og foxy vixens på lager. Bring it on! ;)


Status
Status på kristne spil er overvejende at det er noget rærligt makværk. Det ender som regel galt når allerede meget kristne mennesker kaster sig ud i disciplinen spiludvikling. Eller kirken kaster lidt peanuts efter mindre profilerede udviklere til at gøre det for sig.
Det skal stå klart at der kræves en hulens masse penge, erfaring, kompetencer, virksomheds struktur og tid osv. at udvikle spil der kan klare sig på topniveau og markedsvilkår.

Måske det mest kendte eksempel i nyere tid Left Behind - Eternal Forces.
Image
Men en sørgelig gennemsnits review score på 45,33%
http://www.gamerankings.com/pc/928956-l ... index.html
(Efterfølgeren har klaret sig lidt bedre)

Deciderede kristne spil er som sagt ikke det hotte. Men det betyder ikke at kristen mytologi ikke kan klare sig i spilverdenen. Det gør den i højeste grad.
For at give læserne/lytterne et indblik i hvad der rykker i den mere mandlige målgruppe vil jeg som eksempler vil jeg nævne to kommende spil.
Dante’s Inferno og Darksiders som begge benytter sig af kristen mytologi uden at være frelste kristne spil henvendt til kristne. Og det er et virkelig højt produktionsniveau vi er oppe i bare alene ved at se på deres markedsføringsmateriale.

Dante's Inferno - Developer Diary
http://www.gametrailers.com/video/devel ... erno/52591

Darksiders - Promotrailer
http://www.gametrailers.com/video/exclu ... ders/52418

Der er da lyspunkter. Hvis vi ser på det amerikanske firma Digital Praise har de rent faktisk produceret musik spil af rimelig hæderlig kvalitet. Jeg fik under lidt research til interviewet kigget på Dance Praise til iPhone som ikke er helt skidt når det endelig skal være et spil med kristent tema sammenlignet med andre ens genre spil på platformen.

Dance Praise til iPhone
Image

Spørgsmålet er som om den succes ville kunne gøres efter i Danmark. Og om det ville være relevant.
Jeg er ikke inde i den kristne musik scene. Men jeg tvivler på at de findes i den fornødne kvantitet og kvalitet til at tale til andre end allerede kristne mennesker, som allerede er kunder i butikken.

Fabulerede titler som SalmeStar og Thomas Kingo Dance Dance Revolution giver jeg ikke de store chancer på et kommercielt marked. Andet end som kitchede ironiske kuriositeter.

På undervisnings siden er det en anden snak. Her er kvaliteten og production values ikke i samme grad altafgørende for et produkts succes. Og elever tager nærmest imod alt med kyshånd for at få noget mere underholdende end den gennemsnitlige dræbende religionsundervisning eller konfirmationsforberedelse.

Forretningen
For at kunne gå ind og lave den mest givdige vurdering bliver vi nødt til at gå ind og se på folkekirken som forretning og se hvordan det ville give bedst mening af understøtte dem med spilproduktioner.
Hvis vi starter helt fra bunden skal vi se på deres økonomi. De har indtægter for 6 milliarder. Og tilsvarende høje udgifter der ligger og svinger mellem +/- på en ca. 30-100 millioner om året. Den overvejende forretningsindtægt er på 5,5 milliarder som kommer fra kirkeskatten og resten på 0,5 milliard er statstilskud.
Meget overskueligt er kirkeskatten naturligvis den helt store indtægt der giver mening at kigge nærmere på. Og det er da også et faktum at folkekirkens procentmæssige medlemstal i befolkningen er langsomt og jævnt dalende i følge sattestikken for de sidste 20 år. Her kan vi også tilskrive de seneste års massiveindvandring fra ikke-kristne lande i perioden en del af den procentcelle tilbagegang.
Så før eller siden bliver de nødt til at se på nye muligheder for indtjening hvis de ikke vil indskrænke deres aktiviteter.

Med hensyn til kirkeskatten er det i dåben det hele sker som jeg vil kalde for deres ’core business loop’. Hvor alle døbte indtræder som fuldgyldige medlemmer af folkekirken og er dermed forpligtet til at betale kirkeskat når de år senere i livet kommer ud på arbejdsmarkedet og har en skattepligtig indkomst.
Min vurdering går på at det giver mest mening af satse på underholdningsprodukter der brander folkekirken/kristendommen og de traditionelle ritualer og værdier som et moderne og cool foretagende. Som det er ok for den almene befolkning at være associeret med uden at disse behøver at føle de er ude på pinlig grund.

Branding
For at kunne gøre folkekirken til en naturlighed at være en del er det ikke nok at satse på fx. relativt billigt udviklede undervisningspil til folkeskoleniveau på spilsiden. Der skal langt mere til.

Det er naturligvis en stor opgave at vende kristendommens og religioners image i det heletaget i vores forholdvist veluddannede og oplyste del af verden. Og man kunne da også anklage en virksomhed der lover evig lykke i paradis (når du er død) for at være ude på et rationelt vildspor og som oven i købet benytter sig af falsk reklame. Og bygget over litteratur nedskrevet flere hundrede år efter de påståede hændelsesforløbs indtruffenhed og overleveret fra tvivlsomme kilder. Yderligere redigeret og sammensat efter behov i de følgende århundreder.

Så jeg mener ikke det ville være skudt helt forbi at satse mere på branding af de mere universelle budskaber og ritualer frem for bibelsk korrekt forkyndelse og evangelisme. Og især de mere bløde kvindelige værdier hvor kirken er det hyggelige og romantiske sted at blive gift. Og naturligvis også få døbt sine børn. Herunder også dåb af ikke døbte konfirmander.

I det optimale tilfælde burde folkekirken ansætte en administrerende direktør med erfaring fra mediaverden der kan tage hånd om en helt nyt brandingstrategi som jeg mener der har behov for. Om de er klar til det spring er en helt anden snak.

Målgruppe definering
Optimalt set skal brandingstrategien tilbyde en lind strøm af forskellige produkter til mange målgrupper fra barn til reproduktiv voksen af begge køn. Ikke den billigste løsning og fokus kan efter behov indsnævres til kvinder i tyverne og trediverne.
Forstået at kvinderne antages at have den afgørende tunge på vægtskålen når vi taler om de serviceydelser folkekirken tilbyder så som giftemål og barnedåb (her spiller familiens forventning og tradition selvfølgelig også ind). Og især tvivler-segmentet og lettere skeptikere der står og ikke helt ved om de skal døbe eller få navngivet deres barn skal der kastes kræfter efter.
En omfattende brandstrategi kan indbefatte alt fra film, tv, spil, internet, reklamer, events osv.

Som eksempel er YouTube videoer som følgende med 10 millioner hits, i skrivende stund, fantastisk branding af bryllupsritualet.


Spil optager som bekendt meget af børn og unges tid. Gennemsnitsalderen for computerspillere ligger over 30 år og er en faktor i vækst. Så det giver helt sikkert mening at udvikle computerspil i branding øjemet. Som også rammer de lidt ældre målgrupper sidst i tyverne/starten af trediverne. Hvor vi for mænds vedkommende mest er ude i Operation: "Psykologisk Blødgørelse" overfor kirken som institution.

Konkrete forslag for at ramme den kvindelige målgruppe
For at gå helt konkret i kødet på hvad kunne der gøres for at fange især den kvindelige målgruppernes interesse. Skal vi se meget på hvilke faktorer i spil der generelt er appellerende for kvinder.
Her kan nævnes sociale elementer, problemløsning, historie og identificerbare karakterer. Og der skal passes på med at indgå refleksbaseret gameplay, voldelige elementer og navigation i 3D miljøer.
Det ville give mening eksempelvis at hente inspiration fra et af verdens mest sælgende spilfranchises The Sims med over 90 millioner kopier langet over disken.
Og det er da også værd at nævne at de kristne værdier naturligvis er langt mere i sync med denne målgruppe.

Til bryllup i Sims Online
Image

Vi kan gå videre og hente inspiration fra casual games markedet fra et firma så som Big Fish games. http://www.bigfishgames.com
Hvor der er meget fokus på puzzlebaseret gameplay.

Og ikke mindst Facebook hvor vi ser spil som Pet Society være utroligt populære i segmentet. En slags tamagochi/’Sims light’ verden hvor spilleren løser små opgaver og tjener penge til at indrette sit hus. Hvor du også kan besøge dine Facebook venners huse.

http://www.playfish.com/?page=game_pets

Man kunne nemt forestille sig et Pet Society lignende konceptet udbygget med bryllups ceremoni og barnedåb for karakterne som nogle af de helt store ting der kunne opnås i spillet.

Image


Operation: "Psykologisk blødgørelse"
For at nå den mandlige målgruppe er vi ude i en større operation. Forklaring følger.

Bud #1 Gå ikke i små sko
Et case study jeg lige ville smide ind fra siden fra de hjemlige breddegrader er LEGO. Virksomheden har i mange år gået og fået produceret div. LEGO brandede spil ud i byen på moderate budgetter. Ingen af dem voldsomt store successer. Måske endda det modsatte.

Det er først da de tager det store spring. Laver licensaftaler med andre allerede store brands så som StarWars, Indiana Jones, Batman. Og de smider rigeligt med udviklings og markedsføringspenge, som er timede fornuftigt med film releases, efter nogle dygtige udviklere (Traveller’s Tales) http://www.ttgames.com som har talentet og forstår at lave spil af god international kvalitet. Og er hvad der skulle til for at hele deres spilstrategi går op i en højere enhed og de får skabt nogle succesfulde produkter.
Så der er ingen grund til at gå i små sko. Det er simpelthen ikke en mulighed hvis man vil ud og skabe en international succes der appellerer til fx. et overvejende mandligt publikum. Og glem alt om kun at satse på Danmark som modtagerland. Markedet er alt for lille til at understøtte den slags produktioner.
Og ja.. det koster penge. Præstepølserne skal dybt i kirkebøssen for at finansere den slags aktiviteter. Nedlæg evt. en kirke eller to på Falster eller hvad ved jeg. Med indtægter på skattefri 6 milliarder om året burde det ikke være umuligt at hive nogle penge ud fra andre steder.
Mulighederne skal selvfølgelig undersøges for hvad der forretningsmæssigt giver mening i form af eksterne investorer og professionelle samarbejdspartnere.
Det optimale ville selvfølgelig være at få produceret så gode spil at de tjener sig selv hjem med fornuftigt overskud. Ikke den nemmeste disciplin at kaste sig ud i.

Bud #2 Drop "I <3 Jesus" tankegangen
En generel ting de skal have for øje er at de ikke sovser branding/underholdnings produkter ind i 'Jesus Love' og 'Gude Suppe' hvis det er henvendt til den generelle befolkning. Da dette kan virke afskrækkende og pinligt på modtagerne.
Ikke-kristentpraktiserende mennesker kan meget hurtigt føler sig distanceret fra religiøse grupperinger. Jo mere fanatisk de er i deres tro jo værre.

Som eksempel på nedtoning (direkte fjernelse) af hovedkarakter kunne man nævne blogfænomenet 'Garfield Minus Garfield'. Hvor fjernelsen af hovedkarakteren Garfield gør den klassiske stribe ufattelig sjov i modsætningen til de oprindelige Garfield striber som altid har været ren røvballe og usjove.
Image
http://garfieldminusgarfield.net/

Bud #3 Indførelse af coolness faktor
Et andet problem i at henvende sig til en ikke-troende skeptisk målgruppe hvis der påtænkes at bruge bibelske karakterer. Er at der fx. i de bibelsk kristnes sammenhæng er en fundamental mangel på coolness.
Indse det!! Jesus med venner som fremstillet i biblen og kristne illustrationer ER BARE IKKE COOL. Fra målgruppen gives ikke særligt mange respektpoint til en flok svansede, langhårede, sandalhippier der tåger rundt i ørkenen, snakker om hallucinationer og laver trylleshow.
Der skal vi ud i noget alvorlig karakterudvikling med massere af kreativ frihed før vi har nogle karakterer der virker appellerede på et moderne publikum.
Hollywood gør det konstant, og med succes. Jeg kan godt se den ville være politisk svær at sluge i kirkegående kredse. Men jeg mener det er et nødvendigt skridt hvis der skal laves spilproduktioner til den omtalte mandlige målgruppe.

Batmans udvikling fra tressernes TV serie til biografhits som The Dark Knight i dag.
Image
Image


Hvis vi ser på et par moderne repræsentationer af historiske personer og græsk mytologi fra oldtiden. Er fællesnævneren muskler, mandighed, brutalitet og vrede. Alle sammen maskuline værdier som tiltaler det mandlige publikum. Helt ind i reptilhjernen der bliver stimuleret af dominerende adfærd og styrke.

Kratos fra græsk mytologi og fremstillet som hovedkarakter som concept art fra spillet God of War 2.
Image

I God Of War kan Kratos genvinde sin livsstyrke ved at have sex med kvinder. Som dog ikke bliver vist i sin fulde akt.
Image

Den spartanske kong Leonidas i filmen 300. Igen masser af brutalitet og mandighed.
Image

Hvis vi går ind og sammenligner med en typisk kristen Jesus repræsentation. Kan vi se at Jesus bliver fremstillet med visuelle feminine træk og værdier som går på tilgivelse og næstekærlighed. Og samtidigt har en indbygget aversion overfor seksualitet.
Hvis man var lidt fræk i disse World out Games tider. Kunne man hurtigt sige at Jesus er bare for gay som mandligt forbillede. I hvert fald når vi taler typisk alpha-han adfærd.
Image

I Jesu samtid kunne vi gribe fat i Romerne som fjendebillede. Og de vil fremstå langt sejere end Jesus kunne drømme om. De har rustninger, et imperie, gladiatorkampe, våben og krigsmaskiner. Romerne var bare sejere! Og send en tanke til Russel Crowe i Gladiator.
Image

Bud #4 kend dine konkurrenter
Hvis vi skal se hvilke kræfter og karakterer Jesus og kristendommen ligger i konkurrence med på religionsfronten på vores hjemmelige breddegrader. Ville det være aktuelt at nævne ateismen som kan betegnes som en stor konkurrent i tro/ikke-trospørgsmålet og dermed medlemskab af folkekirken. Der finder vi naturligvis ikke ikoniske karakterer og mytedannelse som i religionerne.
Et mindre udpræget eksempel er den moderne vikingefascination og tilbagevenden til den oprindelige nordiske asetro. Hvor igen mandighed og seksualitet spiller en stor rolle.
Image

Vi kan i den sammenhæng heller ikke komme uden om Muhammed som profet. Som i den grad også repræsenterer mandighed og seksualitet. En slags "religionernes bad-boy". Som må siges at have en vis fascinationsfaktor i den mandlige reptilhjerne. Der kan nævnes værdi-stikord som flerkoneri, dominans af kvinder, halshugning af fjender, krigsførelse, hævngerrigehed, martyrium osv.
(indsæt Muhammed billede her...øhh.. nej vent)
Vi napper en af de frejdige tro tilhængere i stedet. ;)
Image


Bud #5 Jesus 2.0?
Spørgsmålet er så om det kunne betale sig at lave et komplet redesign af hovedkarakteren Jesus. For at kunne tage kampen op mod det nævnte religiøse konkurrencebillede. Eller der kunne tages nogle andre bibelske karakterer der ville kunne stå distancen.
Omtale og overskrifter er sikret i det første tilfælde.

Et eller andet sted finder jeg det interessant at lege med tanken om en redesignet Jesus karakter i en mere God of War lignende spiltype.
Forestil jeg et spilscenarie der forgår lige efter korsfæstelsen i en pimpet fantasiverden.
Jesus er PISSED!! og har erklæret hævn over hele den romerske hær, kejser og Judas der forrådte ham. Nu falder der saaaatme brænde ned. Kejseren kan gennem sit præsteberedskab fremmane alt skins monsterkryb og gudekræfter fra den græsk-romerske mytologi til sit forsvar. Mens romerske soldater angriber med flere hærdelinger af soldater. Jesus kan ud over sine egne magiske gudeevner også påkalde sig hjælpe fra bevingede englehære til at gøre det beskidte arbejde.

Flammende pile og ammunition fra balistaer og katapulter tegner glødende spor på den tidelige nattehimmel og sveder landskabet sort med eksplosive nedslag.
En sveddryppende muskulløs skikkelse tegner sig mod skumringen. Silhuetten afslører at han stadig har indtil flere halv meter lange sylespidse nagler penentreret gennem sine arme og hænder fra korset. Og får ham til at virke som en mørk forpint skikkelse som trådt ud af Clive Barkers univers.
Blodet fra den forvredne ikonisk tornekrone siler ned af hans ansigt og nøgne overkrop. På den ene arm har han påspændt gladiatorpanser som trækker metalliske læderremme over hans svulmende brystkasse. Hans krop har dybe åbne sår fra romernes hårde piskeslag og spydstik.
Det mørke lange hår blafrer svagt i vinden foran ham mens han står med bøjet hoved og et hævngerrigt blik i de lysende, funklende øjnene som var han fra en anden verden.
Foran og bagved ligger bunker af romerske soldater nyligt flænset op af naglerne fra Jesus arm. Nogle af dem dræbt med deres egne våben.

En romersk hærfører giver tegn til angreb. Krigshornene gjalder og taktfaste militante rytmiske støvletramp bryder stilheden og avancerer de kamphærdede romerske styrker. Som næsten er indkapslet i skjoldformationer hvor bundter af meterlange blankslebne spyd peger mod deres fjende. Der er en stank af død, frygt og krigslyst i luften.

Med ét sætter den forpinte mørke skikkelse i et kæmpe spring. Vinger kommer til syne på hans ryg ved et tordenskrald og kaskader af lynglimt oplyser slagmarken.
Jesus fyger som en tårnfalk på vej mod sit bytte gennem luften og lander nogle få meter bag de avancerede tropper med en styrke der sender en gigantisk støvsky, sten og mindre klippestykker flyvende op gennem luften.
Med deres bagside fuldt eksponeret skriger den romerske hærfører desperart at der skal omrokeres og trækkes sværd.
Men kun til ringe nytte. Den udvalgte hærenhed flænses hurtigt til kødstumper og benmel på slagmarken og de hårdt såredes klageskrig skaber en melankoliens sidste vise i natten.
Regnen begynder at sile...

(got a bit caried away there) ;)

Hvis Jesus i redesignet udgave er for kontroversiel som spilkarakter. Det nævnte var blot et eksempel.
Kunne der også hurtigt tænkes i baner af mere real time strategispil sat i de tidligere efter-kristi år. Hvor kristendommen er ude i krigsførelse og konvertering af europæiske hedenske folkeslag og imperiebygning, kamp mod det Ottomanske imperie, invaderende mongolske tropper, korstoge osv.. der er massere af krigsførelse i historien der egner sig glimrende i spilmæssig sammenhæng. Måske i stil med Age of Empires eller Total War serien.

Billede fra det lidt ældre Rome: Total War
Image

Konklusion
Den mest indsatseffektive målgruppe at ramme med spilproduktioner er kvinder fra 20erne til op i 30erne der er i lettere skeptikere/tvivler segmentet omkring dåben. Det kan gøres på et moderat budgetter hvor der fx. satses på en social platform som Facebook. Men ikke nødvendigvis eksklusivt. Og selvfølgelig skal der som altid dygtige udviklere der forstår platformen og dens unikke udfordringer til at producere spillet.

Mænd og ældre drenge er en svær og meget dyr målgruppe at nå ud til. Og kræver samtidigt en masse svær intern politisk stillingtagen. Så tror jeg ikke at det er en realistisk farbar vej. Selvom det kunne være cool at se en meget vred Jesus 2.0 karakter sparke røv. ;)
Men op den anden side. Den storm af omtale det ville kunne generere ville være helt fantastisk.

Teologiske undervisningspil er for så vidt ok at udvikle og kan give elever/konfirmander en mere lempelig indførelse i kristendommen. Men hav ingen forventninger om at den type produkter kan fange et bredere publikum. Selvfølgelig er det fint at ramme letpåvirkelige børn, tidligt i deres udvikling. Men jeg ville klart lægge prioriteringen i det frugtbare kvinde segment hvis det stod mellem at skulle vælge det ene eller andet.

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Opfølger på DR P1 radio interview om "bibelspil"

Unread post by Zacker » 30 Jul 2009, 13:52

Du skal da i hvert fald have props for noget tilsyneladende ganske omfattende researcharbejde!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Opfølger på DR P1 radio interview om "bibelspil"

Unread post by vonknut » 31 Jul 2009, 11:58

Super research og ærgeligt at DR ikke bruger mere tid på det.
-når det færdige interview kommer, er det endda sikkert også i en endnu mere tilklippet udgave...

Jeg ser dog en målgruppe, som du ikke beskriver - smårascistiske, white-trash mænd og drenge i alderen 15-45.
Man kunne sagtens lave en budget-titel, med lidt crappy look og med en grov humor - tænk south-park både i production value og edge.
-bare med den forskel, at man ikke svinede alle til, kun folk med andre religioner, såsom Hinduisme, Buddhisme og Islam.

Dvs:
Du synes ikke om fremmede?
Det skyldes at de er nogle sløje fætre og har en skod religion.
-join jesus og vær med til at jage dem på porten i hellig krig på computeren (og senere i kirken og i den almene oppinion).

Men den slags har vist ikke så gode kår i tolerante danmark, der har en meget "rummelig" kristendom. -ville dog sikkert kunne slå an i bibel bæltet i USA, hvilket jo også er der hvor pengene er...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Opfølger på DR P1 radio interview om "bibelspil"

Unread post by jonaz.dk » 31 Jul 2009, 13:47

@Zacker
jo tak :)

@VonKnut
hehe.. ja det er lige i PortaPlay målgruppen. og ja den eksisterer da.

men jeg ville nok forvente i den teoretiske situation at få bannet spillet i salgskanalerne rimeligt hurtigt. Hvis det da overhovedet nåede så langt.
Uddøde religøse fjendebilleder som romersk/græske guder er et langt mere safe bet. Der er ingen der kommer og brokker sig! ;)
Fællesnævneren for de eksisterende kontroversielle spil med religiøst tema er da også at de er gratis online eller download.

Tror du, du kunne presse dit pitch igennem hos jeres distributører? (medieomtale og dødstrusler assured) ;)

Jeg mindes div. bud i den kontroversielle religiøse genre

Muslim Massacre.. Deres .com domæne er for længst væk. Muligt man kan fange det på nogle torrent sites eller lignende.
http://ratevin.com/story.php?title=Musl ... e_Download

Faith Fighter.. alle mod alle fighting game.
http://www.molleindustria.org/faith-fighter
(der er også en ironisk Faith Fighter 2 hvor alle religioner skal have looove for ikke at tabe spillet)

Bible Fight med eksklusivt bibelske karakterer og Satan. (mindre kontroversielt)
http://games.adultswim.com/bible-fight- ... -game.html

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Opfølger på DR P1 radio interview om "bibelspil"

Unread post by Scurvy Lobster » 01 Aug 2009, 08:54

Kan se at DR nu linker til denne tråd: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/28/143122.htm (i link boksen).
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Post Reply