|
|
Page 1 of 1
|
[ 76 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Spilbranche Spilfirmaer og andre virksomheder Posted: 08 Mar 2008, 21:06 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Spilfirmaer i Danmark, Game developers + Gaming Companies in DenmarkJeg har kompileret en liste og danske spilvirksomheder og støttefunktioner. Smid en post i tråden eller hiv fat i mig hvis der er nye links, døde links, opdateringer eller noget er blevet klassificeret forkert. Specielt med henblik på virksomhedsstørrelse har der været involveret lidt gætværk i mange tilfælde. Det er desuden ambitionen at denne liste skal løbende være den mest opdaterede og omfattende. Så kig forbi i ny og næ. Seneste opdateringer bliver skrevet øverst i hver kategori. Store og mellemstore etablerede virksomhederProgressive MediaPress Play ApSKILOOCEGOIO Interactive A/SWatagameMindre etablerede virksomhederTactile Entertainment ApSPlaydead ApSUnified Game ApSThe Game EquationSenikov ApSGuppyworks ApSCreative Spark StudiosPortaPlayOdpy ApS Kendt for Nonoba.comGearWorksSpigoSpace Time FoamMuzuiThe Planet (SanFran baseret)Soup GamesFrecleApex Virtual EntertainmentUnity StudiosTonic GamesOddLabsArt of CrimeCertusKREA MedieGame Ware DevelopmentIvanoffMagic StudiosStørre og mellemstore startupsRetomotoMindre startupsRefactored GamesGameloupe I/SHapti.coOakhill Gamesboa|neoMighty RobotTough Guy StudiosTransmitMindgearDropship GamesHouse on Fire ApSInventors of (games and other fun stuff)Pixel Juice ApSHappy Whale Productions (Website mangler) Captain Squiddy ApSFunday Factory (ApS)PixeleapKnapnok Games (Tidligere Copenhagen Games Collective) Lucus - Location-based game design TryhartTHP GamesFusentasterneBig Bite GamesKipper DigitalWorking as intended udvikler MMO'et DawntideGamemagnet TwitterfeedFun RiggerBeta DwarfCasagamestudioBootcamp StudiosMegaMooko I/SZeronaut GamesCopenhagen Game Productions ApSGamecraftAmygdala StudiosKotori StudiosCLH Aps (website?) SyBo GamesNcouragedDuck and Cover Games ApSZero Point SoftwareRed Zebra GamesPixel Pandemic ApSHuge Lawn SoftwareJaviraPlay & Grow ApSOpenStoryGroupTrimion Virtual Games Virtuelt community med spilfunktionalitet Blend Entertainment ApSTaintix InteractiveElysium GamesLyd og musikproduktionSnackyCrunchy TunesSinus MundiMathias WinumPopSnobNevin SoundAhmatronFunky Fly Music ProductionMathias Winum Composer & ProducerEpic SoundGameAudio DenmarkJesper Kyd StudioUndervisningsrelaterede virksomhederDivine ApSMochFaurskov ( spil.nu) ABCity ApSMingoville Denmark ApS.Interactive Lab ProductionDeejoSerious Games Interactive ApSKonsulent, multimedie, reklame, web, visualisering og IT virksomheder som tilbyder spilrelaterede løsningerLevel 12BitfabrikkenMighty RobotSuper TuschLooperArtman AdventuresNördGedda HeadzBeanAppsNetcoders.bizThomas Hagen ApSEmpatiiFramebenderZAxis GamesZnogs A/SKilberg MediaViezel StudiosNordic Game ProductionMetopiaBetapilotAptocore ApsNovasaFull Control ApSVogel Film & MediaDie gute FabrikLikewiseOrbit StudioStudio PolkaMMAD Concept art Offwhite ApSKathArtGraphman Studios Game art outsourcing KudosAOK AnimationComputerScanDigital ArtsUOVO3KingsSygnaBeITVendler Game Consulting (delvist aktivt) WegameSwushOxmond InteractiveGosuman GamesLightstoneConginKongo InteractiveHardcore ProcessingSweatbox AnimationStudio PolkaSubsiloTihiiJoch MultimediaJobs og rekruteringsbureauerSpiludvikling.dk's jobsektionInteractive NordicInteractive SelectionFritidsprojekter, fritidsvirksomhed og studieprojekterRealitylagCope-ComXayer GamesUrkendahl gameTastygraphMainloopClearCut GamesVelocigamesRattus RattusValtiel GamesBlue Carrot GamesTim GarbosCocoa StuffEvoFx StudioSteam RacersJN GamesMartin Eriksens spilprojekterEnora SoftwareSunfish - Game Development CollaborationRedwave GamesFive Minute MMORPGMake My Head GrowSteamwinterMonty Games Mobiloid Hunt for GoldPeroxideOpenEngine OpenEngine is a cross platform framework for creating 3D applications. Oculusia (Medialogi)SparxRace to the BottomSteinware.dk ToyRacers RocketScientists.dk - JellyVolleyTerrain.dk - Rendering Very Large, Very Detailed TerrainsBitfrost InteractiveSilverStar GamesBlasting PixelsKimera Studios - World of FootballLogicwork.netMobilkaper - Kaptajn Kaper til mobilenUddannelse, forskning, offentligt, akademiskAspIT (For unge med Aspergers Syndrom)SpildatamatikerSpilskole.dkGameIT College (HTX)3DCollege DenmarkSpilundervisning.dkDatalogi - Syddansk UniversitetDAIMI - Department of Computer Science Århus UniversitetInstitut for datalogi - Aalborg UniversitetDADIU - Dansk akademi for interaktiv underholdningInfo om datamatiker uddannelserneDIKU - Datalogisk Institut Københavns UniversitetDTU - Danmarks Tekniske UniversitetITU - IT Universitetet - Media Technology and GamesFilm- og medievidenskab Københavns UniversitetMedialogi - Aalborg Universitet i BallerupMedialogi - Aalborg UniversitetDen Danske FilmskoleAnimationsværkstedet i ViborgDanmarks DesignskoleDesignskolen KoldingTruemaxInfo om multimediedesigner uddannelserneMultimedieuddannelserne Aarhus UniversitetPlay ConsultingGame ResearchDPUCAVI - Centre for Advanced Visualization and Interaction, Aarhus UniversitetSpilforskning.dkTools og middlewareEchobit Udvikler EvolvePlayerIOHavok - CopenhagenDynascoreTurn ToolUnity TechnologiesBranche og interesseorganisationerDansk SpilrådCopenhagen EntertainmentIGDA's danske afdeling (International Game Developers Association)Bretteville Bretteville - Et digitalt hotspot i Nordjylland DreamgamesProducentforeningenIT-Forum - SpanSpilpolitik.dkMultimedieforeningenSpiltankenStøtteprogrammer, financering og businessudviklingBandelloKapitalrejsen.dkFAHU Fondendvca (Business angels, private equity, venture capital)Sealand CapitalBestyrelsesforumBestyrelsen.dkNordic Game ProgramMedia deskVækstfondenCAT Science ParkSyddansk InnovationSymbionTeknologisk InnovationØstjydsk InnovationNew Danish ScreenKonferencer og arrangementerGame Girl WorkshopUnge SpiludviklereUNF Game Development CampIndie 9000Nordic Game Jam 2008Nordic Game Jam 2007Nordic Game Jam 2006Nordic GameDTU Graphical VisiondayUdgivere med afdeling i Danmark og importørerEA GamesKE MediaUbisoftTHQPanvisionNordiskfilm Interactive (Sony importør)Bergsala (Nintendo importør)KortFindvej.dk spilfirmaerGames Industry MapGameDev MapBroadcast og online TVGametest (DK4)TroldspejletPixel.tvMangler klassificering og diverseSun Tzu Games (brædtspil) Copenhagen Game Collective (Forening) Gonzoft tv Animation ApS Merget med FlickerLabs okt 09.. dk spilbranche relation ukendt. Nordic Game PortalBlog: Danske Computerspil v. Bo Abrahamsen (DR)Liste over danskudviklede spilSpilmuseetExelion Entertainment ApS (brædtspil) DR spilTV2 spilLEGO Interactive (ingen in-house spilproduktion)Support site for OpenSceneGraph3dwikiSpilkanon.dkKonkurs,lukket,status ukendt,dvaleLittle Computer People (registreret nede feb 2011) Based on Experience (registreret "omdefineret" feb 2011) Gamalocus (registreret nede feb 2011) Powerhouse Games (registreret nede feb 2011) NDS Denmark Dansk afdeling lukkes endeligt ned December 2010. Campfirefabulastengeist ? Zentropa Interaction afdeling lukket ned 2009 Niemo Entertainment ? Constant Entertainment ApS (website?) under tvangsopløsning Requiem Productions ? Minstrel Games ? Third Wave Games lukket november 2009 The Game Factory lukket ned juni 2009 Deadline Games A/S konkurs 29-05-2009 Digital Out 2009 Gamebug (DR)Advantage Media Konkurs 2008 Pinkfloor (Nordisk Film)GameTrust Købt af RealNetworks i 2007, uvidst om der stadig eksisterer et dk kontor. D3 Expo - ? Diginet - ? Ninja Monkey Looters - ? Viewser - ? Simon Holm - ? Boolean Mystics - ? Titoonic A/S konkurs Februar 2009 SavannahThree Lives Left (konkurs Januar 2009) Casual Concepts - ?Pollux Gamelabs (konkurs Maj 2008) ZeitGuyz (konkurs Maj 2008) 3rd Person Interactive (konkurs 2008) Rising Tide (Opløst 21/12/2007) Runestone (konkurs 28/9/2006) Flux StudiosManual.nu "permanent dvale" Tabularasa GamesSirius Games, Media Mobsters, Big Foot Games (konkurs)
|
|
| Top |
|
 |
|
Copenhagenjazz
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 08 Mar 2008, 22:20 |
|
 |
| Level 3 - Infant |
|
Kickass liste Jonas! Lige hvad jeg stod og manglede Tusind tak for det
_________________ Games artist http://www.januskirk.com
|
|
| Top |
|
 |
|
Gorm
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Mar 2008, 00:17 |
|
 |
| Level 22 - Imp |
|
|
Selvom linket til 3 Lives Left er dødt, betyder det bestemt ikke at vi ikke er aktive. Tværtimod, har vi så travlt at hjemmesiden er blevet totalt underprioriteret. Forhåbentligt kommer den op i løbet af april måned.
_________________ Gorm - International Hobo and Samurai Programmer MULE ReturnsTwitter
|
|
| Top |
|
 |
|
Jaycee
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Mar 2008, 12:20 |
|
 |
| Level 12 - Master of the dark arts |
 |
|
Super liste, mange tak Jonaz 
|
|
| Top |
|
 |
|
cluq
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 11 Mar 2008, 15:52 |
|
 |
| Level 2 - Grain of sand |
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 11 Mar 2008, 18:40 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
@Cluq jup.. så er den added.. det er jo ren leetness på dåse! 
|
|
| Top |
|
 |
|
freedomwriter
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 11 Mar 2008, 19:01 |
|
 |
| Level 18 - Zelda |
|
|
Tror måske at Pink Floor er lagt på permafrost hos Egmont, at Flux Studios har drejet nøglen om, at Apex Virtual Entertainment muuuuligvis er lidt stille af sig for tiden (håber ikke jeg løber med en halv vind)...? Til gengæld - var der ikke engang en fyr der prøvede at lave et ambitiøst spilprojekt i fritiden (Blender eller sådan noget hed firmaet -eller er det blvet til Soup Games?). Var ikke klar over der var sådan en velvoksen underskov af underleverandører? Tror måske Vendler Game Consulting ikke gør sig i så meget konsulentvirksomhed mere (siger jeg med slet skjult bitterhed, da jeg dælme savner hans top dollar indsats!). Fantastisk med så mange fritidsprojekter! Under støtteprogrammer/financiering vil jeg indlemme nogle af de statslige venturefonde som bl.a. Vækstfonden og CAT Science, der begge tidligere har investeret i spilprojekter. Blandt udgivere med dansk kontor er der tilkommet THQ, og synes da osse jeg er støt på andre...?
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 11 Mar 2008, 20:33 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
@Freedomwriter SUPER! jeg dedikerer gerne en hel weekend til at smøre din græske gudekrop ind i massageolie som tak.  Soup games er jo egenligt bare Jesper Juul (mener jeg da) Som har fået en møjet fin stilling på MIT nu om dage. Så jeg går egenligt ikke ud fra at det er noget han kører i øjeblikket.. den er rykket ned i status ukendt. Eller mon fritidsprojekter/virksomhed er mere passende? Flux.. ja mente nok jeg havde set nogle af gutterne på linkedin havde fået nye jobs. nå men de prøvede da. Ja! THQ der var den.. vidste jeg havde glemt dem. Og flere publishers? kom frisk! Chekker lige op på Apex. (Jep.. de lever. stille og anonymt dog)
|
|
| Top |
|
 |
|
annethun
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 11 Mar 2008, 21:21 |
|
 |
| Level 1 - Speck of dust |
|
Hehe hvad er der nu galt med at leve et stille og anonymt firmaliv? :p ... Vil da lige pippe lidt med her så I ved at vi bestemt lever i bedste velgående her i Apex! *PIIIIIP*  Anne Thun @ Gorm - Kender den situation alt for godt, vi kan nok ikke undgå at skulle lave noget web-geil snart, det står bare som sædvanligt utroligt lavt på prioriteringslisten.
_________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ A journey that does not start in your heart has a dead end!
|
|
| Top |
|
 |
|
Zacker
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 17 Mar 2008, 11:11 |
|
 |
| Level 52 - Counterstrike terrorist |
|
Fin liste! Jeg kan bekræfte, at den gæve Vendler arbejder ved os i disse dage. Under arrangementer kan Game Development Camp, http://www.game.unf.dk tilføjes.
|
|
| Top |
|
 |
|
oliverdb
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 Apr 2008, 08:58 |
|
 |
| Level 9 - Conjurer |
|
Altså hvis guppyworks er stor/mellemstor så er watagame det også. Vi sidder da 20 mennersker herinde og har vores spil i 9 lande  Vi er desuden nomineret til boogie awards for årets tidsrøver http://dr.dk/dr1/boogieprisen
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 Apr 2008, 09:29 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
damn.. vidst ikke i var blevet så store. så opdateret her fra.. 
|
|
| Top |
|
 |
|
TomBombadil
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 06 Apr 2008, 08:28 |
|
 |
| Level 3 - Infant |
|
Hmmm vi er 10-12 stk her i Århus....Men måske kunne jeg bare ikke finde os 
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 06 Apr 2008, 09:26 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
jo i var skam med i kategorien for Konsulent, multimedie, reklame, web, visualisering og IT virksomheder som tilbyder spilrelaterede løsninger
men da i lever 100% af spiludvikling (eller i nærheden af) var i fejlklassificeret. fixed!
|
|
| Top |
|
 |
|
fehaar
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Apr 2008, 22:47 |
|
 |
| Level 12 - Master of the dark arts |
|
l33t liste Jonas. Og glad for at se at jeg er med på listen også - og endda klassificeret rigtigt (for now  ).
|
|
| Top |
|
 |
|
Tobias
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 May 2008, 14:13 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Hejsa alle sammen Sorry for cross-posting fra en anden tråd - men den hører vist til begge steder. Det er nok lidt misvisende at linke til "kun" at linke til Medialogi i Aalborg - siden de i modsætning til Aalborg Universitets afdeling i København kun har kørt uddanelsen i 1½ år - og ikke udbyder fx. kandidatuddannelsen endnu. I København har AAU København kørt Medialogi uddannelsen i over 5 år, og som studerende på bacheloren er jeg rigtigt glad for at gå der og har tænkt mig at fortsætte til den fulde kandidatgrad. Virkeligt dygtige undervisere, der engagere sig dybt i de studerende. Proekter bliver både lavet internt og sammen med industrien - og undervisere fra bl.a. Ghost, Deadline Games, Zentropa holder også intensive kurser. I øvrigt er de også medlem af DADIU - hvilket Aalborg afdelingen vist ikke er. Så måske var det en ide at linke til "Københavner-afdelingen" - der er klart den største og mest fremme i skoene (men det skal jeg vel sige som studerene der ) : http://www.medialogi.dk/http://new.media.aau.dk/Håber det kunne være lidt hjælp til listen
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 May 2008, 14:56 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
dahlan
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Jun 2008, 18:22 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Mht spilrelaterede uddannelser er danmarks designskole nævnt - men ikke Designskolen Kolding? Er det pga samarbejdet om DADIU? Ellers er det et sted, hvor flere spil- og animationsfolk kommer fra + de skal til at lave et institut mere rettet mod fortælling.. Bare en tanke.. 
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Jun 2008, 20:39 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
den havde jeg såmen bare glemt. kender endda et par stykker der kommer der fra.
tak for huskekagen.
|
|
| Top |
|
 |
|
3D College
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 17 Jun 2008, 21:54 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Fantastisk god liste. Jeg skal henlede opmærksomheden på vores skole i Grenaa: 3D College Denmark ( http://www.3dcollegedenmark.dk) Vi er en del af Djurslands Erhvervsskoler og vores elever tager en erhvervsuddannelse indenfor kreative medier. Herunder uddannelsen Multimedie Animator. Rigtig mange af vores elever har spilbranchen som mål for deres uddannelse på sigt. Og der er jo heldigvis også brug for "håndværkere" i branchen VH Søren Hansen
|
|
| Top |
|
 |
|
Chrono
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 06 Jul 2008, 11:21 |
|
 |
| Level 13 - Portal opener |
 |
|
|
CEGO (komogvind.dk etc.) bør nok også flyttes et andet sted hen. Der er udviklet 40+ spil in-house og der er 30+ ansatte. Spillene er også ude i en helt masse lande.
_________________ I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 06 Jul 2008, 17:00 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
damn.. vidste ikke de var så store. det er heller ikke den store kontakt jeg har med Aalborg egnen plus de holder lav profil. opdateret!
|
|
| Top |
|
 |
|
Sion
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Jul 2008, 22:16 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Under " Fritidsprojekter, fritidsvirksomhed og studieprojekter" mangler der også OpenEngine  Ellers en meget fin liste, vidste ikke spilbranchen var så stor i lille Danmark 
|
|
| Top |
|
 |
|
Zee
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 19 Jul 2008, 20:19 |
|
 |
| Level 18 - Zelda |
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 19 Jul 2008, 23:12 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
jeps tak.. kender den udemærket. jeg har taget udgangspunkt i deres linksamling. min udgave er da også en konsekvens af at igda listen er en smule sløve i deres opdateringer.  som i at det snildt kan være et år+ siden den blev opdateret sidst. eller noget i den retning. der er da lidt sager på den jeg bevidst har valgt ikke at tage med. men jeg kunne da godt lige lure en gang til hvis der skulle være noget interessant.
|
|
| Top |
|
 |
|
gonzoft
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 Feb 2009, 16:56 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Hej Jonaz, Du har helt overset os, http://www.gonzoft.com, men det er nok fordi vi stort set ikke laver noget her i DK, men vi har lavet og laver en del spil til TV og har i tidens loeb produceret omkring 50 forskellige tv spil, 4 cd-rommer og omkring 170 web-spil. Netop fordi ingen kendes ved os er vi begyndt at lave nogle satirespil, blot re-skins af eksisterende spil, men som en sjov aktuel kommentar. paa http://www.gonzoft.com/spil/dk er der et par spil. Vi vil fremover med jaevne mellemrum, naar vi bliver inspireret, laegge et nyt lille casual spil op til fri afbenyttelse. Jeg vil sige vi er etablerede, vi har eksisteret i omkring 10 aar, men leveret 99% til udlandet Mvh Tom
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 Feb 2009, 17:38 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Hej Tom Helt overset jer havde jeg ikke.  Jeg havde link til gode gamle TV-Animation http://www.tv-animation.com på listen i Konsulent, multimedie, reklame, web, visualisering og IT virksomheder som tilbyder spilrelaterede løsninger kategorien. Som jeg umiddelbart vurderede firmaet til at ligge i. Hvis du har et mere nøjagtigt bud på hvor i hører hjemme er du velkommen til at uddybe. Løse guidelines for kategorisering. Store og mellemstore etablerede virksomheder(Over ca. 20 medarbejdere. Lever hovedsageligt af spiludvikling. har udgivelse(r) og vist sig som overlevere) Mindre etablerede virksomheder(Under ca. 20 medarbejdere. lever hovedsageligt af spiludvikling. Har udgivelse(r) og vist sig som overlevere) Større og mellemstore startups(Over ca. 20 medarbejdere. lever hovedsageligt af spiludvikling. Ingen udgivne titler eller "meget nye" i branchen) Mindre startups(Under ca. 20 medarbejdere. lever hovedsageligt af spiludvikling. Ingen udgivne titler eller "meget nye" i branchen) Konsulent, multimedie, reklame, web, visualisering og IT virksomheder som tilbyder spilrelaterede løsninger
(Spiludvikling udgør kun en mindre del af firmaets aktiviteter og fokus (ca. under 50%). Eller virksomheden er af udefineret støttefunktions type) Jeg har opdateret navnet til det CVR registrerede "Gonzoft tv Animation Aps".
|
|
| Top |
|
 |
|
hugelawn
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 24 Feb 2009, 10:08 |
|
 |
| Level 0 - Null |
 |
Joined: 24 Feb 2009, 10:04 Posts: 1 Location: Aalborg, Denmark
|
Hej, Jeg vil også gerne tilføjes listen under mindre start-ups: Huge Lawn Software http://hugelawn.comJeg specialiserer i iPhone udvikling med egne ideer, partnerskaber og lidt kontrakt arbejde. mvh /Uffe Koch
_________________ best regards /Uffe Koch
Huge Lawn SoftwareSoftware Development and Consultancy, with focus on Mobile Apps and Games for iPhone and other mobile platforms.
+45 2828 7878 http://hugelawn.com
|
|
| Top |
|
 |
|
MadsAhm
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 03 Mar 2009, 23:11 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
Hej! Jeg er ny her, og tilmed fornyligt udlært i spilfirmaet titoonic. Da jeg søgte "spilfirmaer i danmark" for at finde arbejde, poppede den her frem, og den er perfekt. Tak!
|
|
| Top |
|
 |
|
filmfestival
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 24 Mar 2009, 12:37 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Hej. Flot med din liste. Du må gerne sætte mig ind i kategorien Konsulent, multimedie, reklame, web, visualisering og IT virksomheder som tilbyder spilrelaterede løsninger Producerer flassh-spil til DR Oline sammen med Betapilot/Tomas Landgreen Har arbejdet som konsulent for DADIU Laver marts og april to dages spilseminar til CPH:PIX Er nyt medlem af IGDA Vogel Film & Media http://www.vogelfilm.dkMvh Fredrik Vogel
|
|
| Top |
|
 |
|
Pelle K
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 24 Mar 2009, 13:53 |
|
 |
| Level 6 - Apprentice |
 |
|
Hej. Jeg vil også gerne på listen over start-ups Producerer flashspil bl.a. til DR og udvikler p.t. templates. Gamecraft v. Pelle Klit christensen http://www.fabulastengeist.com
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 24 Mar 2009, 14:34 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
your wish is my command prompt.. done!
|
|
| Top |
|
 |
|
prinsv
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 25 Mar 2009, 16:38 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
| Top |
|
 |
|
Jagd
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 25 Mar 2009, 23:11 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 26 Mar 2009, 07:51 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
emilarsen
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 08 May 2009, 02:57 |
|
 |
 |
|
Hej Jonaz, Rigtig god liste du har fået opbygget  Har en opdatering... "Sapling Studios" er blevet til "Sapling" Vi har fået nyt website på http://www.sapling.dk
_________________ Best regards Emil Larsen
SunTzuGames - http://www.suntzugames.com
|
|
| Top |
|
 |
|
boab
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 13 May 2009, 00:15 |
|
 |
| Level 11 - Dark arts intermediate |
|
du kan fjerne gamebug.dk (pengene til det initiativ blev sparet væk, hvis nogen savner det kan de se på den blå firkant istedet.) men hvis du kunne finde plads til min blog om dansk udviklede spil, ville det være herligt. (måske burde den blog bare leve herinde?) http://blogs.dr.dk/blogs/danskecomputer ... fault.aspxmvh Bo
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 13 May 2009, 09:55 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
@Bo jo fint med mig hvis du føler at spiludvikling.dk mere rammer din målgruppe. smid evt. mail eller PM.
|
|
| Top |
|
 |
|
vonknut
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 09:14 |
|
 |
|
|
Hvad er det egentligt blevet af ITE? -har ikke lige hørt noget om dem / til dem i et stykke tid...
_________________ Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir. PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
|
|
| Top |
|
 |
|
JeppeKM
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 09:27 |
|
 |
| Level 30 - RoboCop |
 |
Joined: 28 May 2008, 09:46 Posts: 302 Location: Copenhagen, Denmark
|
|
ITE blev slugt af NDS for et par år tilbage, gjorde de ikke?
_________________ Jeppe Kilberg Møller Producer, MovieStarPlanet on Twitter ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ no 1337 - jst tpos
|
|
| Top |
|
 |
|
JeppeKM
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 09:29 |
|
 |
| Level 30 - RoboCop |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 09:58 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
@Vonknut og Clawless Jeps ITE blev hapset af NDS i 2006. I slutningen af 2008 solgte NDS hele Hugo IP'et til Krea Media i Silkeborg.. http://kreamedie.dk/ (Pixeline folkene) Pt. er der kun 5 ud af de ca. 35 oprindellige ITE ansatte tilbage på NDS og virksomhedsfokus er skiftet fra spilproduktion over på at lave EPG (Electronic Program Guides) og lignende. Der nåede at komme et par Hugo PS2,Wii, PC spil produceret i UK ud på markedet inden IP'et blev solgt til Krea. Agent Hugo - Lemoon Twist og Agent Hugo - Hula Holiday Nå det bliver spænende at se hvad Krea medie kommer ud med af Hugo titler. Har ikke hørt at der skulle være kommet noget fra dem på den front endnu.
|
|
| Top |
|
 |
|
vonknut
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 10:38 |
|
 |
|
|
Tak for den hurtige update. -men det er da dumt at købe et brand + kompetence, hvis man ikke ønsker at bruge det til noget....
_________________ Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir. PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning
|
|
| Top |
|
 |
|
cluq
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 12:26 |
|
 |
|
vonknut wrote: Tak for den hurtige update. -men det er da dumt at købe et brand + kompetence, hvis man ikke ønsker at bruge det til noget.... ...eller magter at bruge det til noget.
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 12:56 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
@Vonknut hehe.. tjoo.. der var nu mange planer og ambitioner den gang. ALT for mange planer kunne man sige. så nds ledelsen mistede fokus af den ene eller anden årsag og det hele røg i vasken. **Edit fik lige en opdatering. Havde hørt lidt forkert mellem tyske Premiere AG (TV) og en kapitalfonden Permira som har 51% af ejerandelen af NDS. Murdochs News Corporation ejer 49%. pressrelease her: http://nds.com/press_releases/NDS_Permi ... 50209.html**Edit Jeg tror ikke KREA Medie kan løfte arven fra den klassiske Hugo-model (TV show = spilsalg). Det er en kæmpe mundfuld at gå i gang med. Men måske ved at flytte den klassiske 2D Hugo over i noget børne online univers (ala. Mingoville, Habbohotel, Club Pengui) kunne der sikkert være noget at komme efter.
|
|
| Top |
|
 |
|
JOH
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 13:02 |
|
 |
 |
|
...NDS har stadigvæk Super Oswald! 
|
|
| Top |
|
 |
|
JeppeKM
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 07 Aug 2009, 14:57 |
|
 |
| Level 30 - RoboCop |
 |
|
|
Super Oswald is no laughing matter!
Jeg tror de har en 3 fx person icebear shooter oppe i ærmet med det brand...
_________________ Jeppe Kilberg Møller Producer, MovieStarPlanet on Twitter ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ ^^ no 1337 - jst tpos
|
|
| Top |
|
 |
|
Javira
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 08 Aug 2009, 12:47 |
|
 |
| Level 5 - Youngling |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
petervesti
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 09 Aug 2009, 05:32 |
|
 |
| Level 20 - Link |
|
Oswald er street! Stik mig en flok isflager, en telefon - saa koerer bussen! 
|
|
| Top |
|
 |
|
Lau Korsgaard
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 21 Sep 2009, 09:04 |
|
 |
| Level 20 - Link |
|
|
| Top |
|
 |
|
3D College
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 01 Dec 2009, 16:01 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Hej folkens Vi starter en ny videregående uddannelse indenfor spiludvikling til februar og derefter hver halve år i Grenaa. Den hedder spildatamatiker og man kan læse mere her: www.spildatamatiker.dk.
|
|
| Top |
|
 |
|
Lau Korsgaard
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 26 Feb 2010, 11:38 |
|
 |
| Level 20 - Link |
|
Hello Der er vist brug for lidt klarifikation omkring Copenhagen Game Collective (yes, det er vores egen skyld vi har ikke været klare i spyttet) Copenhagen Game Collective er en sammenslutning af forskellige projekter som vi føler har en fælles identitet. Nogle af disse projekter er ikke-kommericelle, andre har et firma bag sig. Der er således flere firmaer under "kollektiv paraplyen". F.eks. arbejder Copenhagen Game Productions ApS på vores Wii-spil Face-off in the Magic Circle og Die Guete Fabrik arbejder på Mutatione. Vi har stadig ikke noget imod at blive kaldt Copenhagen Game Collective offentligt, man skal bare huske at det kan være lidt forskellige juridiske enheder bag. mvh Lau Copenhagen Game Collective
|
|
| Top |
|
 |
|
brianmeidell
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 05 May 2010, 12:19 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
Min virksomhed, The Game Equation, har tjent penge og været min fuldtidsarbejds plads i 3 år nu. Måske den skulle stå under mindre etablerede virksomheder, og ikke som studieprojekt?
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 05 May 2010, 12:56 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
LEVEL UP!  den tidligere vurdering var baseret på en af mine tidligere kollegaers forhold til virksomheden. som var mere over i fritidsprojekt kategorien ved siden af arbejdet som grafiker. hils! 
|
|
| Top |
|
 |
|
Pelle K
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 22 Jun 2010, 14:04 |
|
 |
| Level 6 - Apprentice |
 |
|
|
Hey
Kan jeg få gamecraft flyttet op under "mindre startup's"? Vi er nu 2 faste + diverse freelancere, og lever i bedste velgående. websitet er flyttet til gamecraft.nu, men kommer snart op i ny version på gamecraft.dk igen
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 22 Jun 2010, 14:24 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
vonknut
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 24 Jun 2010, 07:01 |
|
 |
|
|
Godt at høre at det går fremad rundt omkringi det danske ganske land, man kunne gå så langt som at:
[Hello, please enter your command]_
call Change_status_definition: crisis
[thank you for your command, status: crisis is now defined as being off]
[have a nice today and tomorrow]
|
|
| Top |
|
 |
|
faurskov
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Aug 2010, 09:16 |
|
 |
| Level 0 - Null |
Joined: 10 Aug 2010, 09:02 Posts: 2 Location: Ã…rhus N., Skejbytoften 119, stuen 01
|
Vil da lige stille nævne mit eget firma www.faurskov.com der i denne uge runder ni år som et mindre firma der over tid har udviklet diverse flashspil til blandt andet TV2, EGMONT, bonniers, GULDBAGEREN med mange flere. Vi udvikler løbende på Danmarks bedste spilportal indenfor læringsspil til folkeskolen www.spil.nu. Venlig hiilsen Brian Faurskov
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Aug 2010, 09:54 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
9 meget stille år. Har aldrig hørt om jer. Har sat jer under 'undervisningsrelaterede virksomheder' som virker som jeres hovedområde. Ellers må du sige til.
|
|
| Top |
|
 |
|
Lau Korsgaard
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Aug 2010, 13:40 |
|
 |
| Level 20 - Link |
|
OK nitpicking: Du kan godt tilføje Copenhagen Game Productions ApS, som et mindre spil startup http://copenhagengameproductions.com/og så er Copenhagen Game Collective ikke et IS (mere) men en forening. mvh Lau
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Aug 2010, 14:39 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
thomsen75
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 19 Aug 2010, 14:43 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
Hej Jonaz,
Godt arbejde med denne liste, men kan se din sidste post er noget gammel, så håber du - eller andre - kan hjælpe mig med :
1) En oversigt over alle spiludviklingsfirmaer i DK inklusiv omsætning og antal gns årlige releases 2) En oversigt over alle software firmaer i DK inklusiv omsætning og antal gns årlige releases
Har allerede talt med diverse brancheorganisationer men desværre har ingen kunnet hjælpe !
På forhånd mange tak.
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 19 Aug 2010, 15:29 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
@Thomsen75 Tak tak.. sidste post i tråden er kun 9 dage gammel  Jeg ved at Kristine Askholm fra Computerspilzonen sidder med en liste der indeholder en del af de oplysninger du søger. Ved ikke om listen er færdig og officiel endnu. Men du kan da høre med hende. Kirstine Askholm Projektleder ka (snabela) computerspilzonen.dk
|
|
| Top |
|
 |
|
poiu
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 15 Nov 2010, 22:26 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
I forhold til "Uddannelse, forskning, offentligt, akademisk" så vil jeg da lige nævne Aspit (aspit.dk) Det er nok ikke det man normalt tænker på i den her sammenhæng, men er en ungdoms uddannelse for unge med Aspergers syndrom, lands dækkende,, hvor den unge selv får lov til at vælge hva vej man gerne vil gå inden for 4 områder (Teknik (T), Software (S), Visualisering (V) og Quality Assurance (QA)).. Altså vil en del af disse unge også kunne ende med at have kontakt med spiludvikling, eller andet af det herlige noget der foregår herinde.. 
|
|
| Top |
|
 |
|
DavidLarsen
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 22 Dec 2010, 00:14 |
|
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
slpedersen
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 10 Jan 2011, 20:02 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
| Top |
|
 |
|
boab
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 01 Mar 2011, 13:53 |
|
 |
| Level 11 - Dark arts intermediate |
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 02 Mar 2011, 02:27 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
@Bo Jeg har haft Dawntide projektet stående under fritidsprojekter i lang tid. Har også set deres Waisoft site. Men har egentligt aldrig fået det med. Men jeg antager de er mere end fritid nu? Den er opdateret.
Og nej kender dem ikke ellers. Prøvede at downloade deres klient på et tidspunkt. Men det var lidt et helvede at få op at køre på kort tid bag corporate firewall.
|
|
| Top |
|
 |
|
XayerGames
|
 |
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 30 Apr 2011, 16:50 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
Hvis jeg gerne må supplere med et "WIP"(da jeg kun er omkring de 15) Spil firma er det nok mit eget Xayer Games jeg vil vende tilbage til denne side når vi har fået lidt popularitet ^^ ( min side hvis nogen er interesserende: http://xayergames.yolasite.com/)
|
|
| Top |
|
 |
|
deleicht
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 13 May 2011, 15:47 |
|
 |
| Level 3 - Infant |
 |
Joined: 07 Jan 2010, 17:08 Posts: 30 Location: Aarhus, Denmark
|
Hey Jonaz Kan du ikke tilføje Funday Factory (ApS) under mindre startups? Tak! http://www.fundayfactory.com - vi er bosiddende i Århus og arbejder på et par unavngivne projekter pt. Mvh Anders
_________________ /Anders Leicht Rohde Co-founder & overall-boss-kinda-guy at Funday Factory
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 13 May 2011, 16:38 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
JeppeKM
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 26 May 2011, 14:05 |
|
 |
| Level 30 - RoboCop |
 |
|
|
Eksisaterer der en samlet side med oversigt over firmaerne i Spilhuset på Pilestræde?
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 26 May 2011, 14:23 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
@JeppeKM det tror jeg ikke. ikke noget jeg har med at gøre i hvert fald.
|
|
| Top |
|
 |
|
Gameloupe
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 03 Feb 2012, 11:55 |
|
 |
| Level 0 - Null |
 |
|
|
| Top |
|
 |
|
jonaz.dk
|
Post subject: Re: Links: Spilbranchen i Danmark Posted: 03 Feb 2012, 13:58 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Check! tak for ping 
|
|
| Top |
|
 |
|
Tabu
|
Post subject: Re: Spilbranche Spilfirmaer og andre virksomheder Posted: 30 Oct 2012, 21:45 |
|
 |
| Level 19 - Wario |
|
Realitylag http://realitylag.comVi har alle fuldtidsjob ved siden af, så det skal nok i kategorien Hobby?
|
|
| Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 76 posts ] |
|