Links til branchen | Kontakt | PROdev | Google Translate | Seneste indlæg

| Nyheder | Arrangementer | Artikler | Jobs | Site info | Showcase | Offtopic |
| Branchen | Programmering | Udvikling | IGDA |

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Whac-a-Mole is out on AppStore 
Author Message
Level 11 - Dark arts intermediate

Post Re: Whac-a-Mole is out on AppStore
Tillykke med de mange downloads. Ville have været endnu coolere hvis det så ikke havde været gratis, men måske alle de gratis downloads bliver omsat til noget indtjening på en eller anden måde?

28 Dec 2009, 18:50
Profile
Level 5 - Youngling

Stort tillykke herfra.

Simon kan du eventuelt dele nogle data på sell through på jeres paid app i forhold til downloads af jeres free app. Det som jeg har hørt fra andre er at light versioner har meget lille effekt på salgstalne - hvad er Jeres erfaring?

Glædelig jul og godt nytår herfra :-)

28 Dec 2009, 20:46
Profile
Level 15 - Stuck in void

asbjoern.com wrote:
Stort tillykke herfra.

Simon kan du eventuelt dele nogle data på sell through på jeres paid app i forhold til downloads af jeres free app. Det som jeg har hørt fra andre er at light versioner har meget lille effekt på salgstalne - hvad er Jeres erfaring?

Glædelig jul og godt nytår herfra :-)

Det kan vi desværre ikke for nuværende - men jeg kan sige at conversion rates er relativt tæt på hvad man kan google sig frem til. Uanset det, så har en stor mængde downloads en værdi på virkelig mange niveauer.

Vi er meget glade for den success Whac-a-Mole har fået - og vi har lært utroligt meget om markedet.

29 Dec 2009, 07:50
Profile
Level 5 - Youngling

@simon
Okay fair nok, jeg kender godt de generelle tal, var bare interesserede i at høre Jeres ;-) Jeg tror stadig det kan være en meget risikabel strategi med gratis apps, men har pt. meget svært ved at bedømme pros/cons. Jeg har ihvertfald hørt om folk der har været meget skuffede over deres light apps.

Til dem som er interesserede er det en meget god beskrivelse her

http://www.theapplicationfarm.com/tag/conversion-rates/

29 Dec 2009, 21:49
Profile
Level 15 - Stuck in void

asbjoern.com wrote:
@simon
Okay fair nok, jeg kender godt de generelle tal, var bare interesserede i at høre Jeres ;-) Jeg tror stadig det kan være en meget risikabel strategi med gratis apps, men har pt. meget svært ved at bedømme pros/cons. Jeg har ihvertfald hørt om folk der har været meget skuffede over deres light apps.

Til dem som er interesserede er det en meget god beskrivelse her

http://www.theapplicationfarm.com/tag/conversion-rates/

Det er vores erfaring at det er en god ide at lave gratis versioner. Det har været en stor driver for vores salg. Men jeg er mere og mere overbevist om at fremtiden er gratis apps med in-app purchase - ihvertfald for en række produkttyper.

Vi har selvf. en urimeligt lille sample size (1 produkt i markedet) men:

Mit princip er følgende: Når det er gratis at lade folk prøve produktet - hvorfor så ikke gøre det så meget som muligt? Jo, klart, ratingmafiaen med ipod touch på 12 år vil sikkert rate den dårligt uanset hvad det er, men for det første har rå download tal værdi for virksomheden på mere end een måde, og for det andet så har jeg ikke på fornemmelsen at "gratis" apps lider så meget under ratingproblemer som paid apps. Folk henter det hvis det er højt på listerne.

30 Dec 2009, 07:43
Profile
Level 17 - Jade Raymond

Som en der (endnu ikke) har udgivet noget til iPhone, har jeg gjort en lille observation som undrer mig. Det virker som om at godt nok giver en lav/ingen pris mange downloads, men det er nu ikke de billigste spil som tjener flest penge.
Her er listen over de mest indtjenende spil fra appstoren i ugen før jul:

1. N.O.V.A. - Near Orbit Vanguard Alliance ($6.99)
2. Call of Duty: World at War Zombies ($9.99)
3. Battleship ($2.99)
4. James Cameron's Avatar ($9.99)
5. Need for Speed: Shift ($6.99)
6. Where's Waldo? The Fantastic Journey ($2.99)
7. Bejeweled 2 ($2.99)
8. Tetris ($4.99)
9. Cartoon Wars: Gunner ($0.99)
10. The Sims 3 ($6.99)

Mange af dem, er rigtigt nok kendte brands, hvilket kan være en del af forklaringen. Dog er nr. 1 helt ny, er ikke et kendt brand, og har endda et navn som nærmest kun appellerer til hardcore gamers. Måske er det fordi hardcore segmentet bruger flere penge.. (antaget at det segment findes i en traditionel fortolkning på iPhone).

Så når alle snakker om at man helst skal have så lav en pris som muligt ($0.99?), så er mit gæt at det er fordi det ses som en sikrere investering, altså man er mere sikker på at vil sælge mindst X antal eksemplarer. Modsat hvis man har en høj pris, som er højere risk, men åbenbart også følges også afkast med risiko her, da det ser ud til at der også er mulighed for at tjene flere penge?

Nogen, som har fået fødderne våde, som kan lokkes til at kommentere?

Blog: The Digital Polymath

30 Dec 2009, 09:17
Profile
Level 15 - Stuck in void

De spil du lister har fået en apple feature i langt de fleste tilfælde, er lavet af kendte selskaber (EA, Gameloft etc) og/eller er kendte brands (Avatar, Waldo).

Det er vores erfaring at apple ser på priser når de finder ud af hvilke produkter der har bliver featured.

Husk også: US markedet er ufatteligt stort, måske 60-70% af det samlede verdensmarked, så en feature i vesteuropa (minus, DE, UK som er deres egne territorier) virkeligt meget mindre end en US feature.

Vi har fået EU features på Whac-a-Mole og Commodore 64 - og det har betydet meget, helt sikkert. Men nowhere near hvad en US feature får i downloads.

30 Dec 2009, 09:27
Profile
Level 0 - Null

Hej alle!

Lige en lille update: Whac-a-Mole XMAS nåede i løbet af december op på 1.500.000 downloads - 220.000 alene d. 25.(det er ca. 3 i sekundet)! Derfor følger vi nu op på successen med Whac-a-Mole Valentine, der ligesom XMAS-udgaven er gratis. Denne kan hentes her: http://itunes.apple.com/us/app/whac-a-mole/id338529109?mt=8

Grafikken har sammen med lyden fået en opdatering, og gnaverne er om muligt endnu mere nuttede (irriterende?) ;)

Originalen til 0.99$ kan stadig findes her: http://itunes.apple.com/dk/app/whac-a-mole/id330629806?mt=8

http://www.kiloo.com

Attachments:
3.png
3.png [ 119 KiB | Viewed 302 times ]
2.png
2.png [ 119.31 KiB | Viewed 302 times ]
1.png
1.png [ 179.83 KiB | Viewed 302 times ]
05 Feb 2010, 14:47
Profile
Level 5 - Youngling

Spaendende - det bliver interessant og se om I kan gentage successen med Valentine versionen :-)

05 Feb 2010, 18:58
Profile
Level 15 - Stuck in void

Nu er Valentines jo ikke den samme skala af højtid som jul - men ja, vi ser også frem til at kunne evaluere tallene.

06 Feb 2010, 15:15
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3