M
DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
Unread postPosted: 11 Aug 2010, 15:54 
Level 19 - Wario

Image

Hejsa,

jeg har hygget mig lidt med at lave et lille kunstspil "TryFail".

Det er blevet nomineret til "Best International Game" pÄ Freeplay Independent Games Festival i Melbourne, Australia.

Vinderen bliver afslĂžret d. 15.

Det er ogsÄ bliver indsendt til Indiecade som et "work-in-progress". Jeg fÄr feedback d. 15.

I can lĂŠse mere om spillet, mine tanker om spildesign og downloade de forskellige versioner her: Great Dane Games.

Feedback, kritik og kommentarer er meget velkomne.

Mvh.,
Anders

Profile  

Unread postPosted: 11 Aug 2010, 16:25 
Level 31 - Hitler with miniguns

Flot :)

Profile  

Unread postPosted: 12 Aug 2010, 09:32 
Level 22 - Imp

Ja sejt at fÄ banket et enmandsprojekt op til noget

Profile  

Unread postPosted: 12 Aug 2010, 11:57 
Level 31 - Hitler with miniguns

grats!

- But sense it makes not -

Du kan spise jord som i DigDug
Og gÄr fra at vÊre baby, til mand, til gammel dame. hmmm

Ok, det er sÄkaldt 'art game' - men motivationen for at spille gentagende gange mangler for mig, og derfor kommer jeg personligt ikke til det punkt hvor jeg 'kommer ind under huden pÄ spillet'.

Jeg kan se du nÊvner 'the passage' pÄ din blog - et spil jeg spillede flere gange og blev fascineret af. I fht TRYFAIL var der mere udforskning, man kunne samle ting op undervejs, og jeg oplevede mere progression - og jeg blevet efterladt med en 'fÞlelse' nÄr jeg spillede det.

Pt mangler jeg yderligere motivation for at spille, for at jeg kan blive ledt bedre ind og frem i mod en eventuel dybere mening.

Men thumbs up for art game og teste grĂŠnserne for spil af! Jeg har vist et par post-its i skuffen med noget ned af samme vej :)

(What is art anyway?)

Profile  

Unread postPosted: 13 Aug 2010, 14:28 
Level 19 - Wario

Hej Jeppe,

tre spÞrgsmÄl som kan afklare ting for dig (mens du spiller):

Hvad handler det om? - hvad er tema'et her?
    Hvad sker der? - helt konkret: hvad er kausalitetn
    Hvorfor sker det? - hvorfor er vigtigt?

Jeg prÞver lidt at se om det er muligt at lave spil som krÊver lige sÄ meget fortolkning som (gode) film & litteratur...jeg er lidt i tvivl om om spil-publikummet er klar til det.

Motivationen skal vÊre at der ligger en mulighed for at opnÄ en substantiel erkendelse fra spillet, som gÞr det besvÊret vÊrd. Det er en eksistentiel erkendelse og ikke en dopamin-belÞning. Der er ingen instant gratification her, men jeg ved at det er besvÊret vÊrd.

Spil har vÊnnet os til at ting skal vÊre nemme; - Þjeblikkelig tilfredstillelse, Þjeblikkelig genkendelse af helten og skurken, indlysende konflikter, simple metaforer. Vi har lÊrt fra de bedste i Hollywood og mistet forstÄelsen for nÞdvendigheden af fortolkning.

Jeg vil godt - lidt - vĂŠre fortaler for at vi laver spil som krĂŠver fortolkning (igen?).

(Jeg siger ikke at du, Jeppe, ikke gÞr, kan eller vil disse ting - tvÊrtimod ;) - jeg gÞr bare opmÊrksom pÄ at dette er hvad TryFail krÊver af spilleren, - du vil blive belÞnnet).

A.

Profile  

Unread postPosted: 13 Aug 2010, 17:40 
Level 0 - Null

Jeg mangler ogsÄ incitament til at fortsÊtte spilleriet. Efter min mening er det svÊrt at koble filosofiske begreber pÄ ind - snarere synes det at vÊre et "gÊt-hvad-game-designeren-tÊnkte" spil.

Kan du ikke prĂžve at beskrive pointen med spillet lidt mere konkret?

Profile  

Unread postPosted: 13 Aug 2010, 18:46 
Level 19 - Wario

Helst ikke; - jeg sÄ helst at du selv forsÞgte at forstÄ det.

Men:
Hvad handler det om? - hvad er tema'et her?

Hvad sker der? - helt konkret: hvad er kausalitetn

Hvorfor sker det? - hvorfor er vigtigt?

Det skulle meget gerne hjĂŠlpe; alternativt hvis du er formelt uddannet indenfor filosofi, vil pointen nok vĂŠre forholdsvis overfladisk.

A.

Profile  

Unread postPosted: 13 Aug 2010, 22:54 
Level 13 - Portal opener

Fedt at prÞve nye spil med anderledes vinkler (og tillykke med nomineringen!) - men jeg mÄ kaste hÄndklÊdet i ringen hvad angÄr at gennemskue intentionen i spillet, jeg fatter det simpelthen ikke :cry:

Jeg tror jeg har spillet det en 10 gange nu og alting virker 100% random; nogle gange dĂžr man ung, nogle gange gammel, nogle gange "surviver" man, nogle gange ikke (selv om man tilsyneladende har gjort prĂŠcist det samme).
Jeg formoder at manglen pÄ kausalitet er hele pointen, men altsÄ...what!?
Give a hint please!

Profile  

Unread postPosted: 13 Aug 2010, 23:31 
Level 1 - Speck of dust

I didn't get it.

Jeg betragter mig ikke som intellektuelt doven. Men der skal vĂŠre en eller anden form for hook - form eller indholds-mĂŠssigt - fĂžr jeg "gider" investere. Jeg skal forfĂžres bare en lille smule. Ellers bliver det lektier. Som eksempelvis Kislovskys farvetrilogi, Kafkas Processen eller Campbells Heart of Darkness. Too arty for my blood.

Det er forfatterens opgave at fange min interesse - ikke min opgave at forstÄ forfatteren. Det er i virkeligheden usability 101. Det er aldrig brugerens skyld, hvis han ikke kan finde ud af det.

Af samme Ă„rsager foretrĂŠkker jeg populĂŠrkultur med en finkulturel hidden agenda (e.g. Watchmen tegneserien), fremfor rendyrket nĂžrdet finkultur.

Hvis man havde indbygget nogle enkle game-tropes - et simplet pointsystem eller et lille risk-reward-scheme - kunne man mÄske forfÞre mig til at at opdage de tematiske subtekster (hvis det er et dansk ord).

NÄr alt det er sagt, tillykke med nomineringen. Og jeg er ikke imod avant-garde kultur som sÄdan. Det er den frontline der rykker ved populÊrkulturen. Jeg hÄber at nogen der er mere tÄlmodige/nÞrdede/lommefilosofisk anlagte end mig bliver inspireret af Try-Fail og laver en blockbuster, jeg kan sÊtte pris pÄ :-)

Profile  

Unread postPosted: 13 Aug 2010, 23:55 
Level 5 - Youngling

Tillykke med nomineringen :).

Var nysgerrig for at prÞve spillet. Spillede igennem to gange, men tror ikke jeg forstod det man skulle forstÄ.
Da man dÞde af at grave forsÞgte jeg at finde en udgang ( uden held). SÄ tÊnkte jeg "det minder lidt om Sartre og det med at vÊre dÞmt til vÊren". Og sÄ stoppede jeg med at spille.

Det er svÊrt at give specifik kritik da jeg er usikker pÄ hvad du vil med spillet, men helt overordnet var det for mig irriterende at spillet hele tiden spurgte "do you understand now". Det fÞles mere som en begrÊnsning end som en Äbner for spillerens egen fortolkning.
Det er interessant, det med at du gerne vil ud over den umiddelbare reward-mekanisme, der generelt er grundstrukturen i spil, for rent faktisk blev min motivation i spillet hurtigt at prÞve at fÄ lov til at hÞre nye "dÞdslyde". Dvs. jeg ledte efter den ene form for reward jeg kunne finde og gik efter den. De handlinger jeg kunne udfÞre og det landskab jeg befandt mig i, gav mig ikke sÄ meget stof at arbejde med pÄ fortolkningsniveau eller fÞlelsesniveau (udover den sartre'ske fÞlelse af at vÊre fanget i en halvulidelig eksistens og lede efter en vej ud ;))

Hvis du laver endnu en version vil jeg helt klart vÊre nysgerrig for at prÞve den ogsÄ.

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 00:27 
Level 1 - Speck of dust

Tillykke med nomineringen!

Har prĂžvet spillet en enkelt gang..
Har endnu ikke forstÄet handlingen, men spillet har da igangsat en eller andenfor form for eksistentialistisk tankegang.
Indtil videre 1 Try 1 Fail, livet kan leves pÄ mange mÄder, men en ting er sikkert du dÞr til sidst, ligemeget hvilken vej du tager.
Det er alt det har sagt mig ind til videre, rimeligt trivielt, og sikkert langt fra den erkendelse du prĂžver at delagtiggĂžre mig i.

Jeg mangler et mÄl, mÄske en mere Äbenbar mystificering af den erkendelsesmÊssige gulerod der venter pÄ mig for enden af regnbuen ;-)
Erkendelse krÊver engagement, drive, mÄske en nysgerrighed der ligger udenfor den rene intellektuelle drivkraft, men resulterer i
denne.

Skal nok prĂžve igen, af ren nysgerrighed, og melde tilbage.
Men jeg mangler legen, for som vi alle(forhÄbentligt) ved er legen den ultimate vej til erkendelse, og nÄr vi fÞrst har glemt at lege,kan vi sgu lige sÄ godt ligge os til at dÞ.

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 10:26 
Level 0 - Null

Quote:
Jeg vil godt - lidt - vĂŠre fortaler for at vi laver spil som krĂŠver fortolkning (igen?).

Quote:
Helst ikke; - jeg sÄ helst at du selv forsÞgte at forstÄ det.

Anders, jeg tror du blander fortolkning af spil sammen med forstÄelse af spils regler.

Fortolkning er jo subjektiv, og enhver fortolkning er derfor korrekt - hvis det giver mening for fortolkeren. Spillets regler, derimod, dvs. kriterierne for at gennemfĂžre kontra fejle, er ikke subjektive. De er super absolutte, og et eller andet sted udmyntet i nogle if-sĂŠtninger i din kode.

Du burde derfor sagtens kunne forklare spillets regler uden at forhindre senere fortolkning af dem eller af spillet generelt. Du mÄ ikke misforstÄ dette som manglende evne til fortolkning hos spilpublikummet. Men lige sÄ lidt som jeg kan fortolke arabiske digte uden at kunne arabisk, kan jeg fortolke dig spil uden at kunne forstÄ dets regler.

Derfor spÞrgsmÄlet: Kan du forklare dit spils regler? For jeg har ikke selv incitament til at opstille en udfaldstabel for spillet :-)

EDIT: Baseret pÄ de 2-3 gange jeg har spillet, kan du godt fÄ feedback:
Spis jord, og du vinder mÄske én gang. Derefter taber du. Try. Fail.
Fortolkning: Jord er godt, men kun i smÄ mÊngder.
:-)

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 10:56 
Level 13 - Portal opener

Noget af det der forvirrer mig i forhold til en eksistentialistisk tolkning er at der ingenting sker hvis du ikke fortager dig noget (pÄ trods af at hjerteslagslyden indikere at tiden gÄr) - eftersom det jo er et nÞglepunkt i eksistentialismen at alting er et valg, ogsÄ at fravÊlge at gÞre noget.
En anden ting er at der tilsyneladende er nogle religiÞse ting der indtrÊffer efter man er dÞd (Fadervor = evigt liv og BarnegrÄd = genfÞdsel) der bliver vurderet som succes.

SÄ jeg gÊtter pÄ man skal se spillet med helt andre briller?

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 12:46 
Level 19 - Wario

ups101 wrote:
Du burde derfor sagtens kunne forklare spillets regler uden at forhindre senere fortolkning af dem eller af spillet generelt. Du mÄ ikke misforstÄ dette som manglende evne til fortolkning hos spilpublikummet. Men lige sÄ lidt som jeg kan fortolke arabiske digte uden at kunne arabisk, kan jeg fortolke dig spil uden at kunne forstÄ dets regler.

Derfor spÞrgsmÄlet: Kan du forklare dit spils regler? For jeg har ikke selv incitament til at opstille en udfaldstabel for spillet :-)

(Du har ret mht fortolkning; alle fortolkninger er valide).

Jeg vil helst ikke have at I fÄr en opfattelse af at jeg nyder at jeg "ved" hvad der foregÄr og at I ikke gÞr. Det gÞr jeg ikke (men jeg er glad for at se sÄ mange mennesker forsÞge at forstÄ det).

Som jeg skrev i en anden diskussionen (pÄ FB):
Quote:
"People don't understand TryFail. This is ok, - what matters is the reason? is it because the message doesn't get across right (my fault) or because they're used to analyzing and thinking philosophically about games? (which is ok, - that's the evolution of games that I'd like to promote)."

SÄ jeres analyser af spillet hjÊlper mig til at forstÄ hvad jeg har gjort forkert; det er mit fÞrste kunstspil og jeg har tydeligvis lavet nogle fejl.

Spildesign er blandt andet baseret pÄ vÊrdien af "noget" er mere vÊrd hvis man har ydet en indsats for det. Mit problem her er at jeg ikke ved hvor meget jeg kan fortÊlle uden at fortÊlle det hele. Hvis jeg giver hele min fortolkning vÊk, mister oplevelsen af spillets meget af sin vÊrdi, da spilleren sÄ ikke behÞver at spille spillet for at fÄ pointen (lidt ligesom at lÊse en walk-through uden at spille spillet). SÄ jeg vil ikke forklare reglerne, men imÞdegÄ et par punkter:

1) En stor del af indholdet i spillet er metaforer. Jeg har faktisk ikke helt prĂŠcist overblik over hvor mange det er (hvilket er en fejl), men det er helt sikkert for mange. Igen fra den famĂžse FB-diskussion:

Quote:
"Pretty much everything in TryFail is a metaphor for something (including the level topography; excluding the Loadbar which needs to be fixed), so everything can be interpreted. This is waaay too much. (It also adds confusion; the interpretation of one element will depend on the interpretation of another element, - so if the first interpretation is misleading, the whole perception of the game (=the sum of the interpretations) will be skewed. This is an important lesson. So fewer metaphors..."

Jeg kan ogsÄ se nu at jeg ikke har vÊret konsistent i brugen af metaforer; der er ingen generel regel for hvornÄr noget i spillet er en metafor (i min definition: "et billede pÄ noget andet") eller blot en representation.

2) Der er affordance og constraints i spillet. Der er hints der viser hvilken veje der viser hvad der giver succes. De er bare nemme at overse (med vilje). Der er 5 mÄder at fÄ "succes" (- defineret udfra spillets prÊmis). Screen's bagefter forklare om det lykkedes eller ej, men hvad der menes med succes, er et spÞrgsmÄl om fortolkning.

Det er ikke tilfÊldigt, - selvom det godt kan virke sÄdan :)

God jagt.

Pelding wrote:
Noget af det der forvirrer mig i forhold til en eksistentialistisk tolkning er at der ingenting sker hvis du ikke fortager dig noget (pÄ trods af at hjerteslagslyden indikere at tiden gÄr) - eftersom det jo er et nÞglepunkt i eksistentialismen at alting er et valg, ogsÄ at fravÊlge at gÞre noget.

Korrekt og det er en fejl. Hvis det var gjort ordentligt, ville man langsomt blive Êldre selvom man ikke gjorde noget. Jeg har bare ikke haft tid/evner til at fÄ det til at virke, - endnu (Jeg vil prÞve at nÄ det til IGF).

Quote:
En anden ting er at der tilsyneladende er nogle religiÞse ting der indtrÊffer efter man er dÞd (Fadervor = evigt liv og BarnegrÄd = genfÞdsel) der bliver vurderet som succes.

SÄ jeg gÊtter pÄ man skal se spillet med helt andre briller?

Det er ikke barnegrÄd. Opfatter du det sÄdan?

Kh.,
Anders

Last edited by Anders HĂžjsted on 14 Aug 2010, 13:22, edited 1 time in total.

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 13:12 
Level 13 - Portal opener

Quote:

Nej, sorry det var mig der skrev forkert

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 13:18 
Level 19 - Wario

ClausP wrote:
I didn't get it.

Jeg betragter mig ikke som intellektuelt doven. Men der skal vĂŠre en eller anden form for hook - form eller indholds-mĂŠssigt - fĂžr jeg "gider" investere. Jeg skal forfĂžres bare en lille smule. Ellers bliver det lektier. Som eksempelvis Kislovskys farvetrilogi, Kafkas Processen eller Campbells Heart of Darkness. Too arty for my blood.

Du slÄr mig nu heller ikke som hverken doven eller uintellektuel ;).

(Jeg forstÄr godt din holdning til det; det er ogsÄ en af de steder hvor det er oplagt at lÊgge et skel mellem kunst & kultur (:underholdning). Det er bare et falsk skel. Kunst kan godt vÊre kommercielt succesfuldt; kultur kan godt vÊre sÄ sofistikeret at det reelt set er kunst. Kunstdefinitioner et noget forbandet rod).

Jeg har bare en opfattelse af at jo mere man har arbejdet for at opnÄ erkendelsen, jo mere vÊrdi vil den have. At man har godt af at blive udfordret.

Jeg kan forklare konceptet bag TF i to sĂŠtninger. Hvad er mest vĂŠrdifuldt for dig: at spille spillet (selvom det er irriterende) eller at jeg fortĂŠller dig de to sĂŠtninger?

Quote:
Det er forfatterens opgave at fange min interesse - ikke min opgave at forstÄ forfatteren. Det er i virkeligheden usability 101. Det er aldrig brugerens skyld, hvis han ikke kan finde ud af det.

Enig. Forudsat at du (qua dine prÊferencer) er en del af vÊrkets publikum (biztalk: mÄlgruppe/markedssegment). Er du en af de personer som kunstneren Þnsker at nÄ?

Quote:
Af samme Ă„rsager foretrĂŠkker jeg populĂŠrkultur med en finkulturel hidden agenda (e.g. Watchmen tegneserien), fremfor rendyrket nĂžrdet finkultur.

(Eller The Matrix som dybest set er baseret pÄ Hjernen-I-Karret-tankeeksperimentet fra filosofisk erkendelsesterori (eng.: Brain in a vati).

Pointen med TF er at lave noget der er "hÞjkulturelt", dvs. krÊver meget fortolkning. Det er et ikke-kommercielt spil og jeg tvivler pÄ at jeg ville fÄ lov til at lave noget sÄ "hÞjpandet" i kommercielt regi, sÄ nÄr jeg nu havde citronen (=friheden), ville jeg lige presse den for alt det saft den havde.

Quote:
Hvis man havde indbygget nogle enkle game-tropes - et simplet pointsystem eller et lille risk-reward-scheme - kunne man mÄske forfÞre mig til at at opdage de tematiske subtekster (hvis det er et dansk ord).

NÄr alt det er sagt, tillykke med nomineringen. Og jeg er ikke imod avant-garde kultur som sÄdan. Det er den frontline der rykker ved populÊrkulturen. Jeg hÄber at nogen der er mere tÄlmodige/nÞrdede/lommefilosofisk anlagte end mig bliver inspireret af Try-Fail og laver en blockbuster, jeg kan sÊtte pris pÄ :-)

Der kommer muligvis en mere tilgÊngelig version senere. Jeg har ihvertfald en masse ideer indenfor omrÄdet som jeg gerne vil lave spil pÄ basis af.

KH.,
A.

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 13:23 
Level 19 - Wario

Pelding wrote:
Quote:

Nej, sorry det var mig der skrev forkert

Fint nok. Hvis du opfattede det som barnegrÄd, skulle jeg vist lige have tjekket lyden efter.....:)

A.

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 14:08 
Level 0 - Null

Quote:
Hvis jeg giver hele min fortolkning vĂŠk, mister oplevelsen af spillets meget af sin vĂŠrdi... SĂ„ jeg vil ikke forklare reglerne

Men appellerer du sÄ ikke til fortolkning af spillet inden forstÄelse af spillets regler?

NÄr jeg skal forstÄ et spils regler, accepterer jeg at fejle. Det er prÊmissen, og senere grunden til fornÞjelsen, nÄr jeg endelig finder et mÞnster der passer. NÄr jeg efterfÞlgende opfordres til at fortolke et spil, forventer jeg ikke at kunne fejle. For alle fortolkninger er jo valide, som vi er enige om. Men hvis min fortolkning er nÞdvendig fÞr min forstÄelse af spillets regler, skal jeg acceptere at fejle pÄ baggrund af min fortolkning, og dermed at spillet fortÊller mig, at min fortolkning er forkert. Og det giver jo ikke mening.

Det er her jeg mener du blander fortolkning og forstÄelse sammen. ForstÄelse kan valideres med success/failure. Fortolkning kan ikke. Hvis du vil opfordre til fortolkning, skal du lave et spil hvor fortolkning ikke valideres.

Anyway, bare mine 5 cents. Du har da fÄet tankerne igang, sÄ helt skidt er det absolut ikke :-)

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 14:31 
Level 22 - Imp

Kind of spoiler alert:

@ups101 Det er dig der blander regler og mening sammen (eller rettere sagt, ikke gĂžr).

Spillet er jo et meget tydeligt billede pÄ livet og pointen er jo meget tydeligt netop at man skal spÞrge sig selv hvorfor man spiller spillet, lige sÄ vel som man kan spÞrge sig selv hvorfor man lever livet. Det vil sige at der er en lige linje mellem reglerne i spillet og den analogi som Anders prÞver at lave. SÄ hvis reglerne blev forklaret sÄ ville han jo netop give en definitiv fortolkning.

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 15:12 
Level 13 - Portal opener

Quote:
pointen er jo meget tydeligt netop at man skal spĂžrge sig selv hvorfor man spiller spillet

Det forstÄr jeg ikke overhovedet hvordan du kan udlede af spillet

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 19:04 
Level 22 - Imp

Pelding wrote:
Quote:
pointen er jo meget tydeligt netop at man skal spĂžrge sig selv hvorfor man spiller spillet

Det forstÄr jeg ikke overhovedet hvordan du kan udlede af spillet

At spillet konstant spÞrger en om man har forstÄet hvad det handler om mÄ vel betyde at spillet handler om "at forstÄ hvad spillet handler om".

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 20:32 
Level 13 - Portal opener

Quote:
At spillet konstant spÞrger en om man har forstÄet hvad det handler om mÄ vel betyde at spillet handler om "at forstÄ hvad spillet handler om".

Ah, jeps good point

Profile  

Unread postPosted: 14 Aug 2010, 22:42 
Level 16 - Hellghast

Jeg har set folks reaktion her og pÄ railgun og undrer meget pÊnt meget over at flere ikke fanger pointen! Dog vil jeg sige jeg synes den er en smule let kÞbt og pakket knap sÄ godt ind. Som jeg kan forstÄ de kommentarer jeg har set, sÄ bliver folk frustreret over at selve "game playet" er dÄrligt/svÊrt at aflÊse.

SĂ„ min konklusion efter at have spillet det:

1. DÄrlig indpakning: det lader sig vÊre grafik(clip art har aldrig vÊret bomben =) og game mechanics(mangel pÄ samme)
2. Ærgeligt at pointen skal formidles via text i menuen.

Men tager hatten af for at smide ideen sammen og gĂžre den spilbar!

- Pete fan DĂžr

Profile  

Unread postPosted: 15 Aug 2010, 00:25 
Level 19 - Wario

buchardt wrote:
Jeg har set folks reaktion her og pÄ railgun og undrer meget pÊnt meget over at flere ikke fanger pointen! Dog vil jeg sige jeg synes den er en smule let kÞbt og pakket knap sÄ godt ind. Som jeg kan forstÄ de kommentarer jeg har set, sÄ bliver folk frustreret over at selve "game playet" er dÄrligt/svÊrt at aflÊse.

SĂ„ min konklusion efter at have spillet det:

1. DÄrlig indpakning: det lader sig vÊre grafik(clip art har aldrig vÊret bomben =) og game mechanics(mangel pÄ samme)
2. Ærgeligt at pointen skal formidles via text i menuen.

Men tager hatten af for at smide ideen sammen og gĂžre den spilbar!

- Pete fan DĂžr

Mht. 1. Ingen clipart. Jeg er bare en elendig grafiker.

Mht. 2. Problemet er at ideen i spillet gÄ imod nogle grundantagelser som folk har i forhold til spil (og til livet generelt). Menuen i teksterne er sÄ eksplicit som jeg kan gÞre det uden at skrive det i "flammende bogstaver pÄ bjerget". Min vurdering var (og er) at de er nÞdvendige for at lede folks refleksion i en konstruktiv retning.

A.

Profile  

Unread postPosted: 16 Aug 2010, 12:37 
Level 19 - Wario

Jeg vandt ikke overraskende ikke; det gjorde det brasilianske "Last Hope" fra det Brazilian team Yellow Jam.

I kan downloade vinderspillet her: Last Hope.

Jeg har endnu ikke fÄet feedback fra Indiecade.

Nu vil jeg justeret gameplay efter folks anbefalinger herinde og andetsted (Tusind tak for feedback) og sende spillet ind til Dutch Game Awards & Independent Games Festival

MĂ„ske skulle jeg skifte titlen til Fail/Fail? ;)

Kh.,
A.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]