Sejt dansk spilprojekt

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Sejt dansk spilprojekt

Unread post by boab » 18 Jun 2008, 11:03

Nogen som kender noget til dette projekt?


En gruppe studerende fra ålborg universitet (Kotaku tror vist Ålborg er en by i København) har udviklet et spil til en multitouch platform. http://www.veoh.com/videos/v14222084ZMa77mjz

fandt det her:
http://kotaku.com/5017162/students-expl ... h-oculusia

mvh BO

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by spa » 18 Jun 2008, 11:46

Nice! der er fandme muligheder i det skidt :)
::Søren P Andersen
::Showcase

ogssan
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 18 Jun 2008, 14:27

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by ogssan » 18 Jun 2008, 15:00

Jeg er en af de involverede studerende, så bare fyr løs hvis i har nogle spørgsmål.

Kotaku er forresten ikke helt forkert på den, da Aalborg Universitet har en afdeleing i København. ;)

nils
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 129
Joined: 10 Mar 2008, 12:07
Contact:

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by nils » 19 Jun 2008, 10:14

Hej ogssan

Super interessant projekt i har dér og jeg syntes jeres finish er rigtig flot. Jeg har lidt svært ved at tyde hvordan spillet spilles, men jeg ved også hvor svært det kan være at få igennem på en video.

Må jeg høre hvor lang tid i har brugt på at få det op og køre til det færdige produkt?
Er det en alm. projektor i har liggende under bordet og hvilken software og teknik bruger i til at tracke?
Nils - Nisl Games
Creator of Kid vs Dog, Space Heads, co-creator of illi. Working on Sprout Quest.
Blog.Nislgames.com & my Twitter

onosendai
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 19 Jun 2008, 12:08

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by onosendai » 19 Jun 2008, 12:37

Tak for de rosende ord. Jeg er også en af de involverede studerende.

Oculusia:
Det spilles ved at man skal beskytte sine søsvampe mod de spidse søpindsvin med en defence pad (de kan tåle at blive ramt to gange). Samtidig skal man forsøge at fælde bossen, som skyder rundt omkring (har også tre special attacks, som desværre ikke vises i videon). Bossen bliver besejret ved at skyde søpindsvin afsted mod ham. Bossen forsøger konstant at undgå alle søpindsvinene, så det ligger op til (kræves) at spillerne arbejder sammen for at ramme ham. Man er game over når en af søpindsvinene ryger igennem et hul i din søsvampe væg. Siden der er spillere i hver side af spillet, skal man både holde øje med andre spilleres skud og så selvfølgelig bossen's, så der ligges også op til at spillerne koordinere deres træk med hinanden, for ikke at blive game over.

Selve spillet tog en uge at lave. Med bordet har det nok taget en måned. Bordet havde vi lavet på et tidligere semester, men det skulle restaureres fra bunden af. Projektoren er en epson og vil tro det er en normal projektor, det skal dog helst være vidvinklet, da der ikke er særlig meget plads under bordet.

Vi brugte OpenCV til image processing delen og grafik og lyd blev ordnet i XNA. Spillernes input bliver vist via frustreret infrarødt lys, vha. en teknik kaldet FTIR (Frustrated Total Internal Reflection).

User avatar
Crisium
Level 7 - Spellcaster
Posts: 71
Joined: 13 Mar 2008, 17:57
Location: Odense C
Contact:

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by Crisium » 19 Jun 2008, 13:08

Hi,

i'm interested in knowing where does one buy a surface monitor? price and so on...

anyone?
Peter
kind regards,
Peter Wraae Marino

http://www.osghelp.com - support site for OpenSceneGraph

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by boab » 20 Jun 2008, 13:56

ov mit svar forsvandt vist..

1) ups jeg syntes det så forkert ud med Ålborg universitet Copenhagen, min fejl.

2) DR er med til at arrengere newmediadays.dk og jeg vil høre om det er noget I vil være med til at stille op dér. (så kan jeg også prøve det :))

Bo

onosendai
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 19 Jun 2008, 12:08

Re: Sejt dansk spilprojekt

Unread post by onosendai » 20 Jun 2008, 18:08

Det lyder utroligt spændende og vi ville være meget interesseret i at vise det frem til New Media Days. Vi kan alle fire kontaktes via oculusia@gmail.com, derfra kan vi udveksle oplysninger og finde ud af noget. Vil se frem til at høre fra dig.

Post Reply