|
|
Page 1 of 1
|
[ 23 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
simonmoeller
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 22 Nov 2011, 21:09 |
|
 |
| Level 30 - RoboCop |
|
|
IP'en er dansk-produceret. Men den er sÄ afgjort ejet af Japan.
|
|
| Top |
|
 |
|
JesperN
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 22 Nov 2011, 22:53 |
|
 |
| Level 10 - Dark arts student |
|
Er jeg skam godt klar over  Ikke desto mindre ved alle i branchen hvor den stammer fra, og en udbredelse af franchiset vil derfor ogsÄ styrke opfattelsen af dansk kreativitet og innovation samt vores muligheder for at lave bÊredygtige franchises.
|
|
| Top |
|
 |
|
Pelding
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 22 Nov 2011, 23:10 |
|
 |
| Level 13 - Portal opener |
|
|
Man kunne ogsÄ vende det hele pÄ hovedet og pÄstÄ at det bedste for dansk spiludvikling ville vÊre hvis Enix rykkede det hele til Canada. Hitman er allerede stort, men det har alligevel ikke fÄet politikerne til at gÞre meget for at opdyrke spilindustrien og jeg tvivler pÄ at selv hvis Hitman-IP'en bliver endnu stÞrrere, at det vil gÞre nogen forskel - mÄske vil det tvÊrtimod virke som en sovepude, for "det gÄr jo godt". Men hvis IO lukkede ned i Danmark og Hitman samtidigt skovlede endnu flere penge ind med de nye ressourcer fra Enix, ville det mÄske vÊre det "wake up call" der endeligt kunne fÄ nogle seriÞse tiltag pÄ bordet. (men uanset hvad er det selvfÞlgeligt surt for de danske medarbejdere lige nu)
|
|
| Top |
|
 |
|
JesperN
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 23 Nov 2011, 07:59 |
|
 |
|
|
Det kan du helt sikkert have ret i. Ikke fordi jeg som sÄdan Þnsker, at IO gÄr "belly up", men det ville helt sikkert frigive en masse krÊfter (Deadline x 10), og det kommer der altid spÊndende resultater ud af.
|
|
| Top |
|
 |
|
oliverdb
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 23 Nov 2011, 09:22 |
|
 |
| Level 9 - Conjurer |
|
hmm flere firmaer som ikke er Ăžkonomisk rentable fordi vi er for dyre i danmark  Jeg er sgi da en lille smule bekymret
|
|
| Top |
|
 |
|
bome99
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 24 Nov 2011, 12:37 |
|
 |
| Level 2 - Grain of sand |
 |
|
|
Det var lidt det samme de sagde i Oslo et halvt Är fÞr de flyttede nÊsten hele The Secret World til Montreal og fyrede godt og vel resten af holdet. Det er ikke meget af TSW der er tilbage i Oslo.
|
|
| Top |
|
 |
|
Christen
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 24 Nov 2011, 13:59 |
|
 |
| Level 8 - Summoner |
|
|
@Pelding: Det tror jeg du har ret i og er et fedt take pÄ det.
Klart at de flytter IOI nÄr man tÊller kroner og Þre (om et halvt, helt Är, og der er ro igen), specielt nÄr de selv skriver at de fleste ansatte er fra udlandet aligevel. Tror ikke at at det "specielle danske whatever" kan gÞre op for den ekstra omkostning (/canadisk rabat).
|
|
| Top |
|
 |
|
Nick@IO
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 28 Nov 2011, 16:41 |
|
 |
| Level 0 - Null |
|
|
Jeg er ked af at skuffe alle de negative kommentatorer herinde, men IO lukker ikke. IO er ikke ved at lukke, ej heller om et Är. IO rykker ikke produktionen til Canada, ligesom at vi ikke skal arbejde fÊlles om et fremtidigt projekt - for det er klart, at der er vi langt dyrere her end i Canada.
Der er tale om et helt nyt selskab, der skal arbejde pÄ endnu et Hitman-spil. Det er faktisk en ret fed fjer i hatten fra Squares side, eftersom de tror nok pÄ Hitman til at etablere endnu et studio, der skal arbejde pÄ serien. IO bliver ved med at lave Hitman-spil.
Jeg er med pÄ, at det ikke er lige sÄ god en historie, men det er den rigtige.
Nick
|
|
| Top |
|
 |
|
JesperN
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 28 Nov 2011, 18:15 |
|
 |
|
Lyder godt Nick 
|
|
| Top |
|
 |
|
fehaar
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 29 Nov 2011, 10:33 |
|
 |
| Level 12 - Master of the dark arts |
|
Jeg synes da prĂŠcist det er en god historie! I hvert fald for os der prĂžver at svĂŠlge i andet end dĂžd og ulykke. 
|
|
| Top |
|
 |
|
BubbleWrapBoy
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 30 Nov 2011, 15:37 |
|
 |
| Level 4 - Newbie |
|
|
Tja, hvad skal man snart sige til det Nick skriver?
Er han en af beslutningstagerne der er ude og forsvare, sÄ tror jeg man skal vÊre endnu mere pÄ vagt, om det ikke er forstadierne til en flytning. For sÄ lyder det som typisk direktions BS spin.
Er han en af dem pÄ gulvet, som giver en version af det direktions BS, der er blevet fortalt pÄ et mÞde, sÄ kan man vel godt sige, at han nok ikke ser det store billede.
Lad mig sige det pÄ denne mÄde: Der bliver Äbenbart lavet 2 Hitman-spil. Et i DK, et i Canada. Lad os sige de sÊlger lige meget. Det i DK koster... Lad os sige 300 mil, det i Canada koster 100 mil, hvor ville enhver forretningsmand sÄ lÊgge produktionen? Det er kÞbmandens 101...
|
|
| Top |
|
 |
|
JesperN
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 30 Nov 2011, 18:30 |
|
 |
|
|
Hehe, Nick er ikke beslutningstager - medmindre han for nyligt at blevet kraftigt promoveret. Han er IO's dedikerede community manager (ved ikke om det er din helt officielle titel, Nick?)
Anyways, tror ikke du kan se det sÄ sort/hvidt. IO bidrager med andet til Square-Enix en bare bundlinjen. En del folk fra IO sidder jo hos Square-Enix Europe nu som rimelig tunge drenge, hvorfor IO's andre bidrag i det store billede ogsÄ sagtens kan profileres. Der er jo for nyligt lavet en ny rugekasse her i Danmark for mindre spil (primÊrt mobilspil, som jeg forstÄr det), og IO har ogsÄ arbejdet pÄ en lang rÊkke prototyper, som af en rÊkke grunde desvÊrre aldrig har fundet vej til forbrugerne. Men der er ingen tvivl om, at det hos Square-Enix profileres som en kreative tÊnketank, der kan levere nye franchises.
Sikkert modsat det nye studio, der i hvert fald de fĂžrste 2-3 spiludgivelser nok nĂŠrmere ses som en spilfabrik (sagt meget bombastisk).
|
|
| Top |
|
 |
|
rune
|
Post subject: Re: Nyt Hitman udfarmes til nyt Square Enix-studio i Montrea Posted: 01 Dec 2011, 12:46 |
|
 |
| Level 3 - Infant |
|
|
| Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 23 posts ] |