Guppylife er beta launchet

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3964
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Guppylife er beta launchet

Unread post by jonaz.dk » 09 Oct 2008, 13:09

Så kom Guppyworks Guppylife i luften

http://www.guppylife.dk

congrats. :)

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Guppylife er beta launchet

Unread post by Chrono » 09 Oct 2008, 14:35

Sejt nok. Jeg tror dog godt man kan vente lidt med at prøve det, for her mangler Guppy'erne shading og der er slet ingen lyd. De skriver at de opdaterer hele tiden, så det fixes vel snart.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Pipster
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 13 Mar 2008, 21:46

Re: Guppylife er beta launchet

Unread post by Pipster » 11 Oct 2008, 23:57

Tillykke til Guppyworks.
Flot timing af reklamefremstød i Olivia: Lige op til efterårsferien, hvor pigerne har masser af tid til at spille!
I får travlt ;-) Det ser man tydeligt på tilvæksten i antallet af indlæg på jeres forum!

Sødt koncept, der nok rammer lige i øjet af segmentet.

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Guppylife er beta launchet

Unread post by Zacker » 13 Oct 2008, 18:07

Tillykke med launchen!

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Guppylife er beta launchet

Unread post by freedomwriter » 15 Oct 2008, 11:27

Hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal man jo - så synes jeg det ser temmelig kedeligt, forudsigeligt og langt fra tidssvarende ud.
Jeg ved godt der er en konvention om at man helst skal snakke pænt om ethvert produkt der kommer fra den danske spilbranche - men der mener jeg man gør den en bjørnetjeneste.
Hvis jeg nu skal pege på noget konkret: Alene det at man launcher en så ufuldstændig udgave der fra starten er plaget af børnesygdomme som manglende lyd og shaders og bare det at være oppe, skal nok dels bekræfte fordommene, og dels skræmme nye brugere væk. Eller måske endnu værre - vække en interesse, der så bliver tilfredsstillet andet sted. Også selvom man har rekrutteret folk til at agere nye brugere for at skabe lidt liv. Men det er jo nok dikteret af hensyn til investorerne...
Helhedsintrykket er at man har plukket med løs hånd fra tidligere spilprojekter med formodet tweenie-appeal - GoSupermodel, Powerbabe, Second Life, Sims, Tamagotchi - og håbet på at tweenies pludselig begynder at downloade applikationer fra ukendte udbydere til deres PCere og mobiltelefoner.
Jeg er ked af at være den der pisser på folks parader - men jeg har selv et par små piger. Og ja, de kan godt li' at lege med dukker, snakke med dukkerne, lege de er forældre for dukkerne, snakke med veninder og involvere dem i deres lege. Der sker bare det når man overfører den verden til en digital spilverden, så forventer brugeren en hel del mere. Piger spiller skam masser af spil - spil der appelerer til deres kreativitet og eventyrlyst, og gerne noget man kan spille eller deltage i med andre. Piger - særligt tweenies - spiller gode fantasy-spil der udfordrer og har en spændende historie, ikke spil der taler ned til dem vha kønsløse plysdyr.
Der er sikkert en strategi om at bygge tingene mere organisk op, skabe et brand og rulle det ud i flere lande. Man skaber ikke momentum for den slags ved et fesent førstehåndsindtryk - hvis der er nogen der er troløse er det teenage mediebrugere, der er ingen nåde.
Hvis alt det ligger i støbeskeen, forstår jeg bare ikke at man ikke ventede med en launch til man kunne brage igennem med et overbevisende produkt sammen med en markedsføringskampagne der gav det nødvendige fodfæste. Jeg tvivler på at omtale i et pigeblad eller to, der måske har et samlet oplagstal på en 10-15.000, giver den nødvendige tilgang fra det ønskede segment. Når man ser på hvor forholdsvis begrænset succes Cartoon Networks spil har - og de har da dælme fat i deres målgrupper! - skal der gøres en meget større indsats indholdsmæssigt og markedsføringsmæssigt for Guppylife. Ellers ender det som andre lignende projekter fra disse breddegrader.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Guppylife er beta launchet

Unread post by vonknut » 17 Oct 2008, 08:27

Hårde ord men generelt meget rammende for:

"MMO launch standard problemer"

-Guppylife er ikke de første der launcher med tekniske problemer og content under udvikling
-ejheller de første der bliver nødt til at launche selvom udviklingsholdet måske gerne ville forsinke launchen

Hvad er så grunden til at launche "for tidligt"?
-ja, kan tænke på mange, fælles for dem alle er, at de befinder sig i kategorien "livets realiteter"
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply