Ide: Fantasyroman som spil!

ScottRoddick
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 15 Nov 2015, 13:41

Ide: Fantasyroman som spil!

Unread post by ScottRoddick » 15 Nov 2015, 13:51

Hej med jer,

Mit navn er Martin Willer og jeg er forfatter til en spritny dansk fantasy romanserie for børn og unge, der hedder: "Den utrolige Scott Roddick". Den første bog i serien, "Chronos Kommer", udkom 13. oktober 2014 og nummer to, "Skyggekongen", er sat til udgivelse 16. februar 2016. Der er planlagt 7 bøger i serien.

Grunden til at jeg skriver her er naturligvis, at jeg synes at Scott Roddick også skal eksistere som spil. Umiddelbart tænker jeg som et app-game og i form af et kampspil - lidt i stil med det klassiske "Street Fighter" eller de nye app-games fra DC og Marvel.

Hvis der er nogen der er interesserede i at diskutere projektet, eller kender nogen der kunne være det, så må I meget gerne kontakte mig.
Følgende er fra bibliotekets lektørudtalelse vedr. første bog i serien, så I kan se hvad det hele går ud på:

Kort om Den utrolige Scott Roddick - Chronos Kommer
Ny dansk fantasy-serie for børn og unge med den 14-årige Scott Roddick, der pludselig kommer i besiddelse af superkræfter. Skal det lykkes ham at redde menneskenes verden fra en invasion af Helvedes konge, Lucifer og den dødbringende kæmpedrage, Chronos? Fra 10 år

Beskrivelse
14-årige Scott Roddick er forældreløs og bor hos sin værge, frøken Miniver. Scotts forældre omkom, da han var tre år, og nu går han på byens eliteskole. Han er en ganske almindelig og lidt genert dreng, indtil han en dag ser en lastbil komme ud af kurs og være ved at ramme en mor med to børn. Da Roddick uforfærdet forsøger at redde dem, udløser han ubevidst et kæmpemæssigt energiskjold, der stopper lastvognen. Roddicks nyerhvervede evner bemærkes af Helvedets konge, Lucifer, der forsøger at få ham over på sin side. Bogen er den danske forfatters debut

Vurdering
Det er en spændende og actionfyldt historie med et højgearet tempo og en sympatisk hovedperson. Historien har en udmærket og fantasifuld handling, hvor forfatteren har ladet sig inspirere af gamle myter om faldne engle og forsvundne verdener. Disse gamle historier har han så anvendt i en ny og original sammenhæng. Det er en "rigtig" drengebog, og dette understreges også af den virkningsfulde forside, der viser Roddick flyvende gennem luften med dragen Chronos efter sig

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Ide: Fantasyroman som spil!

Unread post by Kristian Hedeholm » 16 Nov 2015, 14:43

Hej Martin

Super fedt at du også gerne vil føre dit nye univers over på spilmediet. Det synes jeg kun flere forfattere skulle gøre (antaget at det selvfælgelig er nogle ordentlige spil de laver)

Dog kan jeg ikke helt finde ud af, om du i første omgang bare er på jagt efter nogle som kan komme med indspark/feedback til dit spil projekt - eller om du faktisk er på jagt efter nogle der kan lave det. Hvis det er det sidste, kommer du nok ikke uden om at skulle have pengepungen frem før eller siden.

Hvis det er feedback du er på jagt efter, vil jeg foreslå du kommer med nogle flere detajler om spillet. Jeg kunne sagtens forestille mig et fighting game, med fantasy elementer kunne fungerer på den mobile platform
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

ScottRoddick
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 15 Nov 2015, 13:41

Re: Ide: Fantasyroman som spil!

Unread post by ScottRoddick » 16 Nov 2015, 18:02

Hej Kristian,

Det er et meget godt spørgsmål. Umiddelbart vil jeg sige, at jeg leder efter nogen der har lyst til at komme med ideer til et sådan spil. Evt. nogen der har erfaring med det, eller som har nogle fede ideer til, hvordan man kan lave et spil der virkelig rykker. Så i første omgang leder jeg jo nok efter nogen der kan komme med indspark/feedback til de løse ideer jeg har. Jeg forsøger at være så lidt forudindtaget som muligt.

I længden kan man jo sige, at hvis det der evt. bliver udviklet er så fedt, at man beslutter sig for at det skal laves, ja så skal der rigtigt nok findes investorer. Jeg har et lille, men effektivt, forlag i ryggen og de ville jo også træde ind og hjælpe med det forretningsmæssige - hvis produktet virker rentabelt. Jeg har det sådan, at den bro må man krydse når man kommer til den.

Jeg har lyst til at udbygge mit fantasyunivers med en spilside, fordi jeg naturligvis selv elsker at game og sagtens kunne se mine figurer indgå i den sammenhæng. Derudover kunne der opbygges en god synergi mellem bøger og spil og endelig er jeg vildt fascineret af tanken om at lave en franchise, der også omfatter merchandise. Da jeg var knægt legede man jo med Star Wars figurer, G.I. Joe, He-Man og Turtles. I dag foregår den slags, som du jo nok ved, på computer, konsol og tablet.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Ide: Fantasyroman som spil!

Unread post by vonknut » 18 Nov 2015, 01:41

At starte en IP med en bog eller en tegnerserie, er aldrigt dumt.
-se Harry Potter, Game of Thrones, Walking Dead etc.

Regn dog ikke med at dit forlag har hverken muskler eller evner indenfor det forretningsmæssige ift. spil, medmindre det er et helt særligt bog-forlag...

Jeg vil anbefale dig at deltage i div. "ide udviklings workshop" eller kvalificerings forløb (f.eks. Power to the Pixel e.l.).
Det kan både bringe dig videre, samt måske sætte dig i kontakt med nogle relevante folk.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Morten Brunbjerg
Level 4 - Newbie
Posts: 40
Joined: 04 Aug 2011, 13:12
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Ide: Fantasyroman som spil!

Unread post by Morten Brunbjerg » 01 Dec 2015, 10:20

Du er velkommen til at kontakte mig for en snak. Jeg er forfatter til en del spil efterhånden og har en fin forståelse for spilbranchen og den skønlitterære branche.

Morten Brunbjerg
- http://mortenbrunbjerg.dk
- 41 67 69 89

Post Reply