At starte rigtigt.

Jimmi Pedersen
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 27 Mar 2016, 15:12

At starte rigtigt.

Unread post by Jimmi Pedersen » 27 Mar 2016, 16:48

Hej allesammen

Jeg er helt ny her så jeg vil starte med at præsentere mig selv. Jeg hedder Jimmi Storm Pedersen, bor i Herlev. Til sommer er jeg færdiguddannet som Digital Artist. Og bruger tid til anden med at skrive min spil ide på Articy Draft.

Kort fortalt er min spilide en blanding af FPS, Strategi, RPG Multiplayer med Tutorials/træning som singleplayer. Sat i WW2
Det læner dig en del op af Red Orchestra 2, med character design xp, som synligt udvikler sig med tiden.
Et Tank gameplay som jeg mener er meget unik. Så en manse synes jeg selv originale ideer.

Har tænkt at Unreal 4 og op er den engine som skal bruges.

Finansieringen
Vil være en masse omtale på Youtube et godt stykke tid før Kickstarter og en billig eller gratis alpha eller Beta version med en bane til når spillet skal på kickstarter.

Som udgangspunkt kunne jeg godt tænke mig at det er herboende som jeg skal lave spillet sammen med.. Så der er mulighed for at have nogle game meetings, og lave noget andet social. Og hvis chancen skulle byde sig starte et studie.. Men som udgangpunkt er det hele selvfølgelig usikkert.

Jeg tror en del forbindelser når det gælder det grafiske, med det forbehold at det sikkert er nemmere sagt end gjort at få nogle af dem med på vognen. Påtænker at starte den egentlige produktion af spillet efter nytår stille og roligt i starten men at der gradvist kommer mere fart på i takt med der findes folk.

Så hvad synes i om ideen? Hvad skal jeg være opmærksom på? Nogle gode råd og tips? Nogle der overvejer at være med?

Ser frem til jeres feedback og at svare. Endtil da god Påske.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: At starte rigtigt.

Unread post by Instawin » 31 Mar 2016, 07:55

Hej Jimmi,

Dine relativt få spørgsmål nærer et hav af feedback. Og her er masser af folk herinde, som har været igennem, hvad jeg forestiller mig må være alle tænkelige og utænkelige situationer og historier, som det du er ved at begive dig ud i.

For at komme godt i gang, så vil jeg mene det er vigtigt for dig, at begynde og arbejde på at skabe et netværk. Spilindustrien i Danmark er en rimelig lille branche, så den er fyldt med god karma og behjælpelige folk (er min oplevelse i hvert fald).
Men kendetegnende for den er også - i min optik - at mange har travlt, som i RIGTIG travlt, med at stable deres egne idéer på benene. Så jeg tror du skal ud og pitche dit projekt lidt, finde nogen, der deler din entusiasme for idéen og så starte den vej.

Kickstarter er jo ved at være en organisme, der fortjener studier for sig selv. Men bottomline, så er Kickstarter ikke det "Mekka", som er en hver indieudviklers våde drøm mere. Mange onde tunger postulerer endda, at det primært har udviklet sig over i en "legeplads" for dem, der beviseligt kan udvikle fede spil (med projekter, der er undtagelser selvfølgelig).

Men dine få spørgsmål er som sagt så brede, at de vil kunne opsluge flere timers feedback fra erfarne kræfter ;)

Men, hvis du ikke allerede ved det, så starter "Copenhagen Games Festival" på onsdag d. 6. april. Og det er måske en god anledning til at komme ud og "lufte dit projekt" lidt :)
Tjek www.interactivedenmark.dk omkring det :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: At starte rigtigt.

Unread post by ZeroHero » 31 Mar 2016, 15:25

Vil det ikke komme til at minde for meget om http://www.heroesandgenerals.com
De blander ogsaa FPS med RTS i en WW2 tema.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: At starte rigtigt.

Unread post by jonaz.dk » 07 Apr 2016, 08:08

Hej Jimmi
Jeg er sikker på der er et marked for WW2 shooters med den kombination du løst nævner.
Nu går du ikke meget i detaljer.

Som ZeroHero nævner er det naturligvis en udfordring at komme op med et spil der skal konkurrere i (næsten) samme space som Heroes And Generals og alle de andre WW2 shooters. Tænker dog ikke at dit projekt er f2p.

Produktionen alene er >>>GIGA<<< stor. Og kræver kapital langt ud over hvad der er, sandsynligt, at et lille ukendt begynderhold kan skrabe sammen gennem crowdfunding. Eller besidder en fuldstændig uovertruffen evne til at få folk til at arbejde gratis for dig. På et ekstremt stort og komplekst projekt. Det er en kæmpe udfordring.
Heroes And Generals som eksempel på en ligende produktion i omfang er skabt af nogle meget erfarne kræfter med rødder i IO Interactive (en del founders). OG en hulens masse penge på kontoen efter salget. OG heraf mange års udvikling på spillet før det kunne launches.

Underordnet skal det op på et meget højt produktionsniveau før det har en lille chance på Kickstarter såvel som andre steder. War of Rights klarede den. Super sejt! Det er også en meget underudforsket niche de ramte. Og en flot produktion.

At du sidder og bruger en masse tid på at skrive specifik game design ved jeg ikke om er en super god ide. Selvfølgelig skal man være i stand til at kunne konkretisere sin ide. Og få kommunikeret ud til verden. Lave realistiske produktionsplaner osv.

Men det er lidt at danse om den varme grød. Er det ikke bare at bruge så meget tid du kan på dit studie som muligt til at producere så meget fedt content du kan mens du bygger et hold op. Det er noget nemmere at få folk med i båden hvis du har noget konkret at vise. Fremfor at masse papir og snak. Måske snakke med underviserne om at få det implementeret i undervisningen? hvis du er heldig?! Det er bare at komme igang og ikke vente til nytår hvis du virkelig vil det.

Og hvad lever du af efter endt studie? Og hvor meget kommer det til at tage af din tid?

Nu skal jeg prøve ikke at lyde som en sur gammel mand der skyder folks projekter ned. Det bliver svært. Men som udgangspunkt er jeg ikke fuldstændigt tryg ved scopet, det konkurrencemæssige space og hvor realistisk det er at realisere i en høj nok kvalitet. Med den information du fremlægger.

Post Reply