Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 23 May 2016, 11:38

Her arbejder jeg fortsat med markedsdata. Har besluttet mig for at prøve og strikke så mange informationer sammen, som jeg kan støvsuge op fra mere eller mindre obskure kilder på internettet.
Så jeg kan se nogle udviklingstendenser.
Forhåbentlig kan de lægges ned i en større omgang monetizationberegning, så det "våben" i hvert fald er klar til, når vi skal ud og møde "de store stygge slipsefolk med penge".
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Zee » 23 May 2016, 21:45

Niels Jørgensen wrote:Haha, ja, that Doom...

Doom var årsagen til at jeg i 1994 brugte alle mine sparepenge på et monster af en 90Mhz Pentium, og dermed gav slip på min kære Amiga 4000, gik over til den mørke side, og fik min første Windows PC.
Fedt! Er meget tæt på min historie. Det var også i 1994, og der var virkelig blevet sparet sammen længe. Blev dog kun til en 66 MHz, dog med hele 8 MB ram - kostede 1.600,- (!) ekstra ift. de 4 MB som var standard! Gik så kun fra en Amiga 600.
Havde set Doom hjemme hos nogle af mine forældres venner, og måtte bare eje en PC derefter!

Er dog ikke så interesseret i at prøve det nye, synes derimod "Battlefield 1" ser ret spændende ud, det kunne jeg godt finde på at prøve når det kommer.

Får spillet en del Rocket League for tiden. Efter at have været på HotS-vognen er det SUPER befriende med ca. 20 sekunders matchmaking tid, og 6-8 minutters runder (det er mere til at planlægge ud fra, end 12 - 45 minutter pr. runde, + ca. 5 minutters matchmaking).

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 23 May 2016, 22:17

"Min" 4000'er var nu også kun en låner - selvom jeg havde den i ganske lang tid. Jeg og en kammerat havde fået to stk. stillet til rådighed af Commodore/Interactivision mens vi udviklede InterGraph - et data visualiserings program til deres office pakke (Som iøvrigt var temmelig meget foran sin tid).

Nu jeg tænker over det, så var det faktisk lidt cool, og skammeligt at det aldrig blev udgivet (Commodore lukkede, og Interactivision lige så - vi blev rimelig tørrede kan jeg godt sige ;) ) - Vi havde et visualiserings library der byggede et BSP træ af "scenen" så man kunne rotere sine graph data i semi-real-time (Den brugte den indbyggede poly filler og den var... Ikke særlig hurtig :) ).

Så man kan sige at jeg kiggede på BSP træer samtidigt som John Carmack - en af os fik så bare en del mere ud af det end den anden ;)...

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by ZeroHero » 23 May 2016, 22:19

Jeg er begyndt at lave videoer for mit 3D animations software Pixie3D, hvis du ikke kender til mit fritids projekt saa kan du laese mere om den paa min hjemmeside http://www.Pixie3D.com

Jeg er ikke nogen oern til at lave tutorial videoer, saa I er meget velkommen til at give mig feedback. Faar jeg forklaret det klart nok? Noerkler jeg for meget? osv. :-)

Her er en lille smagsproeve :-)

https://www.youtube.com/watch?v=0IjmqC8 ... e=youtu.be

Last edited by ZeroHero on 27 May 2016, 11:03, edited 1 time in total.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by ZeroHero » 23 May 2016, 22:26

Hvordan viser man youtube previews paa denne forum? Jeg satte url'en i youtube klammer, burde det ikke vaere nok?
Last edited by ZeroHero on 27 May 2016, 11:01, edited 1 time in total.

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 23 May 2016, 22:32

Jeg bliver lige imponeret hver gang jeg ser det der - fantastisk arbejde!

Mht. din tutorial så kunne den nok godt være en anelse mindre detaljeret - men det kommer selvfølgelig også lidt an på hvem din målgruppe er ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 23 May 2016, 22:39

@ZeroHero
Fixed.. du skal have specifikt fat i youtube id'et på videoen.

Fedt at se folks projekter! :) Og læse røverhistorier fra gamle dage.

Jeg var MINDBLOWN efter at have så/prøvet Wolfenstein 3D første gang hos en ven på vejen. That's the future var den første tanke.
Ikke første "3D" spil ligefrem. Men de nailede bare en grundformel.
Var helt solgt på Doom også. Der er gået mange timer med Doom modding i DEU.

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by ZeroHero » 23 May 2016, 23:10

Tak Niels, ja der kan nok godt trimmes for en del detaljer uden at miste kerne indholdet. Kender du tilfaeldigvis til en video redigerings software der er let at bruge?
Last edited by ZeroHero on 26 May 2016, 20:41, edited 1 time in total.

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Pegepinden » 26 May 2016, 17:29

@ZeroHEro
Ikke første gang jeg ser dit projekt, men bliver alligevel fascineret af hvor langt du er kommet hver gang!

Doom var en af mine første spiloplevelser, i 1994 tror jeg, så var kun 8 år gammel. Var helt mind blown dengang - og min mor snakker stadig om at hun aldrig havde ladet mig spille det hvis hun vidste hvor uhyggeligt det var hehe :D
I code stuff, it is true!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 29 May 2016, 15:33

hehe ja det ser ud til at gå fremad med MiniMax. :)

Weekend stuff.
Fik lige hapset METAL GEAR RISING: REVENGEANCE på Steam sale. Fik spillet lidt med controller af første chapter. Det er super NICE!!
Via. https://steamdb.info/sales/
Jaja..linært, indeholder quicktime events. osv. Men jeg syntes det holder max til 37kr!
Man skal være lidt hurtig på aftrækkeren inde prisen stiger.
http://store.steampowered.com/app/23546 ... App%20Page

Var en Tivolittur med kæresten og tilfældigt fik kigget lidt på Star Wars Battlepod. Because why not.
20 kr per bane. Bagprojektions halfdomeskærmen virkede rimeligt godt. Kunne have været mere lysintens. Der var meget hjælp i styring syntes jeg at kunne mærke. Eller også var jeg bare mega god og gennemførte i første hug. Maybe? ;)
Opløsningen og scaling var lidt crummy. Det var ikke et knivskarpt billede. Spilmæssigt meget simpelt arcade feel. Naturligvis vinder VR klart i immersion over domekonceptet.
Overall ikke noget der kan fange min interesse end mere end et enkelt spil. Men meget sjovt at der stadig er lidt liv i nyere arkademaskiner.


Fik rodet lidt med rumble på min nye xbox controller til mit hyggeprojekt. Puzzleplatformeren. Og kom til at købe en plushie Yoshie! :)
..ok.. også et Star Wars - First Order krus.. og en lille FO Storm Trooper figure... og lidt brugte Skylanders figures til lillemanden.

Så nu lidt polish/controller support på hyggeprojektet. Konceptpitchudvikling og sådan.

Så fyr løs! Hvad går i roder med?

User avatar
mark_webworks
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 21 Dec 2011, 18:47
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by mark_webworks » 31 May 2016, 21:50

Nu vi snakker arcades, var forbi en veludstyret en af slagsen i Dubai for et par måneder siden. De havde bl.a. en sej Subway Surfers maskine:



Det er vores mindste som demonstrerer sine 'skillz' :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 31 May 2016, 22:06

WHAT! Den havde jeg ikke lige hørt om. Tivoli har også Batman racing noget. Terminator Salvation, 2 player fysisk gunprop shooter. Og Flappy Bird!!! Wheee! ;)
Interessant om den Subway Surfers er officielt licensed. Begge muligheder er realistiske.
Det må jeg lige snuse i. **Edit. Ja den er god nok. :)

Har ikke været forbi Bip Bip Bar på Nørrebro endnu.
Ruben og Bobby er ret velekviperet på pinball og arkadesiden.

Host. . Der skal vidst liiige trænes nogle gamer skills hos de unger. ;)

User avatar
mark_webworks
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 21 Dec 2011, 18:47
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by mark_webworks » 31 May 2016, 22:17

Ja, de er noget udsultede mht. elektronisk underholdning, vi har jo set hvor galt det kan gå med sådan noget :)

Der var masser af casual titler i arcade form (Jetpack Joyride, Fruit Ninja, Flappy Bird), meget flotte og professionelt udseende maskiner, jeg gætter umiddelbart på officielle licenser. Jeg var også ret overrasket over at det tilsyneladende er en ting. Forhåbentlig endnu en monetization stream.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 07 Jun 2016, 10:05

Nå men dampen gik lidt hurtigt af tråden.
I den anledning vil jeg holde en MEGA kedelig weekend gaming monolog.

Det blev en weekend med lillemanden. Så det står meget i hans tegn hvad der sker af aktiviteter. Naturligvis også en masse andet udover gaming. Den står også på at bygge hans egne små baner GameMaker! ;)

Skyforce Reloaded på iPad.
https://itunes.apple.com/us/app/sky-for ... 16090?mt=8
Det er muligvis bare notalgi for old geeks. Men det nice alt taget i betragtning (mobile,F2P). Jeg burde faktisk lige undersøgt om Steam udgaven er >mindre< Free To Grind. F2P i den mest gængse 'Grind or pay implementation' er sgu ikke særlig fed set som spiller. Hvorfor ikke bare give spilleren mulighed for at unlockke flere baner mod betaling. Denne spiltype ville være særdeles velegnet. Ikke at det nødtvendigvis ville være det bedste match i andre f2p tilfælde.

Han ville også spille Spellbinders!
Der dukkede lidt connection issues op. Og en crash bug efter endt video reklame.

Nu ved jeg godt jeg er suuuper langt bagefter. Men gamecontroller på PC. Det er et hit! (Til de passende spiltyper naturligvis)
Det sidste jeg gider efter 8-10 timers arbejdsdag er at sidde foroverbøjet over mus og keyboard og game.
Det er derfor iPadden har vundet meget gamingtid på det seneste. En controller er total gamechanger for mig personligt. Nu >gider< jeg rent faktisk at spille på PC igen.

Den fik også lidt web Nintendo Emulator. Og MAME med CRT filter.
Savner lidt noget glow og flicker før CRT shaderen rammer helt rigtigt.

Fandet også et lille util Xpadder 5.3. Som er super nice til at sætte controller op med. Jeg har lavet musse kontrol med RightStick, Dpad og triggers. Det virker ret godt til at styre det basale med.

Men nu skal det alt sammen ikke være spil og halløj. Det er skal også laves noget!
Fik kigget lidt på hyggeprojektet. Lavet lidt dummy visuals og sådan. Fik sat en super hurtig pipeline op til at lave noget der minder om lækker pixel art. Uden at bruge tiden (som jeg ikke har). Baggrunden en 3D render med lidt post render tweaks.
Image

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 07 Jun 2016, 13:14

Jeg har efter ca. 10 års "kreativ tørke" taget pennen op igen.
Men damn, hvor er tingene langt væk og hvor er der meget, der skal tilbage i muskelhukommelsen.

Men gudske tak og lov for digitale medier og letheden i, hvormed man kan slette, redigere og tegne igen :)
Attachments
EvelynRogers.JPG
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 07 Jun 2016, 23:31

God start efter 10 års pause! :)

Skal den have en tur med wacom pen?
Eller er du ikke så langt i tegneinvesteringen.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 08 Jun 2016, 09:36

Egentlig er investeringen i en iPad Pro og Pencil årsagen til, at det lå lige til højrebenet at tage min gamle kærlighed op igen ;)
Så den skal helt sikkert rafineres. Og så skal jeg prøve at lege lidt med farvelægning - noget jeg aldrig rigtig nåede "i gamle dage".

Men pyha, hvor er der meget at samle op på!
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 08 Jun 2016, 09:56

Haha jeg var ellers overbevist om at det var en scannet blyantstegning du havde lagt for dagen.
Snydt! :)

Sikker på at iPad Pro med pen er max nice at arbejde med.
Muligt det bliver næste upgrade længere fremme. Vi må se hvad markedet byder til den tid. Når, på et tidspunkt, Apple har kørt nuværende iPad ned med 'planned obsolecence' gennem software opdateringer. (Som jeg pt. har gjort mit bedste for at undgå) ;)

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 08 Jun 2016, 10:13

Ha ha ... ja, den gør det faktisk helt ok. På mange områder er den ret cool. Men det er naturligvis ikke helt det samme, som programmer og værktøjer specielt fremstillet til opgaven. Men den er helt klart et godt sted at starte. Jeg er i hvert fald endnu ikke skuffet ;)
Nu skulle jeg bruge noget, der samtidig var lidt mere alsidigt, så derfor landede mit valg der :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 08 Jun 2016, 16:34

Jeg synes den holder hele vejen, men det kommer klart an på hvad man bruger det til. For mit vedkommende er det ren hygge doodle (og ja, den er alt alt alt for dyr til at hygge doodle på, men når man har eget firma og kan vælge mellem at betale pengene i skat eller købe en iPad så ser det pludselig lidt anderledes ud :) ).

Jeg skiftede min Wacom Cintiq ud med Pro'en og selvom Wacom'en havde den fordel at jeg kunne bruge Photoshop så vejer det tungere for mig at jeg kan bruge iPad'en hvorsomhelst (f.eks i sofa'en) uden at slås med 40 kabler.

Det er vel også bare et spsm om tid inden vi har en fullblown PS på iPad'en - den har rigelig muskler til at trække det. Jeg har testet Adobe's nye tools, men de er stadig "mini" varianter af de rigtige. Sketch er fint til at tegne med, men er man i "paint" mood, så er det ProCreate der er min absolutte favorit.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 09 Jun 2016, 07:21

Jeps, jeg bruger også ProCreate. Og de frustrationer, der eventuelt måtte være skyldes ganske givet min manglende indsigt i at anvende det korrekt ... ha ha

Nogen der sagde: "Hvordan f..... copy/paster man?" ha ha! :D
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 09 Jun 2016, 07:45

Ja, det er en af de mystisk ting. Det er som om en del helt simple og meget basic funktioner ikke rigtigt er kommet med.

Jeg plejer at kopiere hele layeret og så slette det jeg ikke skal bruge, men det er en anelse bagvendt.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 09 Jun 2016, 10:39

Ikke at dette skal blive en tech-tråd til ProCreate, men med et 3-finger nedad swipe, så får du muligheden for copy/paste ... ha ha ... meget logisk!
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 09 Jun 2016, 10:46

Alt det den der 'procreation' snak... get a room! ;)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 09 Jun 2016, 11:00

Hvaaaad... Den havde jeg ikke lige fanget...

De har en del "extra-long-press-and-tripple-swipe-up-down-while-standing-on-one-leg" features. På den anden side er de noget nær de eneste der har fattet at man sidder med iPad'en i en hånd og tegner med den anden så man skal have vigtige funktioner som transparency/brush-size ved tommelfingeren, og ikke 4 menuer væk. Jeg mangler bare en "value" slider så havde den været helt fjong :).

Post Reply