Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

Unread post by buchardt » 29 Jul 2016, 23:13

Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

Hej Spiludvikling!

Jeg så en lille reklame video på facebook om en 13 årig koder pige og kom til at tænke på Coding Pirates i København og hvad der ellers bliver gjordt for at vores fremtidige generationer er med på beatet mht programmering og computer videnskab generelt.

Så tænker vi måske kunne prøve at liste de ting vi kender til. Ville fx være interessant at høre fra nogen der kender til nye tendenser i folkeskolen og på gymnasie niveau...

Og ja så kunne vi måske diskutere hvad vi som spiludviklere kunne gøre. Foreksempel kunne man måske producere en trailer ligende viral video hvor de mest kendte danske succes historie inden for spil står frem og siger hvor vigtigt dette er for Danmark og de unges fremtid... Det bliver måske lidt højtidligt, men man kan jo arbejde med format og indhold :)

Men any way. Ideer? Arbejder du med ligende ting? Ved du noget?

Mvh

Peter

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

Unread post by Instawin » 01 Aug 2016, 12:47

Det er en god idé ... jeg tror faktisk det kan blive en længere liste end som så. Ved en simpel Google-søgning på Spiluddannelse, så dukker der mange interessante ting op.

Måske Interactive Denmark kunne være interesseret i at stå spidsen for en slags promo :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Vanulla_Ace
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 120
Joined: 19 Oct 2009, 18:48

Re: Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

Unread post by Vanulla_Ace » 01 Aug 2016, 14:22

@buchardt
Tænker du specifikt på programmering/kodning, eller spiludvikling generelt?
I sidstnævnte tilfælde, tror jeg, at vi kunne lave en lang liste :)
*** Doing stuff for myself, for others, and for Interactive Denmark
My FB page about Danish Game Development (in Danish)
Mostly active on Twitter as @vanulla_ace

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

Unread post by buchardt » 01 Aug 2016, 15:12

Hey Jesper...

Jeg taenker primaert paa programmering og generel it og computer science forstaaelse.

Og tror ogsaa at jeg primaert taenker paa folkeskole niveau, da jeg har paa fornemmelsen at vores IT-orienterede samfund faar brug for at folk med bedre forstaaelse for det teoretiske og tekniske som ligger bag mange af dagligdagens interaktioner.

Kender nogen af jer til initiativer som forsoeger at saette fokus paa disse ting?
Eller maaske bare hvad regeringens plan for dette er?

/ Peter

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Fremtiden for undervisning i computer science i Danmark

Unread post by Instawin » 02 Aug 2016, 11:22

Jeg kender desværre ikke til tiltag, helt nede på folkeskoleniveau, der beskæftiger sig med det.
Mine børn er endnu for små til, at jeg har sat mig helt ind i folkeskolens skemaer (skal dog til det til foråret) ;).

Men med den generelle samfundsmæssige udvikling, hvor ungerne generelt tæppebombes med IT-systemer og interagérbare medier, så tror jeg en spirrende interesse hos eventuelle børn vil blive næret automatisk.

Det er samtidig også min opfattelse, at spildesign under hele sin brede vifte desværre endnu er et så umodnet område i Danmark, at det endnu er svært at råbe myndighederne op. Interactive Denmark prøver jo vitst på daglig basis. Men jeg tror det fortsat er lidt op ad bakke :(

Men jeg kunne godt blive besnæret af, at en gruppe af branchens fremstående profiler stod sammen om at lave en uofficiel promo :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Post Reply