hjælp til hvad jeg skal gøre af film og spiludvikling

emil20001234
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 25 Aug 2016, 12:43

hjælp til hvad jeg skal gøre af film og spiludvikling

Unread post by emil20001234 » 25 Aug 2016, 12:47

hej jeg har en historie/historier som jeg gerne vil lave om til en film/serier og et spil/flere spil.
men problemerne er

* ingen erfaring overhovedet inde for programmering, 3D design, 3D/2D Animation.
* jeg kan finde ud af at tegne meget lidt men ikke særlig godt,
* jeg har prøvet alle tingene men kan ikke finde ud af det.
* jeg har heller ikke særlig mange penge til det.
* jeg har også svært med at skrive et filmmanuskript eller hvad man nu kalder det.
*jeg har næsten hele historien i hovedet og har svært ved at skrive det om til et manuskript.
*plus har prøvet at søge hjælp fra mine venner og de vil ikke hjælpe mig.

hvis i har nogen form for ide eller tips til hvad jeg skal gøre så skriv enlig kom med alle de ideer og og råd til hvad jeg skal gøre som i overhovedet kan Please help jeg er ved at være træt af at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre jeg vil bare sådan gerne få det lavet og udgivet og hvis mine historier til verden

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: hjælp til hvad jeg skal gøre af film og spiludvikling

Unread post by ZeroHero » 25 Aug 2016, 13:22

Jeg troede ogsaa engang at blot man havde en god ide eller en historie saa skulle folk nok lytte. Derfor gik jeg ogsaa rundt og gemte paa historier i hovedet - faktisk saa laenge at jeg stadig kan huske dem - jeg har dog langt om laenge faaet skrevet nogle af dem ned! Jeg blev dog klogere med tiden og fandt ud af, hvor vigtigt det er, at kunne de kundskaber som du allerede har listet.

Mit raad er, find ud af hvilken vej du vil gaa (hvilket er lettere sagt end gjort - jeg ved det godt :-) - der kan sagtens gaa nogle aar, inden du finder din rette hylde). Bliv enten god til at skrive dine historier, saa du en dag kan blive enten forfatter eller muligvis manuskripts forfatter eller lign.

Hvis du foeler dig draget af computer spil og mener at det er branchen du vil slaa igennem i, saa bliver du nok noedt til at laegge fortaeller kundskaben paa hylden for en stund og blive god til nogle af de ting som du har listet. Naar du engang bliver rigtig god, kan du maaske blive ansat af et firma og dermed finde kontakter. Hvis du bliver haengende laenge nok i industrien finder du maaske folk som har lyst til at lytte til nogle af dine historier og maaske enda vil indvoldverer sig i dine projekter.

Det koster utrolig mange penge og resourcer at lave kommercielle spil. Det koster mindre at lave indie spil, men der kraeves samtidig flere kundskaber af de enkelte som er indvoldveret i disse projekteter. Man bliver samtidig noedt til at vaere god til at skrue ned for 'droemme' knappen og skrue op for 'realitets' knappen - om du vil! Jeg gaar ud fra det samme gaelder for film verden.

Alt i alt, find ud af hvad du vil, og indstil dig paa at tage en (spaendende) omvej, inden nogle vil lytte til dine historier/ideer. Du vil sikkert finde ud af undervejs at det ikke er det svaereste i verden at finde en historie/ide men langt svaerer at realiserer den via et medie.

Held og Lykke
Soren

http://www.Pixie3D.com

Post Reply