Hvordan playtester i? Og hvordan bliver man bedre?

Legarth
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 27 Sep 2016, 11:55

Hvordan playtester i? Og hvordan bliver man bedre?

Unread post by Legarth » 27 Sep 2016, 12:09

Hej alle spilmagere,

Jeg er ved at skrive mit speciale om hvordan spilfirmaer i Danmark foretager playtests, og vil rigtig gerne ud og observere hvordan man gør rundt omkring.

I korte træk går det ud på at foretage en induktiv undersøgelse, hvor jeg observerer hvordan spiltests foretages i en række spilvirksomheder. Herefter analyserer og kondenserer jeg observationerne, så jeg kan redegøre for hvilke parametre der belyses, og hvilke der muligvis overses.

På min kandidat har jeg fokuseret rigtig rigtig meget på UX, spilteori og udvikling i praksis, så jeg er sikker på at jeg kan give noget godt igen: Målet er at komme tilbage til virksomhederne med anbefalinger til hvad man evt. kunne supplere en undersøgelse med, eller passe på med.

Det skal siges, at jeg har valgt emnet, da der i litteraturen oftest er fokus på hvad man kan gøre, og hvad man gør hos de store udviklere, mens at mindre udviklere er et relativt overset felt. Indtil videre har jeg omkring 5-6 udviklere i dialog, men jeg mangler stadig flere.

Hvis du synes, at det lyder interessant og gerne vil være med, så stik mig da en PM eller skriv forneden, hvordan i plejer at gøre :)

Feedback modtages også med kyshånd.

Mvh Benjamin Legarth

Post Reply